X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פרשת נעילת האברך התמים בחדר ההמתנה של הגר"ח קנייאבסקי, על-ידי נכדו של הגר"ח, היא עוד דוגמה לשקר שבטענה שמי שקובע ופוסק ליהדות החרדית בישראל הם "גדולי הדור" מזמן הפסיקה התורתית עברה בעיקר לנכדים המודרניים והפרו חילוניים וכול זאת גם בענייני פיקוח נפש, כמו בעניין מחלת "הקורונה"
▪  ▪  ▪
הרב חיים קנייבסקי [צילום: דוד כהן, פלאש 90]

באתר האינטרנט ששמו "בעולמם של חרדים" פורסמה הקלטה מסעירה. אחד מאברכי ישראל ניגש לרב חיים קנייאבסקי לשאלו לגבי החיסון מ"הקורונה". הגר"ח קנייאבסקי שלל את החיסון מכול וכול והורה לשואל, לאשתו ולילדיו להימנע ממנו. איכשהו הצליח השואל להקליט את דברי הרב ואיכשהו גילה זאת נכדו של הרב, המשמש כשומר, מביא, מכניס ומסתבר שגם מוציא בלשכת הרב. הנכד, מגובה בבני משפחתו ובסייעניו להשלטת הטרור והסדר בלשכה, הורה לאברך למחוק את ההקלטה כתנאי לכך שהאברך יוכל לצאת דרך הדלת ולא יכלא שם! כל השיחה בין השניים הוקלטה והושמעה אח"כ באתר "בעולמם של חרדים". האברך צלצל למשטרה וזו איימה שתפרוץ את הדלת אבל את "הפוליטרוקים" בשחור לבן, בראשות "הנכד המסור" זה כלל לא עניין.
האברך אולץ למחוק את ההוראה של הגר"ח קנייאבסקי לאחר שאוים בעוד מיני איומים. לא לחינם איים הנכד על האברך, משום שבחוצות הערים והשכונות החרדיות מפורסמות הודעות מטעם הגר"ח קנייאבסקי שיש לעבור חיסון לאלתר. דהיינו, כל סיפור "ככול אשר יורוך" איננו דווקא מכוון לשמוע לגדולי ישראל באמת ובתמים אלא מכוון לשמוע לאלה המושכים בחוטיהם, ובדור האחרון אלה הם בעיקר הנכדים. ולנכדים הללו יש בעיקר אינטרסים כלכליים ומוביליים עם השלטון החילוני, שבעטיים הם הופכים את הוראות זקניהם לרפורמיות.
הבעיה איננה רק מחלת "הקורונה"
הבעיה איננה רק מחלת "הקורונה" - בעיה קשה ומורכבת כשלעצמה. המוני חרדים הלכו להתחסן רק משום שראו את מודעת השקר בשמו של הגר"ח קנייאבסקי. הבעיה היא שורשית יותר. כל יום שני וחמישי יוצאות מודעות בשמו של הגר"ח ומסתבר לנו עכשיו כי יש בהחלט לחשוש ששקר הן, כולל מבצעי תרומות שהגר"ח מורה להעניק, ומבטיח ברכות ותפילות תמורת כך. בערבית קוראים לזה: "קלאם פאדי". ההקלטה מ"בעולמם של חרדים" חשפה סופית את מה שכותב שוות אלה וחבריו טוענים מזמן: מושג "גדולי הדור" מזמן הפך לבדיחה ולעניין של הונאת הרבים על-ידי עסקנים פוליטיים חרדים שמסתייעים בנכדי ובמשמשי הרבנים הזקנים כדי להתקלס במאמינים תמימים. כך זה בתרומות, כך זה בבחירות, כך זה בהוראות דתיות רפורמיסטיות וכך זה גם בענייני פיקוח נפש, כמו מחלת "הקורונה" הארורה. הייתי כבר "בסרט" הזה מספר פעמים בשלושת העשורים האחרונים.
דוגמאות לא חסר
לפני כתשע שנים הייתי אולי היחיד בנתיים שהצליח להחתים את כל גדולי הרבנים ואת כל בתי הדין החרדיים הגדולים על עצומה אחת. זו הייתה העצומה שקראה להפקיע מידי הפדרציה המתבוללת של רומניה את בלעדיותה בשמירת בתי העלמין היהודיים שם, לאחר שהיא החלה למכור חלקות קברים, בתי עלמין ואף בתי כנסת לממסד הרומני ולאילי נדל"ן. העצומה ביקשה גם לשנות את החוק הרומני עקב כך ולהפקיע את בעלות ההקדש היהודי במדינה זו כבעלות פרטית של הפדרציה היהודית שם. במסגרת הזו יצא לי להיכנס ללא ממעט רבנים גדולים ולחוות כי את המו"מ יש לנהל עם איזה משמש זוטר או כמובן עם נכד "מיוחס" והחתימה אומנם באה אח"כ, אבל לא תמיד הרב עצמו בכלל ידע שהוא חתם.
היו אומנם רבנים ובתי דין חרדים ששטחתי בפניהם את הבעיה והם עצמם - הרבנים, האדמו"רים והדיינים חתמו, אבל היו גם כאלה שלא כך היו פני הדברים. היה מקרה שנכנסתי להיפגש עם גדול הדור של אותם הימים ומי שבאמת פגשני היה נכדו. האחרון הסתכל במסמכים והחליט שיחתום במקום סבו רק בתנאי שחתימת הסב תתנוסס בסמוך לבית דין אחד שחתם ולא ביחד עם בית הדין אחר שהוחתם. הסכמתי ל"דיל" והנכד חתם במקום הסב. במקרה אחר נכנסתי לגדול דור אחר - של אותם הימים, בידיעה שחתימתו של רב אחר עלולה להזיק לחתימתו האפשרית של אותו גדול דור.
מה הופתעתי ברגע שאותו גדול דור ביקש לחתום רק ליד חתימת הרב שחשבתי שיתנגד לו, ולא ליד שאר הרבנים! מסתבר שמשמשיו ובניו של אותו גדול הדור הפיצו כל העת שקרים, שכביכול גדול הדור מתנגד בכול כוחו לרב המסוים הלה, בעוד שהאמת הייתה הפוכה לגמרי. שנים לפני חתימת העצומה הזו ליוויתי שני אברכים מברסלב שנכנסו לאחד מגדול הדור דאז וניסו לשכנעו לצאת נגד הנסיעות לאומן. באמצע השיחה נכנסו בני משפחתו ומשמשיו של אותו גדול דור והוציאו את השניים בכוח, כשהרב הגדול ממשיך לדבר בנושא הלה גם כשבחדר נמצאים כבר אנשים אחרים...
"הגדולים" האמיתיים
הנכדים והמשמשים בחצרות הרבנים הגדולים הם בעצם סוכני פוליטיקה ושלמונים וביחד עם עסקנים חצי חילוניים הם אלה שהיום קובעים את "אשר יורוך" ליהדות החרדית, תוך משיכת חוטי הבובות הללו בידי כופרים ועסקנים אנטי דתיים, המעוניינים להעביר את היהדות החרדית מעולם התורה. כך זה בש"ס, כך זה ב"דגל התורה" וכך זה גם ב"אגודת ישראל". האדמו"ר היחיד - ביהדות החרדית שכפופה למדינת ישראל, המחליט על דעת עצמו ולא על דעת משמשו או נכדו, ושבאמת מורה לנציגיו כיצד לנהוג, הוא האדמו"ר מבלזא שליט"א.

