X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הדין הוא שאין לברך בשם ומלכות. שהרי נכון שהוא היה שליח מדינת ישראל וכל המדינה חבה לו הרבה ומצפה לבריאותו ולשחרורו, אזי יכול להיות שהיינו צריכים לברך בראותנו אותו ברכת "מחיה המתים"
▪  ▪  ▪
סוף סוף הגיע [צילום: לשכת רה"מ]

תודה לאל יונתן פולארד ורעייתו אסתר זכו לעלות לארץ הקודש. נשאלה שאלה האם מברכים על שמועה טובה זו? והאם צריך לברך כאשר רואים אותם? מן הדין צריכים לברך על שמועות טובות. כמו שכתב הרמב"ם בהלכות ברכות פרק י.
משום שעולמנו הפך להיות כפר גלובלי קטן וכל התרחשות אנחנו יודעים אותה בעתה, לכן צריך לברך בעת השמועה עצמה. כשיצא פולארד מבית הסוהר היה צריך לברך "הגומל לחייבים טובות" כפי שבוודאי עשה, וגם אנו היינו צריכים לברך על שמועה זו "שהחיינו" משום שזוהי שמועה טובה. בשעה שהתירו לו את הכבלים מידיו אפשר היה לברך שוב על שמועה זו שסוף-סוף כבר אין לו כבלים ומגבלות.
אבל לעניין ברכה על ראייתם, הדין הוא שאין לברך בשם ומלכות. שהרי נכון שהוא היה שליח מדינת ישראל וכל המדינה חבה לו הרבה ומצפה לבריאותו ולשחרורו, אזי יכול להיות שהיינו צריכים לברך בראותנו אותו ברכת "מחיה המתים" כמו אדם שלא ראה את חברו זמן רב ומתגעגע אליו בגלל הקשר והזיקה. דע עקא, כיון שכבר שמענו וראינו אותו בתקשורת נפחתה עוצמת הרגש, אין עוצמה בעצם העובדה שהוא הגיע לכאן שאנחנו רואים ואומרים סוף-סוף הוא הגיע, שהרי כבר ידענו שהוא עתיד להגיע ורק בגלל רעייתו שה' ישלח לה רפואה שלימה נזקקה לרפואתה, הוא התעכב מלהגיע לכאן. לכן אין לברך בשם ומלכות.
לתת מקום לתפילות טבעיות
מעבר לברכות יש מה שנקרא התפילות הטבעיות. כמו שכתב הרמב"ם "ברכות אחרות ודברים אחרים הרבה שאין בהן פתיחה ולא חתימה תיקנו חכמים דרך שבח והודיה להקב"ה".
כאשר יעקב אבינו ראה את יוסף אחרי עשרים ושתים שנה של פרידה כתוב: ויאמר ישראל אל יוסף ראה פניך לא פללתי והנה הראה אתי אלוהים גם את זרעך (בראשית מח, יא). יעקב מודה לה' יתברך שסוף-סוף זוכה לראות את יוסף וזוכה לראות גם את זרעו. אותו דבר גם לענייננו, לא צריך להודות בברכה דווקא בשם ומלכות, להודות לה' שסוף-סוף גאל את יונתן, שהוציא אותו מבית הסוהר ומהמגבלות שנתנו לו ושזכה להגיע לארץ הקודש.
הרבה פעמים שואלים אותי האם לברך "ברכת הגומל" או לא, האם צריך לברך "שעשה לי נס במקום הזה" וכיוצ"ב, ופעמים רבות מבחינה הלכתית אין אפשרות לברך את הברכות האלה, אבל זה לא אומר שלא חייבים לומר נוסח "נשמת כל חי" ולהודות לה' יתברך בצורה זו או אחרת על כל מיני השגחות פרטיות שהקב"ה עושה לנו כמעט בכל יום וכל שעה ובכל רגע. כך האדם צריך להיות כל רגע מדובק בבורא עולם.
לסיכום, אין כבר מקום היום לברך בשם ומלכות. אבל עלינו להודות לה' בשיח שפתותינו או לברך בלי שם ומלכות "מתיר אסורים", "שהחינו וקיימנו והגיענו" זוהי חובה ודבר חשוב ומתבקש לאור כל מה שקרה.

תאריך:  31/12/2020   |   עודכן:  31/12/2020
+הנשיקה שהלכה לאיבוד
12:06 31/12/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

ואז בעוד האיש עם המעיל השחור, ראש ממשלת ישראל, עוטף, מטאפורית, את המרגל היהודי ואשתו השבו לארץ ישראל לאחר שלושים וחמש שנים, עצרו השניים והשתטחו על אדמת ארץ ישראל, נשקו את עפרה, התרוממו והתפנו להודות לראש הממשלה, שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה

פולארד. זקן עבות [צילום: לשכת רה"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יונתן פולארד
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פולארד
עמנואל בן-סבו
ואז בעוד האיש עם המעיל השחור, ראש ממשלת ישראל, עוטף, מטאפורית, את המרגל היהודי ואשתו השבו לארץ ישראל לאחר שלושים וחמש שנים, עצרו השניים והשתטחו על אדמת ארץ ישראל, נשקו את עפרה, התרוממו והתפנו להודות לראש הממשלה, שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה
עידן יוסף, איתמר לוין
"אנחנו מקווים להפוך לאזרחים פרודוקטיביים בהקדם האפשרי ולהמשיך בחיינו כאן. זו מדינה נהדרת. יש לה עתיד מזהיר. היא העתיד של העם היהודי ואנחנו לא הולכים לשום מקום"    פולארד ורעייתו אסתר הגיעו במטוס פרטי מניו-ג'רזי, חודש לאחר הסרת המגבלות האחרונות על המרגל לשעבר
עמנואל בן-סבו
הכל הפך פוליטי עם פוזיציה ברורה    ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר פעל כמו ראשי ממשלה אחרים ואישי ציבור רבים לשחרורו של יהונתן פולארד, קרוב לוודאי שיזכה בנקודות בציבוריות הישראלית על השבתו של המרגל היהודי יהונתן פולארד לארץ אבותיו, ארץ ישראל
עמוס גלבוע
המידע שהביא לא תרם משהו מיוחד לתמונת המודיעין הכוללת, מה עוד והיה כרוך בסיכון בלתי רגיל של קשרי ישראל עם ארה"ב
דן מרגלית
קבלת הפנים שמכין לו ביבי היא תכסיס פוליטי    זה אמצעי להשיג אהדה ציבורית בחגיגה מלאכותית, ובמחיר יקר למעמדה של ישראל בארצות הברית ובקרב הקהילות היהודיות שבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il