X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שכונת התקווה נהנית בשנים הקרובות משיפור תשתיות פיזיות, מה שהביא לביקושים בקרב "יאפים" תל אביבים צעירים ואנשי בוהמה, כמו גם משקיעים שהבינו את הפוטנציאל הטמון בה
▪  ▪  ▪
הרכבת הקלה [צילום: נת"ע]

איכשהו, טיפה מתחת לרדאר, הייתה במהלך הימים האחרונים בשורה פורצת דרך לכל דיירי השכונות הוותיקות בדרום תל אביב ובד בבד לכל העוסקים בהתחדשות עירונית. המדינה הודיעה כי באמצעות רשות מקרקעי ישראל תתחיל להעביר בהדרגה את הזכויות הקנייניות על הנכסים בשכונת התקווה לידי הדיירים.
עד כה, כידוע, רוב רובם של דיירי השכונה, כמו בשכונות נוספות בדרוך תל אביב ויפו, מתגוררים בנכסים שהינם תחת סטטוס ההיסטורי מהתקופה העותומנית של "מושע", כלומר הבניין משותף לכולם, ללא בעלות ישירה על הנכס של הדיירים. עובדה זו, לא במקרה, גרמה אלף, לכך שערך הנכסים בשכונת התקווה ובשכונות ותיקות נוספות דוגמת שפירא, יפו ד וכו, היה בכ-15-20 אחוזים מתחת לערכם הריאלי, ובד בבד הקשתה מאוד את תהליך מכירת הנכסים, הן בהעדר רישום ברשם המקרקעין (טאבו) והן בהעדר האפשרות לקבל משכנתה מהבנקים למימון רכישת הדירה.
שכונת התקווה, מבחינה זו, הינה ללא ספק האוונגרד, הסנונית הראשונה של השינוי. מדובר בשכונה ותיקה שהוקמה עוד בשנות ה-30 של המאה הקודמת (תקופת המנדט הבריטי) ויועדה בעיקר לפועלים קשיי יום שעבדו בבניית העיר העברית הראשונה, תל אביב. השכונה משתרעת על פני שטח נכבד ל כ-440 דונמים, בין רחוב ההגנה מצפון לבין רחוב הלחי מדרום ומהוה, יחד עם יד אליהו וכפר שלם הסמוכות, חלק מרובע 9 הממוקם ממזרח ל"נתיבי איילון", בדרום-מזרח תל אביב.
נכון להיום ערכי הקרקע בשכונת התקווה ובשכונות הסמוכות לה, נעים בין 21 ל-23 אלף שקלים למ"ר, כשליש בלבד(!) לעומת ערכי הקרקע באזור שדרות רוטשילד ולב תל אביב הממוקמים מאות מטרים ספורים ממנה, ממערב ל"נתבי איילון". ההחלטה להעביר את הדירות בשכונה, בהדרגה, ברשם המקרקעין, ועל-פי קריטריונים של ותק המגורים של הדיירים בשכונה, מצטרפת לעוד פרמטרים שיהפכו אותה במהלך העשור הקרוב לאטרקטיבית ביותר, הן עבור רוכשים למגורים והן עבור משקיעים אסטרטגים.
ראשית, בנוסף להעברה ברשם המקרקעין, השכונה נהנית בשנים הקרובות משיפור תשתיות פיזיות, מה שהביא לביקושים בקרב "יאפים" תל אביבים צעירים ואנשי בוהמה, כמו גם משקיעים שהבינו את הפוטנציאל הטמון בה. שנית, העבודות שהחלו לאחרונה על "הקו הסגול" של הרכבת הקלה ברחוב ההגנה, הפנו אף הם את זרקור ההתעניינות לשכונה, זאת משום שהרכבת תקצר מאוד את זמני הנסיעה בינה לבין לב תל אביב, מה שגם יקל מאוד על הנגישות וגם יצור קרבה תודעתית למיקומים המבוקשים בעיר העברית הראשונה.
שלישית, התוכנית האסטרטגית ארוכת הטווח לקרות את "נתיבי איילון", המצויה כבר היום על המדוכה, תתרום אף היא לחיבור הפיזי והתודעתי שכונת התקווה ורובע 9 כולו ללב העיר המבוקש. רביעית, כתוצאה מהעדר רישום ברשם המקרקעין לא ניתן היה עד כה לבצע התחדשות עירונית ברוב חלקי שכונת התקווה והשכונות הסמוכות לה. הבשורה החדשה תתניע ללא ספק הן את התמ"א 38 והן את הפינוי בינוי, מה שישנה כמובן לבלי היכר את המראה הפיזי והאנושי, התאופיין של שכונות אלה, יחבר מאוד ויקרב אותן ליתר חלקי "מדינת תל אביב".
הערכתנו היא כי המהלך מהימים האחרונים יביא למהלכים נוספים שישים קץ סוף-סוף לעוול ההיסטורי שנגרם לשכונת התקווה וליתר שכונות דרום תל אביב ויפו.

הכותב הוא יו"ר קבוצת פרקש-אברמוב יזמות ונדל"ן, המתמחה בהתחדשות עירונית.
תאריך:  04/01/2021   |   עודכן:  04/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שכונת התקווה - התקווה הבאה להתחדשות עירונית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בן-סבו
כל מפלגה שתבחר אנשים בינוניים אל יהי חלקי עמה    כל מפלגה שהמצע שלה יורכב מעסקנות, אינטרסים אישיים, תככנות וסחר מכר לא תזכה לקולי בשום פנים ואופן
יאיר דקל
כל הזמן נשמעות טענות שפוליטיקה היא מקצוע וצריך כישורים מיוחדים לשם כך    אני מסכים לטענה זו    בוודאי שצריך כישורים מתאימים לפוליטיקה והם שונים מכישורים צבאיים    בצבא צריך לפקד על חיילים    באזרחות צריך לנהל ולא לתת פקודות    הבדל גדול
אלכס טנצר
כמו בכל מערכת בחירות, מוציאות המפלגות את "התותחים הכבדים" ובונות אסטרטגיות    המאבק האמתי של המפלגות על הקול הרוסי מתנהל מתחת לרדאר של התקשורת בשפה העברית    הוא יותר אגרסיבי, ופעמים רבות מנותק מהתעמולה שמשדרים לציבור הכללי
איתן קלינסקי
כשאנחנו יוצאים מפרשת השבוע לקריאה ולעיון במרחבי ספר הספרים, אנחנו מרכינים ראש מול העוצמה המוסרית והרגישות האנושית, שמשדרות דמויות כמו: ציפורה בת העם המדיני, רות בת העם המואבי, יעל בת העם הקיני וכמובן גם בת המלך המצרי שהפרה צו של אביה רק כדי להעניק חיים לילד עברי בחלצה אותו מהמוות
אליהו קאופמן
פרשת נעילת האברך התמים בחדר ההמתנה של הגר"ח קנייאבסקי, על-ידי נכדו של הגר"ח, היא עוד דוגמה לשקר שבטענה שמי שקובע ופוסק ליהדות החרדית בישראל הם "גדולי הדור"    מזמן הפסיקה התורתית עברה בעיקר לנכדים המודרניים והפרו חילוניים    וכול זאת גם בענייני פיקוח נפש, כמו בעניין מחלת "הקורונה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il