X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בימים אלה מלאה כמחצית השנה להפגנות מול בניין הטרה-סנטה, בואכה הבית הנצור והמתנשא ברחוב בלפור מה הושג בהפגנות? מה טרם הושג? מה לא יושג? האם בני גנץ ייכנע?
▪  ▪  ▪
להלן בתי קרן עבר הדני, חברתה ורד גלאון, שתי מפגינות מתמידות, וגם אני [צילום: דף הפייסבוק של דן מרגלית]

השבט המשפחתי והחברי שלנו ניפק הלילה שבעה להפגנה. הגענו לכיכר בלפור בירושלים כמו בניסוי הנודע של ד"ר איוואן פטרוביץ' פאבלו1. בהגיע השעה 18:30 אנו חוגרים בתל אביב ויוצאים לירושלים. השעון הוא הגירוי הפבלובי שלנו.
זו טעות, ונקווה שלא לעולם היא חוזרת, כי בפועל היינו צריכים להגיע לשערי "שיבא" שם קיבלו ביבי ויולי אדלשטיין את החיסון, ולהצביע על התבוסה הגדולה של הממשלה, שלא האזינה לפרופסור יורם לס ולמאות המדענים שתמכו בו, וחרכה את המשק הלאומי בלי להקל ממצוקת החולי. אך ניסוי פאבלוב עובד גם על בני אדם. לפיכך עשינו כרגיל לילה צונן בירושלים.
אך היו רגעים חמים. משה (בוגי) יעלון הגיע כדרכו אל קהל המפגינים, ולפתע התפרץ כלפיו מישהו ורץ אחריו בהשמיעו קריאות תמוהות: "גנבת קולות. לך לעבוד בכנסת". הוא גנב קולות? הרי יעלון סירב להיכנס לממשלה. הוא באופוזיציה. סתם הכפשה.
הכפשה גדולה ממנה חוו חתני אילן שילוח וחברו טל רונן. בצאתם נתקלו בחבורה דלילה של אנשי ביבי, שנשאו ברמה (כמדי שבוע) שלט בו נאמר כי אנו "שמאלנים בוגדים" (כזכור אנשי ביבי אינם עוסקים בהסתה. "בוגדים" זו מחמאה בפיהם כלפינו).
ניחא, התרגלנו. אבל אז רדף אחד מאנשי ביבי אחרי מפגינה אתיופית ולעג לה: "את הולכת להפגנה של הלבנים". ככה, הפגנה של לבנים בפי ביביסט. קבס.
בימים אלה מלאה כמחצית השנה להפגנות מול בניין הטרה-סנטה, בואכה הבית הנצור והמתנשא ברחוב בלפור (ביום ראשון ב-09:15 אראיין את ד"ר שקמה שוורצמן, מנהיגת "הדגלים השחורים" בערוץ הפייסבוק של אורלי וגיא מרוז לסיכום ביניים).
מה הושג בהפגנות? מה טרם הושג? מה לא יושג? האם בני גנץ ייכנע? האם יעלה בידי חיים רמון, שלפי בן כספית במעריב הוא נציגו למשא-ומתן החשאי עם שליחי ביבי, להביא את שר הביטחון לקנוסה? ואם פנינו לבחירות - היכן תתייצב שוורצמן?
כך או אחרת המאבק בשחיתות של ביבי חייב להימשך. המחאה ממוקדת בו (הלילה נשמעו בבלפור נאומים שלא ממין העניין בעד ונגד קבלת החיסון למניעת הקורונה. זה לא ענייננו, המפגינים). מחאתנו ממוקדת בהתנגדות לפליליות ולראוותנות ולגזל האופפים את ביבי במבצרו, ובמקומות אליהם הוא מגיע ברחבי הארץ.
השבועון הבריטי היוקרתי the economist הקדיש בשבועות האחרונים עמודים רבים לדיווח עובדתי על מגיפת השחיתות שפשטה בעולם הרחב. הרס מערכת המשפט, רדיפות פוליטיות. אובדן החרות האישית. ביטול חקיקה שוויונית לקהילה הלה"טבית. ושוחד ושוחד ושוחד. השתלטות על השלטון. מה לא?
הרשימה ארוכה. הודו. הונגריה. פולניה. מדינות בארצות הברית. אינדונזיה. ברזיל. לקרוא ללא הרף, ולחוש שכל סיפור עיתונאי כזה יכול להיכתב בשבועון האנגלי גם בעברית.

הערות

1. ד"ר איוואן פבלוב זכה בפרס נובל על מחקריו שביססו את ההתנייה הקלאסית. הוא נהג להשמיע צליל לפני שהעניק לכלבים מזון. הם התרגלו להעלות ריר בפיהם. בהמשך הניסיון השמיע את הצליל בלי להביא לכלבים מזון בפועל, והם מתוך התנייה קלאסית העלו ריר כאילו מוגש להם מזונם.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  20/12/2020   |   עודכן:  20/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
משבר הקורונה הוא הראשון בישראל שאינו נובע ממלחמה אך מאיים על חייהם ושלומם של כלל האזרחים ("משבר אזרחי"). ניהול המשבר התאפיין בליקויים רבים בשל חולשת המערכת השלטונית האזרחית ואי-הבנת אופיו ומלוא סכנותיו וחשף שתי סכנות גדולות: מחיר הרשלנות וחוסר המוכנות לצד התרופפות הסולידריות והמשמעת האזרחית
אליהו קאופמן
רשימתו החדשה של גדעון סער לא תביא למהפך דמוקרטי חיובי בפרלמנט הישראלי אלא להפך    היא תחזק את רעיון הכלנתריזם ותכניס לפרלמנט הישראלי עוד כמה "בובות פרלמנטריות" על חוט של "מנהיג על", שהרכיב רשימה כחלק ממסע לטיפוח האגו האישי שלו    אינני דוחה גם את הצהרתו של ח"כ ניר ברקת, על הסיבה האמיתית מדוע סער פרש מהליכוד
ד"ר רבקה שפק-ליסק
משרדי הממשלה חיים על-פי תקציב 2018 וחסרים להם התקציבים לטפל בבעיות שגרמה הקורונה. המדינה חייבת לטפל ברפורמות שתאפשרנה לכלכלה לתפקד במצב של קורונה ותמנע את הטרגדיות האישיות שנגרמו כתוצאה מהעדר מדיניות מתאימה
אברהם שרון
מניעת עבודה, וקיפוח פרנסה ולו גם לימים אחדים בשל שיקולים פוליטיים, אשר בבסיסם מונחת הנחה, שגויה ומופרכת, על אודות היתכנות קיומו של ניגוד אינטרסים, היא מחשבה נואלת ואף מסוכנת
ארווין קליין
זאת משוואה אבסורדית של: האויב מנסה להרוג כמה שיותר ישראלים ואנחנו מגיבים בלתת חסות לכמה שיותר מהצד השני    אפשר ורצוי לעזור לכל מי שמנסה מהצד השני, לעזור לנו, אבל זה לא היה המצב בפעולה הזאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il