X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ארגוני הטרור ברצועת עזה ערכו תרגיל צבאי גדול כדי לשגר מסרים לארה"ב, ישראל והעולם הערבי במסגרת הלוחמה הפסיכולגית של חמאס והג'יהאד האיסלאמי. למרות הפגנת הכוח הצבאית, התרגיל מעיד על התסכול והמצוקה של ארגוני הטרור שמאז 2007 לא מצליחים לשבור את המצור הישראלי על הרצועה
▪  ▪  ▪
תרגיל שיגור רקטות ברצועה [צילום: אדל חנה/AP]

הזרועות הצבאיות של כל ארגוני הטרור ברצועה השתתפו ב-29 בדצמבר בתרגיל צבאי גדול של 24 שעות תחת השם " אלרוכון א-שדיד" (עמוד התווך האיתן). על-פי הערכות ברצועת עזה, התרגיל נערך על-פי בקשתה של אירן לרגל ציון יום השנה הראשון לחיסולו של קאסם סולימאני שחל ב-3 בינואר,על-פי גורמים בחמאס, בתרגיל השתתפו 13 ארגונים שניסו להפגין שיתוף פעולה צבאי מלא ביניהם, בים, באוויר וביבשה.
התרגיל כלל שיגור רקטות לעבר הים,אימונים באש חיה,שימוש במזל"טים,ותרחיש של התגוננות מפני התקפה של כוחות צה"ל על הרצועה והדיפה של כוחות צה"ל החודרים לרצועה דרך הים ולקיחה בשבי של חיילים ישראלים. בתרגיל השתתפו יחידות ה"נוח'בה" והקומנדו הימי של חמאס. התרגיל נערך במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית שמובילים ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי נגד ישראל ומטרתו הייתה להעביר שורה של מסרים:
  • מסר לנשיא טראמפ כי אם יתקוף את הציר השיעי בראשות אירן (המליציות הפרו אירניות בעירק, המורדים החות'ים בתימן או אירן עצמה) יתברר לו כי אירן איננה לבדה והכוחות הנאמנים לה במזרח התיכון, כמו הארגונים ברצועת עזה, יחלצו לעזרתה בכך שיתקפו את ישראל בת בריתה של ארה"ב.
  • העברת מסר לישראל כי ארגוני הטרור ברצועה אינם חוששים מהתרגילים הצבאיים שעושה פיקוד הדרום של צה"ל לכיבוש הרצועה והם ערוכים לכל תרחיש, המסר לישראל הוא שכדאי לה ליישם את הבנות הרגיעה ולא להסתכן בעימות צבאי עם הארגונים ברצועה.
  • להראות לתושבי השטחים כי בעוד הרש"פ מתקפלת בפני ישראל וחוזרת לתיאום הביטחוני עמה, ארגוני הטרור ובראשם חמאס והג'יהאד האיסלאמי נאמנים לעקרון "ההתנגדות".
  • מסר למדינות ערב שהודיעו על נורמליזציה עם ישראל כי חמאס והג'יהאד האיסלאמי לעולם לא ישלימו עם קיומה של מדינית ישראל והם נערכים למלחמה עמה.
  • ניסיון לצרוב את התודעה של תושבי הרצועה כי ארגוני הטרור מאוחדים וחזקים מבחינה צבאית ויכולים להגן עליהם מפני כוחות צה"ל.
ארגוני הטרור ברצועה עשו יחסי ציבור לתרגיל באמצעי התקשורת המקומיים מתוך הנחת עבודה שאמצעי התקשורת הישראלית והזרה יהדהדו את המסרים שלהם. מערכת המודיעין הישראלית עקבה מקרוב, באמצעים השונים, אחר שלבי התרגיל כדי להפיק מקסימום מידע על רמת המוכנות הצבאית של ארגוני הטרור, אמצעי הלחימה שבידיהם והיכולת הקרבית שלהם.
ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי מנסים להפגין "אחדות שורה" מול ישראל למרות שבפועל קיימים חילוקי דעות חריפים בינהם, ארגון חמאס לא השתתף בסבב הלחימה האחרון מול ישראל לאחר חיסולו של בכיר הג'יהאד האיסלאמי בהאא' אבו אלעטא והניח לג'יהאד האסלטמי להילחם לבדו.
