X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לגרטה השבדית מלאו 18 והיא עדיין זועמת וזואפת, ועדיין מהדהדת שאלתה המתריסה והמאסימה - איך אתם מעזים? - למנהיגי העולם שלא עושים מספיק כדי להציל אותו המזהמים אותו ואת עצמם
▪  ▪  ▪
גרטה תונברג [צילום: מרקסו שרייבר/AP]

הילדה השבדית הזועפת גרטה תונברג התבגרה. מאפרוח הפכה לפרגית (טוב, סליחה, מה גם שהיא טבעונית), היא כבר נערה. עדיין רזה כשלד, לבושה ברישול, כי אופנה היא עונה משתנה של טעם ובגדים לא מעניינים אותה לכן טעמה בהם פשוט ואפור. מלאו לה השבוע 18 שנים והיא ודאי לא תבקש לעצמה מתנות מפנקות, כי מתנות אנשים אוהבים לקבל באזור הנוחות שלהם וגרטה מעולם לא ביקרה באזור הזה.
הדבר היחיד שהיא רוצה זה מה שהיא לוחמת עליו, על עולם נקי יותר, מזוהם פחות. היא מבקשת לעורר את דעת הקהל בעולם לחריפותו של משבר האקלים ולסכנה הקיומית הממשית הגלומה בו, לא מאחורי האופק אלא כבר כאן, כבר עכשיו. היא כועסת, ואפשר להבין אותה. החושך יורד עכשיו מוקדם לא רק כאן אלא גם בשבדיה, וכל מה שהיא רוצה או בעצם, זקוקה לו הוא בסך-הכל פנס חדש לאופניים, במקום זה שנשבר, כדי שהיא תוכל לנסוע בבטחה גם בתוך החושך, מה שהיא עושה בלאו הכי, כשהיא נלחמת מול עולם שבע או רעב מדי, מול אדישותם המפוהקת של הראשונים ומול עוניים המשווע והמחפיר של השניים.
ומעט מדי אנשים נענים לקול הקורא שלה ולצלצולה בפעמוני האזעקה, אשר דנדונם גווע אל המקום שאחרי שההד שוקע. אל הים הכללי של האיחולים אני מוסיף טיפה אחת משלי, ונרתם, לא רק למענה אבל בהחלט לכבודה, למאבק החשוב, הקריטי, נגד משבר האקלים העולמי ומתחיל, כמו שמתחילה צדקה, בבית. מפריד אשפה, ממיין אותה לסוגיה, ומניח פריט אחר פריט במקום המיועד לו - פח, מכל, מכולה. מזל טוב נערה יקרה, ההולכת יחפה על קוצי החיים ולא חוששת להידקר, וממשיכה לזעוק את זעקתה, אולי בסוף, כשיהיה מאוחר וחמור מספיק, נתעורר.

תאריך:  06/01/2021   |   עודכן:  06/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
הם מקשיבים ל"רבנים", הם מקשיבים לעובדי אלילים, ומילא מסכנים את חייהם וחיי הוריהם וילדיהם, הם מסכנים גם את חיי
אפרים הלפרין
חבר הכנסת אביגדור ליברמן מוביל מהלך לאיחוד "ליבראלי" מול הליכוד, נתניהו והחרדים    סער יוותר על הראשות? לא נראה לי, לפיד יוותר? לא נראה לי, די היה לו עם הסיפור של גנץ, ליברמן יוותר?
מרדכי ליפמן
מסע הנצחון לחיסון האוכלוסייה מפני הקורונה נמשך    לעיתים אני סבור שהיה רצוי מאוד להעביר את כל החכי"ם שלנו קורס בסיסי/חובה בהיסטוריה של מדינת ישראל, על-מנת למנוע מהם אמירת דברי הבל
ציפורה בראבי
ספר כל כך יפה, מרגש ונוגע.. ממוצק הפכתי כמעט לג'לי.. שלוש נובלות יפהפיות על מורכבות היציאה בשאלה, על חזרה בתשובה, על אובדן ונטישה ובעיקר - על אהבה    אהבה הורית, אהבה זוגית ואהבת היצירה    על הספר "אבא, בן, סבתא דינה" של הסופר והמחזאי יוסף בר-יוסף
אורי שרגיל
במבחן היצר (טוב או רע) ראוי להעמיד זה מול זה שני מנהיגים ותיקים, מפורסמים, שפעלו בשפע במאה הקודמת והם נוכחים עד מאוד גם במאה ה-21 - בנימין נתניהו ואהוד ברק    אהוד ברק - מה טוב עשה בחייו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il