X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ארה"ב שיגרה כלי שיט מלחמתיים למפרץ וישראל שיגרה צוללת של חיל-הים עושה את דרכה אל ים סוף והמפרץ כמסר אזהרה לאירן שלא לנקוט בפעולות נקם לקראת יום השנה לחיסולו של קאסם סולימאני. הצוללת הישראלית אמורה לתת תשובה צבאית לאפשרות שהמורדים החות'ים בתימן יתקפו כלי שיט ישראלים בים סוף או ישגרו טילים לעבר העיר אילת
▪  ▪  ▪
צוללת חיל הים הישראלי [צילום: אריא שליט /AP]

גורמים מדיניים בכירים בירושלים אומרים כי בין ארה"ב לישראל יש תיאום צבאי ומודיעיני הדוק לקראת יום השנה הראשון לחיסולו של הגנרל סולימאני והן נערכות בתיאום לקראת האפשרות שאירן תיזום ישירות, או באמצעות שלוחותיה, פעולת נקם כפולה על חיסולו של קאסם סולימאני וגם חיסולו של מדען הגרעין מוחסן פחרי זאדה שאירן מייחסת אותו למוסד הישראלי.
ממשל טראמפ איננו ממצמץ והוא הבטיח לישראל כי יגן עליה אם היא תותקף על-ידי אירן ושלוחותיה,פרנק מקנזי, מפקד הכוחות האמריקנים במזה"ת אמר ב-20 בדצמבר באופן מפורש: "ארה"ב מוכנה לתגובה, אם אירן תתקוף את ארה"ב ביום השנה הראשון לחיסולו של קאסם סולימאני, אנו מוכנים להגן על עצמנו ועל ידידינו ובני בריתנו באזור ואם יש צורך להגיב".
ארה"ב וישראל, בתיאום ביניהן, קידמו כוחות ימיים לאזור המפרץ כדי לשגר מסר של הרתעה לאירן כי אם תנסה להפתיע אותן התגובה תהייה מהירה ומכאיבה, באותה העת, הכוחות האלה אמורים לאתר מראש, מבחינה מודיעינית, הכנות לתקיפה אירנית בימים הקרובים ולפעול בהתאם.
ארה"ב שיגרה צוללת תקיפה אמריקנית ושתי משחתות של חיל-הים האמריקני לכיוון המפרץ, הן נכנסו כבר למפרץ הפרסי דרך מיצרי הורמוז וארה"ב מאותתת לאירן כי היא ערוכה לפעול צבאית באזור.
במקביל, צוללת ישראלית הפליגה למפרץ הפרסי דרך תעלת סואץ, בתיאום עם מצרים,לעבר ים סוף ומשם לכיוון המפרץ הפרסי, הפלגת הצוללת הישראלית נעשתה עוד לפני הכרזת הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי שהזהיר מפורשות את אירן ואמר:
"לאחרונה אנו שומעים על התגברות האיומים של אירן נגד מדינת ישראל, הם יגלו שהם מקיימים שותפות יקרה ביותר,צה"ל יתקוף בעוצמה כל מי שיהיה שותף חלקי או מלא, מקרוב או מרחוק, לפעולה נגד מדינת ישראל או נגד יעדים ישראלים".
אירן עוקבת אחרי התנועות הצבאיות האמריקניות והישראליות והודיעה כי "תגיב באופן תקיף על כל התקפה עליה". אמיר זאדה האשמי, הסגן הראשון של יו"ר הפרלמנט האירני הגיב ב-22 בדצמבר על הידיעות בתקשורת על הפלגת הצוללות האמריקנית והישראלית למימי המפרץ ואמר: "הכוחות האירניים יכולים לצוד את הצוללת הגרעינית האמריקנית, אירן איננה מודאגת מהמהלכים הצבאיים האחרונים במימי המפרץ,ברגע שהאויב מתקרב הוא בטווח שלנו והביטחון שלנו גובר, ברגע שהאויב מתרחק אנו מודאגים".
חשש מפני תקיפה של המורדים החות'ים
בתחילת השבוע גברה המתיחות בבגדד לאחר שמליציות פרו אירניות תקפו במטח של רקטות את מתחם השגרירות האמריקנית ב"אזור הירוק", גורמים עירקים בכירים טענו כי מדובר במליציות "סוררות" וכי לאירן אין אינטרס להסלים כעת את המצב הביטחוני בעירק מחשש שהנשיא טראמפ יורה לתקוף את מתקני הגרעין באירן וגם כדי לאותת לממשל הנכנס של ג'ו ביידן כי כוונותיה של אירן הן לדיאלוג מדיני וכי היא מצפה להסרת הסנקציות שהוטלו עליה, זהו הדבר החשוב ביותר מבחינתה כרגע.
בעקבות ההתקפה בבגדד הורתה ממשלת עירק לכוחות הביטחון להכין תוכנית פעולה מיידית להגן על "האזור הירוק" שבו מרוכזות הנציגויות הזרות, כוחות צבא ומשטרה גדולים כבר נפרסו באזור כדי לסכל התקפות רקטות נוספות.
