X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בהיסטוריה של מגדלי משרדים ומגורים המוקמים בתל אביב ובכלל, לא קרה מעולם שחניון ציבורי לא אושר
▪  ▪  ▪
החלטה שגויה [צילום: פלאש 90]

החלטה יוצאת דופן במיוחד קיבלה עיריית תל אביב במהלך הימים האחרונים. מדובר בהחלטה לא לאשר חניון ציבורי בן 900 מקומות במגדל המשרדים TOHA2 בן ה-80 קומות שעתיד לקום באמצעות החברות אמות וגב ים בקרן הרחובות יגאל אלון-השלום, ממש בסמוך למחלף השלום ול"נתיבי איילון".
החלטה זו הינה ללא ספק חריגה, זאת משום שבהיסטוריה של מגדלי משרדים ומגורים המוקמים בתל אביב ובכלל, לא קרה מעולם שחניון ציבורי לא אושר. נהפוך הוא, הנטייה הייתה בדרך כלל לאשר חניונים רחבי ידיים שיספקו לא רק את הדרישות של שוכני הבניין, אלא גם אורחיהם וכן בעלי רכבים מזדמנים המחפשים מקום חנייה.
במקרה זה תעדיף עיריית תל אביב את עתירת תושבי השכונה הסמוכה, נחלת יצחק, על פני האינטרס של היזמים ושל הדיירים העתידים. תושבי השכונה קבלו, בצדק מבחינתם, כי כבר היום הם סובלים קשות מתנועה מוגברת של כלי רכב פרטיים המגיעים לחניונים הציבוריים שממוקמים בשכונה וכי חניון ציבורי נוסף יהפוך את חייהם לגיהינום.
לטעמי יש הגיון רב בהחלטה זו של עיריית תל אביב, שאמרה בהחלטתה כי היא מצפה שכל המגיעים לעיר יתעדפו תחבורה ציבורית על פני רכבת פרטי. אולם, וזה אולם גדול, נשאלת השאלה האם תשתית התחבורה הציבורית הקיימת בישראל בכלל ובכניסות והיציאות לעיר העברית הראשונה בפרט, תוכל אכן להוות תחליף נאות למכונית הפרטית ולחניונים הציבוריים?
אישית אני בהחלט בעד שיפור משמעותי של מערך התחבורה הציבורית. הפעולות הננקטות בעצם ימים אלה, כולל הוספת נת"צים, נתיבים מיוחדים לתחבורה ציבורית, בכל מקום אפשרי, כולל לאורך "נתיבי איילון" ויתר צירי התחבורה המגיעים לתל אביב, הינן פעולות ברוכות. גם התקווה שקווי הרכבת הקלה העתידים להיפתח, בהדרגה, במהלך העשור הקרוב, יסייעו באופן זה או אחר, ובמיוחד לתנועה בתוך תל אביב.
עם זאת אינני רואה כיצד מערכת התחבורה הציבורית נכנסת לתל אביב. הרכבות, לדוגמה, הינן כבר היום עמוסות לעייפה בשעות העומס, וללא מקומות ישיבה נאותים לחלק נכבד מנוסעים. גם הנגישות לתחנות הפרבריות בעייתית במיוחד ומחייבת ממילא נסיעה ברכב אליהן, עם העדר מקומות חנייה מספיקים בתחנות. האוטובוסים, לצחוק או לבכות, נתקעים למרות הנת"צים בפקקים ומגיעים בדרך כלל ליעדם באיחור משמעותי ביותר.
על כן, ועד שתוכנית המטרו תתממש, וזה ייקח מן הסתם עוד שנות דור לפחות, על העיריות בגוש-דן להתגמש ולא ללכת מקיצוניות אחת, שפע חניונים, לקיצוניות הפוכה. העדר חניון ציבורי לרפואה במגדל ענק בן 80 קומות, יפתור מחד-גיסא אולי מקצת מהבעיה של תושבי נחלת יצחק, אולם מאידך-גיסא יעורר בעיה לא פחות גדולה. יש מקום, לעת עתה, לשקול להעניק מקומו חנייה נאותים לפחות לדיירי הבניין ולאורחיהם.

*כותב המאמר ארז כהן הוא שמאי ומשפטן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין
תאריך:  30/12/2020   |   עודכן:  30/12/2020
+אין שינוי בתדירות: 120% מהאוטובוסים מופעלים
23:34 30/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד התחבורה בוועדת הכלכלה: אין ירידה בביקוש לתח"צ בסגר וכל פרסום אחר היה שגוי  ▪  הדברים התבררו לאחר שיו"ר הוועדה ביקש התייחסות להפעלת השירות בתקופת הסגר - בדיון בו אישרה הוועדה את בקשת הממשלה להאריך את ההגבלות הקיימות, לפיהן התפוסהתישאר בשיעור של 75%

[צילום: דוברות הכנסת]
לוי. מפעילים גם אוטובוסים שהיו צריכים לצאת לגריטה
+בשבועיים הקרובים: שינויים משמעותיים בתנועת הרכבות
13:23 30/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לאור הסגר והקיטון בהיקף הנסיעות, ובתיאום עם משרד התחבורה, תקדים רכבת ישראל ותבצע בשבוע וחצי הקרובים עבודות תשתית במסילות האיילון  ▪  הקדמה זו תאפשר להשלים את העבודות בתקופה של מיעוט נוסעים במקום בחודשים הבאים בהם צפויה עלייה בנפח הנסיעות

[צילום: רכבת ישראל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם המכונית הפרטית תרד מהכביש לטובת תחבורה ציבורית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה דורש ממשרד התחבורה להתאים במקביל את האכיפה ושעות העבודה של הנהגים    מנכ"ל מועצת המובילים: הטכוגרף צריך להיות אחרון בשרשרת אחרי הסדרת חניונים ושעות עבודה - אם תאשרו את זה גם עוד 10 שנים לא יטפלו בתשתיות ובשעות העבודה    משרד התחבורה: תיקון התקנה בעניין שעות העבודה מורכב ויש לו השלכות כלכליות
עידן יוסף
התחבורה הציבורית תמשיך לפעול במתכונת מלאה, תוך הגבלה של 50% תפוסה בקווים העירוניים והבין-עירוניים    תמשיך לפעול במשך כל שעות הפעילות עד לגמר השירות והשירות הבין-עירוני יתוגבר בחלק מהקווים בידי חברות הסעה
איתמר לוין
אומר שההחלטה להעמיד לדין נהג מונית על גביית יתר של 3.80 נראתה בתחילה מקוממת - אך היא עולה בקנה אחד עם מדיניות התואמת את פסיקתם של בתי המשפט
עידן יוסף
משרד התחבורה פרסם מכרז למחקר כלכלה התנהגותית שיבחן מהם החסמים שמונעים מהציבור לוותר על הרכב הפרטי לטובת התחבורה הציבורית ואיזה שיפורים יש לעשות כדי לשפר את חוויית הנסיעה באוטובוס
עידן יוסף
מסילת החוף היא עמוד השידרה המרכזי של רשת המסילות הארצית, ומובילה כיום 7 רכבות לשעה לכל כיוון, בשעות השיא    במצב הקיים, שבו מסילה אחת לכל כיוון, לא ניתן להגדיל את תדירות הרכבות בקו    ההכפלה תאפשר הגעה מחיפה לת"א בתוך 28 דקות עם רכבת בכל 4.5 דקות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il