X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
האסטרטגיה האלקטורלית של סער ובנט לגבי מצביעי השמאל מרכז זהה: שניהם הודיעו כי ירוצו לראשות הממשלה ויחליפו את נתניהו; לגבי מצביעי הימין האסטרטגיות שלהם שונות במהות: האחד פונה לאלו אשר מאסו ברה"מ, והשני לאלו אשר רוצים לראות מפלגה חזקה מימינו של הליכוד, כזו שתמליך את נתניהו
▪  ▪  ▪
בנט. סותר עצמו לדעת [צילום: מן הטלוויזיה]

השאלה המהותית ביותר של הבחירות היא מהי כמות המנדטים שגדעון סער ונפתלי בנט ישתו מהליכוד, קרי: כיצד יתפלגו המנדטים של מצביעי הימין המסורתיים; לא מעט ממצביעי השמאל מרכז ינדדו לימין, אך לגביהם השאלה איננה רלוונטית - הם יצביעו או לבנט או לסער, ואין בכוחם להעביר מנדטים מהגוש של הליכוד לגוש תיאורטי אחר. בתשובה לשאלה זו טמון הסוד לסילוקו של בנימין נתניהו מהשלטון.
האסטרטגיה האלקטורלית של סער ובנט לגבי מצביעי השמאל מרכז זהה: שניהם הודיעו על ריצה לראשות הממשלה והביעו את שאיפותיהם להחלפת נתניהו, שזה בדיוק מה שהגוש האלקטורלי הנ"ל מעוניין לראות; האסטרטגיה שלהם לגבי האופן בו ילכדו מצביעי ימין בכלל וליכוד בפרט היא שונה בתכלית ובמהות: סער רץ על הטיקט של מי שבשום פנים ואופן לא יישב עם נתניהו, ומבקש לשאוב אליו את כל מי אשר מאס בשלטון - מימין ומשמאל; ואילו בנט יודע כי אין לו סיכוי להתחרות עם סער על הטיקט הזה ובדיוק בגלל זה הוא לא פוסל את רה"מ - הוא מעוניין שמצביעי ליכוד אחרים ימצאו אצלו בית, כאלו שרוצים לראות מפלגה חזקה ועצמאית מימינו של נתניהו, כזו אשר תיתן לו את המלוכה ולא לסער, ומפחדים להצביע למפלגה המחרימה אותו.
בכל מקרה, שניהם ביחד יכולים, כל אחד לחוד, להחליש את הליכוד: האחד מסוגל לקחת ממנה מצביעים ביביסטים, והשני יכול לשתות את אלו אשר מעוניינים בסילוקו של רה"מ; האחד מהצד של נתניהו והשני מהצד הנגדי. בכוחם של כמות המנדטים אשר יניבו האסטרטגיות השונות לשני האישים, להביא לסיום כהונתו של רה"מ; כמובן אך ורק אם ישכילו לשתף פעולה ביניהם לאחר הבחירות - בכל מקרה הם רבים רק על מצביעי השמאל מרכז ולא על מצביעי הימין.
אם כן, לא רק הימין יחליט אם נתניהו יוחלף ואם לאו, והשאלה כיצד יתגודדו מצביעי השמאל מרכז חשובה גם היא: האם הם יתפלגו לשני מפלגות ימין ויחזקו גם את בנט וגם את סער; האם יבחרו צד אחד ויחיד וירימו אותו לגובה אשר מעבר לרף עשרים וחמש המנדטים; האם יחליטו בכלל לנהור למפלגת שמאל מרכז חדשה/קיימת?
אם הם יחליטו להתפלג על פני שני המפלגות באופן בערך שווה, אזי הליכוד תהיה כנראה המפלגה הגדולה ביותר; אם יבחרו מפלגת ימין אחת וידבקו בה, היא תוכל להפוך למפלגה הגדולה ביותר (למעשה תרחיש כזה יכול לקרות רק עם מפלגתו של סער); ואם יבחרו לחזור הביתה, יוכלו להיווצר שתי סיטואציות: או שמפלגת שמאל מרכז גדולה תיקח את הבחירות, כמו שכחול לבן עשתה, או שבדיוק בגלל אי-הצבעה לימין נתניהו ינצח. נכון, זה עניין של גושים - בעד ונגד רה"מ (ולכן לכאורה לא משנה למי יצביע השמאל מרכז) - אך אם הליכוד תהיה המפלגה הגדולה ביותר ותוביל על הבאה אחריה ביותר מחמישה מנדטים, בנט כנראה שיחבור לנתניהו.
בנט סותר עצמו לדעת. מצד אחד הוא אומר כי צריך להחליף את רה"מ, ומצד שני אינו פוסל ישיבה תחתיו. לפיו, הכל תלוי במה יגיד הציבור, ובתרגום חופשי: אם מספיק אזרחים יצביעו נגד נתניהו, אזי הוא יקבל את החלטת העם, ואם הליכוד תזכה ברוב מוחץ של הקולות ו/או הגוש עם החרדים יהיה מספיק גדול, אזי הוא יקבל את החלטת העם. בניגוד מוחלט לסער, הוא אינו פורש את עמדותיו ומצפה שהאזרחים יצביעו לפי עמדות אלה, אלא בוחר לחכות ולראות מה יצביע העם ורק לאחר מכן לאמץ עמדות.