אחד החששות הגדולים של ישראל הוא שאירן תגיב על חיסול מדען הגרעין מוחסן פחרי זאדה באמצעות המורדים החות'ים בתימן, בספטמבר 2019 הם תקפו בסיוע אירן בטילים מדויקים ארוכי טווח ומלט"ים מדויקים את מתקני חברת הנפט "אראמקו" באלבקיק שבסעודיה וגרמו לנזק רב, להערכת גורמי הביטחון בישראל הם אחראים גם לתקיפת מיכלית נפט בריטית בנמל ג'דה בשבוע שעבר באמצעות סירה מלאה בחומרי נפץ.
המורדים החות'ים התרברבו בעבר כי ברשותם טיל ארוך טווח מדגם "קודס 2" שאותו הם יכולים לשגר מתימן לעבר העיר אילת. לכן, יש חשיבות רבה להימצאות צוללת ישראלית בימים אלה במימי ים סוף והיא יכולה לתת תגובה צבאית מהירה לכל ניסיון התקפי של המורדים החות'ים על ספינות ישראליות השטות במימי הים האדום או מתקפת טילים על העיר אילת.
האירנים אינם טיפשים, אם הם ינסו להוציא פיגוע נקם נגד ישראל הם יעשו זאת בצורה מדודה ומחושבת באופן שישראל תוכל "להכיל" את הפיגוע והדבר לא יחייב תגובה צבאית שלה או של ארה"ב, הם רוצים לשקם את כבודם שנפגע בעקבות חיסולם של קאסם סולימאני ומדען הגרעין פחרי זאדה.
יש להם גם בעיה מבצעית, לא ברור על מי יטיל המנהיג העליון עלי ח'מינאי להוציא את פעולת הנקם אל הפועל, כוח "קודס" של "משמרות המהפיכה" פרוץ מבחינה מודיעינית על-ידי ישראל ויכולת הביצוע שלו איננה גבוהה, לעומת זאת, חיל-האוויר האירני הוכיח מיומנות גבוהה מאוד בשיגור מל"טים מדויקים וטילים ארוכי טווח. אין שום ודאות שפעולת הנקם האירנית תתבצע ב-3 בינואר,יום השנה הראשון לחיסולו של קאסם סולימאני, היא יכולה גם להתבצע לפני או אחרי התאריך הזה, האירנים ממתינים להזדמנות המבצעית הנאותה וזה מה שקובע את עיתוי הפעולה.
ההחלטה הישראלית והאמריקנית לקדם כלי שיט מלחמתיים לאזור המפרץ כדי להרתיע את אירן הייתה החלטה נכונה וחשובה, היא מעידה על נחישות לנסות ולסכל כל התקפה על-ידי אירן או שלוחותיה ולהגיב בעוצמה אם אירן אכן תחליט להוציא התקפה אל הפועל. שילוב היכולות המודיעיניות וההתקפיות של חילות הים של ארה"ב וישראל הוא חזק בהרבה מהיכולות האלו של אירן, היא יודעת זאת היטב, יש לקוות שמסר ההרתעה הישראלי אמריקני הופנם על-ידי האירנים, אם הם ינסו להפעיל את המורדים החות'ים בתימן יש לישראל וארה"ב את היכולת הצבאית להשיב להם מנה אחת אפיים.

תאריך:  23/12/2020   |   עודכן:  23/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עידן יוסף
תמונות לווין שפרסמה סוכנות הידיעות מעידות על עבודות במתחם    אירן מעולם לא התבטאה פומבית על המתקן בפורדו שנחשף על-ידי המערב בשנת 2009    עדיין לא ברורה מטרתו של המבנה
יוני בן-מנחם
ראש ממשלת עירק לשעבר חיידר אלעבאדי מאשים את ממשלת עירק כי נתנה אישור למל"ט שחיסל את סולימאני להיכנס לשטחה.חשש בצבא ארה"ב מפעולת נקם של המליציות הפרו אירניות נגד מטרות אמריקניות בעירק גם ללא אישור מפורש מאירן
אלדד שביט, רותם אורג
ישראל יכולה להשפיע כבר כעת על עמדותיו של הממשל הבא בנושא אירן - בתנאי שתעשה זאת בצורה חיובית, דיסקרטית וממוקדת
יוני בן-מנחם
סעודיה מזהירה כי תפעל להתחמש בנשק גרעיני, אם אירן תשיג נשק כזה, כדי להגן על אזרחיה ואדמתה. סכנת מרוץ חימוש גרעיני מאיימת על המזה"ת וג'ו ביידן יצטרך לבלום אותה, בינתיים ממשל טראמפ מחפש דרכים חדשות להגביר את הלחץ על אירן
יוני בן-מנחם
ארה"ב וישראל נערכות לקראת יום השנה הראשון לחיסולו של הגנרל קאסם סולימאני מפקד כוח "קודס" שחוסל בעירק ע"י ארה"ב. חיסולו של מדען הגרעין פחרי זאדה מגביר את החשש כי האירנים מתכננים נקמה כפולה בשבועות הקרובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il