X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הוצאה מזערית של כמה מאות שקלים על בדיקה, חסכה אלפי ואף רבבות שקלים ומנעה באופן כמעט מוחלט מה שמוגדר כ"כוח עליון" דוגמת הצפת הדירה
▪  ▪  ▪
למנוע הצפות [צילום: פלאש 90]

אין נהג בישראל שלא יודע מה חשיבות "הכן רכבך לחורף": הגה, גלגלים, בלמים, מגבים וכדומה. והנה, דווקא הדירה, הנכס היקר ביותר שלנו, איננה מוכנה ברוב המכריע של המקרים לעונת הקרה, הגשמים והרוחות. מדובר בהכנה פשוטה, לא יקרה, שעשויה במקרים רבים לחסוך לבעל הדירה סכומי עתק, רכוש שעלול להינזק והרבה הרבה כאבי לב.
ניסיוני רב השנים מלמד שהוצאה מזערית של כמה מאות שקלים על בדיקה, חסכה אלפי ואף רבבות שקלים ומנעה באופן כמעט מוחלט מה שמוגדר כ"כוח עליון" דוגמת הצפת הדירה, קריסת מערכות החשמל, טחב ורטיבות בחדרי הבית, קריסת דוד החימום, כשלים במעטפת האיטום של הדירה, בעיות בצנרת ועוד, זאת אם בדירה הפרטית ואם ברכוש המשותף של בניין המגורים.
כיצד אם כן ניתן לעבור את החורף בשלום?
לקראת עונת הגשמים מומלץ להתייעץ עם חברה או יועץ מקצועי בתחום אחזקת מבנים. היועץ יבדוק את תקינות המערכות בבניין, ובמידת הצורך באופן פרטי בכל דירה ודירה, כך שבמקרה ויתגלו בבניין נקודות תורפה כאלה או אחרות מחורפים קודמים, הבעיה תטופל במהרה לפני הסערה הקרובה.
יש לשים לב לכמה פרמטרים חשובים וחיוניים למצב התחזוקה של הבניין - ראשית, מומלץ לבדוק האם ישנו מוקד חשוד - חיפוי פסיפס ואבן ידועים כמוקד בעיה בשל התרופפות האבן וחשש לנפילתה. בדקו מבעוד מועד שאין איזו בעיה בכדי להימנע מנזק ופגיעה בנפש. בחורף מתקבלות תביעות רבות על חפצים רבים שעפים מבניינים וממרפסות הבתים שגורמים לפגיעות כאלה ואחרות.
איטום - בדקו ביסודיות את חלונות הדירה, הרכוש המשותף - פרזולים וגומיות אוטמות, זאת בכדי למנוע כניסת מים ורוחות. בקשו מוועד הבית לבדוק כי הגג אכן אטום והמעטפת החיצונית של המבנה תקינה.
מערכות חירום - בכל בניין חדיש יש היום מערכות חירום, משאבות להגברת לחץ, משאבות טבולות, תאורת חרום וגנראטור. חשוב לוודא כי מערכות אלו תקינות ויפה שעה אחת קודם.
ניקוז - בדקו את מערכת צינורות הניקוז של מי הגשמים במרפסות הדירות, ובקווים הראשיים של הבית. ניקוזים אלו מתמלאים באבק, בעלים, ובשקיות ניילון שהתעופפו הגורמים לסתימות קשות והצפות בדירות, במרפסות ובכניסה לבניין.
בטיחות - ודאו שדרכי המילוט במבנה פנויות מכל חפץ כך שבמקרה של הפסקת חשמל או כל סיבה אחרת ניתן יהיה להשתמש בהם בבטחה. בדקו היטב את פוליסת הביטוח של הבית ייתכן שניתן לשדרגה לנזקים שונים שעלולים להיגרם בעונת הגשמים, זוהי תוספת קטנה החוסכת כסף רב.