גורמים ברצועה טוענים כי בחמאס חוששים כי לקראת הבחירות לכנסת בישראל בעוד כשלושה חודשים, ראש הממשלה נתניהו עלול לעשות מהלך צבאי-כוחני מול רצועת עזה כדי לבסס את מעמדו הפוליטי וכי אחת המטרות של התרגיל היא להרתיע אותו מפני הרפתקאה צבאית בעזה.
מהלך המעיד על מצוקה
התרגיל הגדול של ארגוני הטרור ברצועה מפגין למעשה את התסכול שלהם ואת חולשתם מול צה"ל, אחרי כישלון פרויקט "צעדות השיבה" על גבול הרצועה הם שוב נכשלים, למרות הכוח הצבאי הרב שהם טוענים שיש להם, הם לא הצליחו לשבור את המצור ההדוק שישראל הטילה על הרצועה מאז שחמאס השתלט בכוח על הרצועה ב-2007.
גם פרויקט המנהרות החודרות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי נכשל, מערכת הביטחון הישראלית הצליחה לפתח אמצעי מנע יעילים מאוד נגד המנהרות והיא עומדת על סף השלמתו של המכשול הקרקעי הגדול באורך של כ-60 ק"מ המקיף את רצועה מכל עבר.
תושבים ברצועת עזה אומרים כי אינם מתרגשים ממפגן הראווה הצבאי של הפלגים הפלשתינים בעוד רצועת עזה נאנקת תחת עול מגיפת הקורונה והמשבר הכלכלי הקשה.
המשאבים הכספיים שמגיעים לרצועת עזה הולכים ברובם להתעצמות הצבאית של ארגוני הטרור שאינם יכולים לשבור את המצור של צה"ל, במקום להעביר את הכסף הזה לשיפור חייהם של תושבי הרצועה.
אולם בסופו של דבר, ישראל תצטרך להתעמת את הכוח הצבאי הזה שארגוני הטרור צוברים ברצועת עזה, המשימה שלהם היא להפוך ל"מפלצת טרור", כמו ארגון חיזבאללה בלבנון, שתאיים על כל שטחה של מדינת ישראל מדרום וישראל תיאלץ לפעול צבאית בעיתוי הנכון כדי לפרק את תשתיות הטרור שהוקמו ברצועה.

תאריך:  30/12/2020   |   עודכן:  30/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפגן הראווה של ארגוני הטרור ברצועה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עמנואל בן-סבו
נוער הגבעות, הוא צירף שהטיל אימה על פוליטיקאים ואנשי ביטחון אשר לא רק ראו בהם נערים סוררים, מורדים, פטריוטים אלימים ומסוכנים, אלא, ממש ראה בהם טרוריסטים
דן מרגלית
איילת שקד, כנפתלי בנט, אינה מסוגלת למתוח ביקורת על ביבי בלי להוסיף כי הוא עתיר זכויות
יוני בן-מנחם
הרש"פ מתאמת את מהלכיה הבאים מול הממשל החדש של ג'ו ביידן עם מצרים וירדן בכל הקשור לאפשרות חידוש המו"מ עם ישראל. על-פי גורמים בכירים ברש"פ, מחמוד עבאס פועל לקבירתה של תוכנית "עסקת המאה" של ממשל טראמפ וחידוש המשא-ומתן עם ישראל תחת חסות הקוורטט במקום ארה"ב
איציק וולף
המחבל הוא בן 17 מקבטיה    ירה לעבר שוטרי מג"ב באמצעות רובה מסוג קרל גוסטב    במסגרת פעולות חקירה מהירות שערכה המשטרה נעצר תושב מוקיבלה, בחשד בסיוע למפגע והוא הועבר לחקירה ורכבו נתפס אף הוא
יורם אטינגר
האם ב-2021 ממסד העולם הדמוקרטי ילמד את הלקח השיטתי של תקדימי העבר, או ימשיך להקריב את המציאות המורכבת, הפכפכה ומתסכלת של המזרח התיכון על מזבח הרהורי-הלב על "מזרח תיכון חדש"?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il