תאריך:  04/01/2021   |   עודכן:  04/01/2021
+בריטניה נכנסת לסגר קורונה מלא
23:05 04/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה שעבר מוטציה הפציר ראש ממשלת בריטניה בתושבים לציית להנחיות הסגר שנכנסות לתוקף הלילה בחצות  ▪  כל בתי הספר והמכללות ייסגרו והלימודים יתקיימו במתכונת מקוונת למשך חודש וחצי, עד אמצע חודש פברואר

ג'ונסון. נכנסים לשלב האחרון של המאבק [צילום: AP]
האזרחים נקראו להישאר בבתיהם [צילום: קירסטי וויגלסוורת', AP]
+הממשלה אישרה המשך תוכנית סיוע לעסקים
19:51 04/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

רף הזכאות המקל למענקי הסיוע לעסקים בדבר הוצאות קבועות כפי שנקבע לחודשים נובמבר-דצמבר 2020, גם לתקופת הזכאות ינואר-פברואר 2021  ▪  כמו-כן נקבע כי בסמכות שר האוצר להאריך הרחבה זו לשאר תקופות הזכאות

[צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+תעודת מתחסן תפטור מבידוד למשך חצי שנה
18:49 04/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

משרד הבריאות הציג בפני ועדת החוקה של הכנסת את יישומון הדרכון הירוק שאמור לאפשר כניסת מתחסנים נגד קורונה לפעילויות חד-פעמיות הכוללות פעילויות תרבות וספורט  ▪  תעודת מתחסן תפטור את המתחסנים מבידוד למשך חצי שנה מיום החיסון