תאריך:  28/12/2020   |   עודכן:  28/12/2020
+חולדאי יודיע מחר על הקמת מפלגה חדשה
19:38 28/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יודיע מחר בערב על ריצה לכנסת ה-24 בראש מפלגה חדשה  ▪  "מאות אלפי ישראלים מרגישים שאין להם בית במערכת הפוליטית הנוכחית"

[צילום: פלאש 90]
+דרעי חילק לח"כים תפקידים לבחירות: "נתמוך רק בנתניהו"
16:51 28/12/20  |  עידן יוסף

סיעת שס פותחת את מטה הבחירות. בישיבת הסיעה חילק יו"ר התנועה ושר הפנים, אריה דרעי, את התפקידים בין חברי הכנסת לתקופה הקרובה. דרעי כינס את השרים, סגני השרים וחברי הכנסת, וחילק תפקידים לנציגים, תוך שהוא מבהיר כי שס תומכת אך ורק בנתניהו לראשות הממשלה: "התקשורת תנסה למצוא סדקים בתמיכה בנתניהו ואני אומר כאן שש״ס תומכת אך ורק בנתניהו".
ח"כ יוסי טייב מונה ליו"ר מטה הצרפתים. ח"כ משה ארבל מונה ליו"ר החרדים העובדים והאקדמאים. חבר הכנסת משה אבוטבול יפעיל את מטה עדות וקהילות. חבר הכנסת אוריאל בוסו יהיה יו"ר מטה צעירים. ח"כ יעקב מרגי יטפל בחסידות חב"ד. חברי הכנסת ינון אזולאי ומיכאל מלכיאלי יהיו מנהלי מטה רבני קהילות. חכ"ל דני סיידה יהיה יו"ר מטה התיישבות. בש"ס מקימים גם מטה נשים מיוחד שבהמשך יוחלט מי ינהל אותו.
השר יעקב אביטן וסגן שר האוצר איציק כהן יעמדו יחד בראשות מטה מיוחד של מסורתיים תומכי שס. סגן השר משולם נהרי יעמוד יחד עם ח״כ אבוטבול בראש מטה עדות וקהילות האתיופים והגרוזינים. סגן השר יואב בן צור יעמוד בראש מטה למגזר הבוכרי ומיעוטים.

+שאשא ביטון לא תוכרז כפורשת
15:18 28/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

זוהר משך את הבקשה להכריז על יפעת שאשא ביטון כפורשת מהליכוד, לאחר שהסתמן כי אין לליכוד רוב לאישור הבקשה  ▪  יו"ר ועדת הכנסת: "הדיון היה ענייני, הסתמן רוב לשלילת הבקשה"

[צילום: דוברות הכנסת]
ח"כ שאשא ביטון [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
ח"כ מיקי זוהר [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+ח"כ הלוי מבקש להגביל חזרת פורשים לליכוד
13:45 28/12/20  |  עידן יוסף

ח"כ עמית הלוי מבקש לתקן את חוקת הליכוד ולפי התיקון, חבר שעוזב את המפלגה בתקופת בחירות לא יוכל לשוב אליה עד עשר שנים לאחר מכן או לאחר שיעברו שלוש מערכות בחירות.

+מספר הבוחרים בכל קלפי לא יעלה כל 650
12:31 28/12/20  |  עידן יוסף

מנכ"ל ועדת הבחירות המרכזית אורלי עדס בתדרוך: מספר הבוחרים בכל קלפי יירד למקסימום 650, מה שיביא להגדלת מספר הקלפיות ב-1,250.

+אזהרת שמיר מ-1999
12:31 28/12/20  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

מי יגול עפר מעיניך, יצחק, לראות לאילו שיאי שנאה פנימית הגענו היום. יש מי ש"עושים פוליטיקה" מזיכרך, אבל האם קריאתך מלפני 21 שנים תחדור לליבם? ואם לא שמיר וצוואתו, כי אז לפחות אותה פרסומת שחוזרת ומושמעת ברדיו: "קצת תרבות, רבותי"

יצחק שמיר ז"ל [צילום: משה שי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על סער ובנט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שני מפלגות
gngs  |  29/12/20 14:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
יוסי אחימאיר
מי יגול עפר מעיניך, יצחק, לראות לאילו שיאי שנאה פנימית הגענו היום. יש מי ש"עושים פוליטיקה" מזיכרך, אבל האם קריאתך מלפני 21 שנים תחדור לליבם? ואם לא שמיר וצוואתו, כי אז לפחות אותה פרסומת שחוזרת ומושמעת ברדיו: "קצת תרבות, רבותי"
מירב ארד
לדבריו החליט לעזוב את הליכוד בה היה חבר במשך שנים ארוכות, מאחר שנתניהו, אכזב את הציבור    הלוי יוצב בעשירייה הראשונה
עידן יוסף
בית הדין של הליכוד: יש לכנס את ועדת החוקה של התנועה עד יום רביעי להיערכות להרכבת הרשימה לכנסת ה-24    ייתכן שיוחלט על קיום בחירות מקדימות    נתניהו עשוי להתנגד ולהציע חבילה של הצעות להרכבת הרשימה
איציק וולף
ח"כ אסף זמיר פרסם כי זומן לפגישה עם יו"ר כחול לבן וכי בפגישה הודיע לו גנץ שלא יכלול אותו ברשימת המפלגה לכנסת ה-24    "אינני מתחרט ואני שלם עם הצבעתי.
נפרדנו כידידים והודיתי לו על האמון שנתן בי"
מירב ארד
המצלמות יתעדו אירועים חריגים ואת כל הליך ספירת הקולות    לא יופעלו קלפיות ניידות למבודדים ולחולי קורונה    לא פיוצלו ימי ההצבעה והיא תיערך ביום אחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il