תקלות ונזקים ידועים ומוכרים לנו בעיקר בזמן סערות ורוחות חזקות. כך לדוגמה קרה מקרה שאירע בבניין שבו אריחים המחפים את מעטפת הבניין התעופפו בשעת סערה ויכולים היו לגבות מחיר כבד מאוד של פגיעה בחיי אדם. לטעמי זהו מקרה נוסף של חוסר בתחזוקת הבניין ובדיקת כשירותו. צריך היה לפני עונת הגשמים לבדוק את כשירותם. סוגיית הסערה האחרונה והמקרה הנוסף שאירוע בבניין אחר רק מוכיחה את ההערכות מראש שיש לבצע בכל מבנה ובין המהלכים שיש לעשות - לבדוק גגות, מתקני ניקוי אבנים רופפות וכדומה. במקרה אחר שאירע מתקן התלייה פגע בזכוכיות. היה צריך לקשור ולקבע את המתקן. כלומר, בפעולות מנע הנעשות מראש ובעיקר לקראת עונת החורף ניתן למזער את הנזקים והסכנה הבטיחותית.
לרוכש הפוטנציאלי המתעניין ברכישת דירת יד 2 שנייה, בעיקר כשמדובר בבניין לא חדש חשוב להתרשם באופן כללי ממצב הבניין ולבדוק את הכניסה לבניין - הלובי ויתר השטחים המשותפים, תקינות המעליות, חדרי השירות, פחי האשפה, הריח והניקיון בחלל הבניין, איכות הבנייה והנראות הכללית של מעטפת הבניין, טיפוח הגינה ולא פחות חשוב מזה - אקלים הדיירים שמעיד על טיב היחסים והטיפול בתחזוקת הבניין באופן רציף.
זכרו, הוצאה כספית קטנה ובדיקה מקדימה של טיב ותחזוקת הבניין בין אם ישן או חדש, תחסוך בסופו של דבר הוצאות יקרות ומיותרות בעשרות מונים לנציגות הבית המשותף והדיירים המתגוררים בתוכו.

*הכותב הוא יועץ תכנון, ניהול, תפעול ותחזוקת מבנים ובעלים של "עידן ש.נ.י.".
תאריך:  27/12/2020   |   עודכן:  30/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכן דירתך לחורף על-מנת לעבור אותו בשלום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
נדרה שוקרי חרזי ובני משפחתה נמנו בראשית שנות ה-50 עם אנשי קבוצת עולי תימן שהתיישבה על הר הגלבוע והקימו את המושב נורית    המושב נעזב לקראת סוף שנות ה-50 מתיישביו עזבו למקומות אחרים, פרט לתושבת אחת, נדרה "הסבתא של הגדנ"ע", שהמשיכה לגור במקום גם כשהפך לבסיס גדנ"ע ונשארה בו עד מותה בתאונת דרכים ב-1998
יוסף אורן
(לזכרו של פרופ' בן-עמי פיינגולד שנפטר החודש בגיל 89)    תיאודור אדורנו: "דרמטיזציה של השואה על בימת תיאטרון מציגה, על-פי חוקי המשחק, לא רק את הקורבנות אלא גם את הרוצחים כבני אדם"
רפי לאופרט
כשלונו של גנץ נובע מכך שבא לשרת את המדינה אבל לא לנצח.{1} שותפו, לפיד, נכשל משום שבא אך ורק לנצח, אך לא לשרת את המדינה. גנץ היה פסיבי מדי ולפיד אקטיבי מדי, בשימור קנאי של המטרה המוצהרת השגויה, שעימה באו למרוץ. בפוליטיקה יעדים קשיחים מדי ואסטרטגיה שאינה מציאותית, הם תמיד סיבה לכישלון.
יוני בן-מנחם
הנורמליזציה בין ישראל למרוקו יוצרת מבוכה ומשבר פנימי בתנועת "האחים המוסלמים" השוללת את קיומה של מדינת ישראל. חמאס תוקפת בחריפות את מפלגת "הצדק והפיתוח" האיסלאמית במרוקו התומכת בנורמליזציה, יש חשיבות גדולה להמשיך בתהליך כדי להרגיל את האיסלאם הקיצוני כי ישראל היא עובדה קיימת שיש להשלים עמה
גרשון הכהן
אם ימשיך צה"ל לפעול על-פי מוסכמות ישנות בשעה שחיזבאללה מתאים את עצמו למציאות הוא עלול להיקלע לתבוסה. למפקדים נדרשות יכולות חדשות לליווי ולתמיכת הכוחות בשטח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il