[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+בתוך 48 שעות יכונס הקבינט
18:16 04/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה נתניהו הודיע כי קבינט הקורונה יכונס בתוך 48 שעות לצורך אישור הידוק ההגבלות  ▪  מסתמן שגנץ יאשר את הסגירה המוחלטת של בתי הספר

נתניהו וגנץ. האם יגיעו להסכמות? [צילום: יניב נדב/דוברות הכנסת]
+בריטניה צפויה להכריז הערב על סגר כללי
17:28 04/01/21  |  עידן יוסף

סגר בבריטניה: ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון צפוי להכריז הערב על סגר כללי בכל רחבי הממלכה לאור העלייה בתחלואה.

+דנמרק דוחה את מתן מנת החיסון השנייה
16:55 04/01/21  |  עידן יוסף

אחרי בריטניה: דנמרק מודיעה שהיא דוחה את מתן המנה השנייה של החיסון נגד הקורונה. גם בגרמניה חושבים לפעול כך.

+חיסוני קורונה במסגרות הדיור השיקומיות של בריאות הנפש בקהילה
15:52 04/01/21  |  עידן יוסף

משרד הבריאות הודיע על יציאה לדרך במבצע חיסונים לקורונה במסגרות הדיור השיקומיות של בריאות הנפש בקהילה בשיתוף מלא עם קופות החולים.
דיירי מסגרות הדיור של בריאות הנפש מתועדפים בעדיפות ראשונה למתן החיסונים ע"פ המלצת הוועדה לחיסונים נגד קורונה. בעזרת קופות החולים ניתן יהיה לשמר את הרצף הטיפולי תוך ראייה מתכללת של מורכבות המטופל כולל מחלות רקע, רגישויות, היסטוריה של תגובות אלרגיות ועוד, מה שהכרחי לשמירת בטיחות הטיפול ובריאותם של המטופלים. זאת, תוך ניצול הנסיון הרב והמיומנויות של הקופות החולים במתן חיסונים, כפי שכבר הודגם מאז תחילת מבצע החיסונים.

+שירות התעסוקה: 48,544 נרשמו כדורשי עבודה מאז תחילת הסגר השלישי
13:40 04/01/21  |  מירב ארד

שירות התעסוקה מדווח (יום ב') כי ביממה האחרונה נרשמו 5,909 דורשי עבודה חדשים, ומאז יום ראשון (27.12.2020) היום בו החל הסגר, נרשמו בסך-הכל 48,544 דורשי עבודה חדשים. יצוין, כי רק עבור 20% מבין דורשי העבודה החדשים הייתה זו הפעם הראשונה בה נרשמו כדורשי עבודה מאז פרץ משבר הקורונה. לעומתם, עבור 25% מהנרשמים, 12,163, הייתה זו הפעם השנייה ול-55%, 26,507, זו הפעם השלישית בה נרשמו.
רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה: "נתוני הדלת המסתובבת, המתייחסים לדורשי העבודה היוצאים וחוזרים ממעגל העבודה, אותם פרסמנו הבוקר אכן מטרידים. אולם, מה שיותר מדאיג הוא עתידם של אותם דורשי העבודה הנמצאים בחל"ת כבר חודשים ארוכים, ושל דורשי העבודה המפוטרים - ששיעורם מאז פרוץ הסגר השלישי עומד על 19.2% מכלל הנרשמים. זאת מפני ששילובם מחדש בשוק העבודה יהיה מאתגר מאוד, עלול להימשך חודשים ארוכים ואף שנים לאחר תום המשבר, ולהוביל אותם לעומק אבטלה ולתלות בקצבאות. אל מול כל אלה, שירות התעסוקה הכין תוכנית כוללת ליום שאחרי המשבר".

+נפגעי הקורונה: המסחר, הפרסום והשמירה
12:59 04/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

פגיעה בפעילות בהיקף של משרה אחת בתחומי התעופה, הפנאי וההארחה עלולה להוביל לפגיעה בארבע משרות בענפים אחרים  ▪  עיקר ההשפעה: השמירה ותחזוקת בניינים, המסחר, הפרסום, סקרי דעת קהל וגינון

נתב"ג בתקופת הגבלות הקורונה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+"אין פתרון מלבד לעצור את המדינה לשבועיים לפחות"
10:13 04/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

תומכת בהידוק הסגר: "פתרון אחר לא עובד"  ▪  אתמול אובחנו 5,135 חולי קורונה מאומתים בישראל  ▪  אדשלטיין: "אנחנו מנצחים במרוץ החיסונים אבל לצערי מפסידים בקרב מול המוטציה"

שרון אלרעי-פרייס. תחלואה אדירה בתוך מערכת החינוך [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+קרית יערים הודיעה על סגירת כל מערכת החינוך
09:53 04/01/21  |  מירב ארד

לאור התחלואה העולה בכל הארץ הוחלט (יום ב') על ידי המועצה קרית יערים לסגור את מערכת החינוך במועצה לאלתר. הורים נדרשו להגיע למוסדות החינוך ולקחת את ילדיהם הבייתה. סגירת מערכת החינוך כוללת את גני הילדים, בתי הספר היסודיים והתיכוניים.

