X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לקראת בחירות או לקראת פשרה?

לבן הארמי של הפוליטיקה

שוב הוכח שהתחייבויות של נתניהו אינן שוות דבר רצונו של נאשם מספר 1 בתיק 67104-01-20 לקבוע את זהות התובעים והשופטים מקבילה ל"לבן ביקש לעקור את הכל"
▪  ▪  ▪
יעקב ולבן. "שהרי רימהו" [תרשים: צ'רלס פוסטר]

1. מקורו של הביטוי הנודע "ברחל בתך הקטנה" הוא בדבריו של יעקב ללבן, שהיה לא רק ארמי אלא גם רמאי: "אעבדך שבע שנים ברחל בתך הקטנה". מסביר רש"י: "כל הסימנים הללו למה? לפי שהיה [יעקב] יודע בו [לבן] שהוא רמאי. אמר לו: אעבדך ברחל; ושמא תאמר: רחל אחרת מן השוק - תלמוד לומר: בתך; ושמא תאמר: אחליף ללאה שמה ואקרא שמה רחל - תלמוד לומר: הקטנה. ואף על-פי כן לא הועיל, שהרי רימהו".
בני גנץ חשב, שאם יחתים את בנימין נתניהו על הסכם, ויקבל ערבויות לביצועו מן המפלגות החרדיות, ויעגן את ממשלת החליפים בחוקי יסוד - אזי ההסכם יתקיים והוא יהיה ראש הממשלה. אבל כאשר יש עסק עם רמאים, לא יעזרו שלייקס וחגורה והחזקת המכנסיים בידיים; הם יותירו אותך בתחתונים בכיכר העיר. גנץ הוא רק האחרון בשורה של אישים ומפלגות אשר למדו על בשרם, כי להתחייבות של נתניהו יש משמעות רק אם מימושה מתאים לנתניהו עצמו.
2. ידוע לכולם, שהסיפור האמיתי של שערוריית תקציב המדינה היא רצונו של נתניהו לחמוק מביצוע הרוטציה. נזכיר, שהוא היה זה שהביא לעולם את התקציב הדו-שנתי והוא זה שהתעקש לקבוע בהסכם עם כחול-לבן שכזה יהיה תקציב 2021-2020 - עד שאחרי כמה שבועות בלבד הגיע "לפתע" למסקנה שבעצם צריך שני תקציבים נפרדים. לאור ההיכרות עם תחמנותו של נתניהו, מותר להניח במידה גבוהה של ודאות שזה היה הרעיון מלכתחילה, ושבגלל זה הקפיד נתניהו לקבוע בהסכם שרק נפילת הממשלה בשל העדר תקציב תמנע את הרוטציה.
זוהי התנהלות פושעת, לא פחות. הממשלה פועלת בשנת 2020, בעיצומו של משבר בריאותי-כלכלי חסר תקדים, על בסיס תקציב 2019 שנקבע בשנת 2017, עם כל מיני התאמות וטלאים. בלא אישור של תקציב 2021 או הקצאות חירום, התקציב יצנח ב-25% ב-1 בינואר - והפגיעה תהיה כמובן בראש ובראשונה בשכבות החלשות, הנאנקות גם כך תחת עול הקורונה, האבטלה וקריסת העסקים הקטנים. וזה תחת ראש ממשלה המתגאה בהבנתו בכלכלה. אני בטוח שהוא מבין - מה שרק מלמד על המודעות הזדונית שלו לתוצאות מעשיו, והכל מטעמים אנוכיים לחלוטין.
3. בימים האחרונים העלה הליכוד דרישה חדשה: לנטרל במידה רבה את סמכויותיו של שר המשפטים, אבי ניסנקורן, במינויים העיקריים שבתחום סמכותו - שופטי בית המשפט העליון, היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה. לכאורה ובלשון המעטה, זוהי דרישה: הרי היה ידוע כבר בעת חתימת ההסכם, שנושאים אלו שייכים למשרד המשפטים; והיה ידוע שיש למנות פרקליט מדינה כבר עכשיו, יועץ משפטי בעוד שנה וארבעה שופטים לבית המשפט העליון בתקופת כהונתה של הממשלה הנוכחית. אז מה הליכוד התעורר פתאום?
יתרה מזאת: לליכוד יש שתי נציגות מאוד קולניות בוועדה לבחירת שופטים - מירי רגב ואסנת מארק. גם צבי האוזר אמור להצביע כרצון הליכוד (ראו ההחרמה המשותפת של הישיבה האחרונה). בלי שלושת הקולות הללו, אי-אפשר ממילא למנות שופטים לבית המשפט העליון. ואילו מינוי היועץ המשפטי ופרקליט המדינה מחייבים את אישור הממשלה, ואם יהיה תיקו - הם לא ימונו. לפיכך, לליכוד יש בפועל זכות וטו על המינויים הללו. אז מה הסיפור?
התשובה פשוטה מאוד: ת"פ 67104-01-20. כאשר הוקמה הממשלה, משפטו של נתניהו נראה מתישהו בעתיד הרחוק (במונחים של פוליטיקה ישראלית). עכשיו, לעומת זאת, הוא ממש כאן. נתניהו אמור להתייצב בבית המשפט ב-13.1.21 ולענות רשמית על כתב האישום. שלב ההוכחות אמור להתחיל בחודש פברואר. גם אם תהיה דחייה של עוד כמה שבועות, המשפט או-טו-טו יוצא לדרך. הנאשם מספר 1 רוצה לשלוט בבחירתם של מי שיכולים להחליט על גורל התיק - הן בטווח המיידי מצד התביעה, והן בטווח הארוך מצד בית המשפט העליון.
נכון ששתי הנציגות של הליכוד בוועדה לבחירת שופטים הן גרופיות של נתניהו ברמה מביכה, אבל זה לא מספיק. נכון שפורמלית אסור לנתניהו להתערב בבחירת השופטים ובכירי מערכת האכיפה, אבל איש אינו יכול לאכוף את זה. נתניהו היה סגן שר החוץ בוועידת מדריד ב-1991, כאשר ראש הממשלה, יצחק שמיר, העלים עין מכך שנציגי הפלשתינים היו למעשה אנשי אש"ף, באומרו שהוא אינו יכול לקבוע עם מי ידברו בטלפון. באותה מידה, איש אינו יכול למנוע שיחות בלתי מתועדות בין נתניהו לבין רגב ומארק (אחרי הישיבה האחרונה של הוועדה, התבטא נתניהו בדיוק כמו מארק), ואיש אינו יכול למנוע מאמיר אוחנה לשוחח עם נתניהו על המפכ"ל הבא (ושימו לב שהליכוד אינו מציע לכחול-לבן התערבות מקבילה במינויים במשרד לביטחון פנים). זהו הסיפור האמיתי: נאשם שרוצה לקבוע מי יהיו התובעים והשופטים.
4. אחרי שאמר יעקב ללבן "ברחל בתך הקטנה", השיב לו לבן: "טוב תתי אותה לך מִתִתי אותה לאיש אחר". יעקב לא שם לב לניסוח הפתלתל, בו לא הייתה התחייבות מפורשת, והתוצאה ידועה: לבן העניק ליעקב את לאה, וסחט ממנו עוד שבע שנות עבודה תמורת רחל. במובן זה, נתניהו גם הולך בעקבותיו של לבן וגם גרוע ממנו. כמו לבן, הוא דורש כעת מכחול-לבן תמורה נוספת בעד קיום התחייבותו המקורית. וגרוע ממנו, ההתחייבות שלו הייתה מפורשת והועלתה על הכתב - וגם זה לא עוזר.
"לבן ביקש לעקור את הכל", מגנים אותו חז"ל ואומרים שהיה גרוע יותר מפרעה. גם הדרישות של נתניהו עלולות לעקור את הכל. ההפקרות שלו בתחום התקציב הרסה, הורסת ותהרוס את חייהם של ישראלים רבים. הדרישות החצופות שלו בתחום המינויים במערכת המשפט מהוות הרס של הפרדת הרשויות, והשתלטות של הממשלה על הרשות השופטת לאחר שהשתלטה במידה רבה על הכנסת; והרס הפרדת הרשויות משמעותו הרס הדמוקרטיה. עם כל החומרה שבניהול בחירות בפעם הרביעית תוך שנתיים, ובוודאי בעיצומה של מגיפה, על זה צריך ללכת שוב לקלפיות ולסלק מן השלטון את לבן הארמי של הפוליטיקה הישראלית.