+נשים שהוצאו לחל"ת ויילדו ב-2021 יהיו זכאיות לדמי לידה
09:51 04/01/21  |  

שר האוצר ישראל כ״ץ ומנכ״ל הביטוח לאומי מאיר שפיגלר סיכמו - נשים שהוצאו לחל״ת מתחילת משבר הקורונה בחודש מרץ 2020 ומאוחר יותר ובלבד שלא עבדו במשך 10 חודשים ברצף לפחות בעקבות משבר הקורנה, וילדו החל מחודש ינואר 21’ יהיו זכאיות לדמי לידה. הפתרון מהווה תיקון לחוק היים לפיו יולדת, אשר תלד החל מינואר 2021, ושקיבלה דמי אבטלה ברציפות לתקופה ממושכת ולא חזרה לעבוד מאז תחילת ההריון, לא תהיה זכאית לדמי לידה.

+מספר שיא של חולי קורונה במרכז הרפואי בני ציון
09:26 04/01/21  |  מירב ארד

המרכז הרפואי בני ציון מדווח (יום ב') על מספר שיא של חולי קורונה, בעקבות זאת ייסגרו ארבעה חדרי ניתוח. עוד נמסר כי החל מהיום תרד הפעילות האלקטיבית בביה"ח בכ-40%. מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון ד"ר אוהד הוכמן: "בבני ציון מאושפזים 56 חולי קורונה מרביתם במצב קשה, נתון שכאמור לא חווינו קודם לכן
והמעורר דאגה רבה".

+משרד הבריאות: 5,135 אובחנו בקורונה ביממה, 6.6% חיוביים
08:50 04/01/21  |  מירב ארד

משרד הבריאות מעדכן (יום ב') כי 5,135 בני אדם אובחנו בקורונה. אתמול נערכו 79,395 בדיקות, 6.6% מהן נמצאו חיוביות. 731 חולים במצב קשה ו-201 מונשמים. מפרוץ המגפה מתו בישראל 3,416 בני אדם מנגיף הקורונה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גונבי הדעת והדת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פשיטת הרגל של "דעת תורה"
יאיר4  |  5/01/21 19:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מירב ארד
תומכת בהידוק הסגר: "פתרון אחר לא עובד"    אתמול אובחנו 5,135 חולי קורונה מאומתים בישראל    אדשלטיין: "אנחנו מנצחים במרוץ החיסונים אבל לצערי מפסידים בקרב מול המוטציה"
איתמר לוין
שוקי המניות צנחו במהירות עם תחילת הקורונה והתאוששו עד כדי שבירת שיאים    הסיבה המרכזית: אופטימיות רבה בנוגע למשק האמריקני ב-2021    אלא שאם היציאה מן הקורונה לא תהיה מהירה כצפוי, השוק יגיב בהתאם; ובמקביל, מיליוני עניים נותרים מאחור - מציין וושינגטון פוסט
איציק וולף
יעלה בישיבת הממשלה הצעת החלטה להטלת סגר מלא בישראל לתקופה של שבועיים, לנוכח העלייה המשמעותית והמדאיגה בתחלואת הקורונה ובמספר החולים הקשים, וגילוי מקרי מוטציה    "קורא לכל מקבלי ההחלטות להימנע מפופוליזם של בחירות"
איציק וולף
ראש הממשלה מעוניין בהידוק המגבלות ובסגירה של מערכת החינוך לזמן מוגבל    הידוק הסגר דורש אישור הקבינט, אך טרם נקבע מועד לישיבת הקבינט
איתמר לוין
שר הבריאות הבטיח שכל אמריקני יוכל להתחסן עד סוף הרבעון השני    יש צורך לחסן 264 מיליון כדי להגיע לחסינות עדר    אלא שבקצב של החיסונים מאז החל המבצע, זה יקח עשר שנים    נכון שצפוי שיפור, אך הממשל צריך לקבוע יעדים ריאליים ולומר את האמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il