תאריך:  20/12/2020   |   עודכן:  20/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבן הארמי של הפוליטיקה
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
התחיבויות
קאטו הזקן  |  20/12/20 09:59
2
כל הטיעונים שלך בטלים בשישים
אברהם 101010  |  20/12/20 10:23
3
צריך לעשות הכל
gngs  |  20/12/20 11:55
4
גיבוב של שטויות
יצחק הורניק  |  20/12/20 12:05
5
לא קראתי
איתמראמרררר  |  20/12/20 12:37
 
- תגובה
יעקב יעקב  |  22/12/20 08:53
6
הכל מתחיל ונגמר בניסנקורן שלא
בוא ונאמר את האמת  |  20/12/20 13:53
7
איתמר אתה פשוט משקר
ישראל בר-ניר  |  21/12/20 06:15
8
חבל שהצבענו עבורו בבחירות
אכזבה מביבי  |  22/12/20 00:34
9
הנוכל מבלפור או השורד
שפן  |  25/12/20 13:55
10
עיתונאים שקרנים עלובים
דני גלוביץ'  |  26/12/20 23:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 35
איתמר לוין
מדינת ישראל אינה מסוגלת לתכנן דבר וחצי דבר    מגיפת הקורונה מבליטה זאת בצורה החמורה ביותר - החל בהעדר ההיערכות לחיסונים וכלה בחוסר הטיפול בהשלכות ארוכות הטווח    הברדק חוגג גם ברכבת הקלה בתל אביב    מי שמתלונן על חוסר משילות, כדאי שיראה איזה ברדק מייצרים הפוליטיקאים במשרדים החשובים ביותר
עידן יוסף
ישיבת הממשלה נדחתה ליום רביעי בשל אי-הסכמה בין נתניהו לגנץ על סדר היום והמינויים שבפתח    לפחות חמישה ח"כים מכחול לבן מסרבים לפשרה המוצעת בין גנץ לנתניהו    חברי המפלגה דורשים את יישום הסכם הרוטציה ככתבו וכלשונו
איתמר לוין
מזכיר שתמך בהוצאת צווים לגבי המפכ"ל ומנכ"ל משרד המשפטים ושבג"ץ קיבל את עמדתו; מציין שעליו להשיב בימים הקרובים על עתירה רוחבית בנוגע לכל המינויים הבכירים
איתמר לוין
קובע שיש למנות עד סוף החודש את עו"ד שימי בראון, מועמדו של השר אבי ניסנקורן, אשר מינויו מעוכב מאז אוגוסט בשל המחלוקת על המינויים הבכירים
מירב ארד
הריסוק המהודק ייכנס לתוקף עם הגעת מספר הנדבקים ל-2,500 ליום    רה"מ אמר בדיון: "אנחנו בתחילתו של גל שלישי"    אדלשטיין: "אין קונץ פטנט. הצעדים הם צעדים כואבים"    ראש המל"ל: "חצינו את נקודת ההתפרצות של הגל השני"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il