X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ווהאן בתום הסגר, אפריל 2020 [צילום: נג האן-גואן, AP]
מצעד בבייג'ינג, אוקטובר 2019 [צילום: מארק שיפלביין, AP]
דיילי טלגרף מצטט הערכות של דיפלומטים בריטים

ארה"ב תרמוז: צבא סין קשור לקורונה

הממשל עשוי לפרסם מידע מודיעיני על בסיסו יטען, כי הצבא הסיני ניהל בעיר ווהאן פרויקט מחקר אשר כלל "טיפוח של נגיפי קורונה מסוכנים" על סדרה של חיות במעבדה - אך לא יקבע במפורש שמקורה של המגיפה בניסויים שניהל הצבא במכון הווירולוגי של ווהאן
▪  ▪  ▪

ארה"ב צפויה לפרסם, אולי כבר בשעות הקרובות, מידע מודיעיני שיתקרב לומר שמקור הקורונה בנסיונות שערך צבא סין בעיר ווהאן, בה פרצה המגיפה בדצמבר 2019. כך אומרים דיפלומטים בריטים, המצוטטים הערב (יום ד', 13.1.21) בדיילי טלגרף.
לדברי הדיפלומטים, הנשיא דונלד טראמפ מתכוון לשלח מתקפה אחרונה נגד סין, שבוע לפני סיום תפקידו. את המידע בפועל אמור לפרסם שר החוץ, מייק פומפאו. ארה"ב עשויה לטעון, כי הצבא הסיני ניהל בעיר ווהאן פרויקט מחקר אשר כלל "טיפוח של נגיפי קורונה מסוכנים" על סדרה של חיות במעבדה. האשמות כאלו יובילו לשאלות מחודשות מדוע הצבא הסיני היה מעורב בניסויים כאלה, והאם היה מדובר בפיתוח נשק ביולוגי. עם זאת, ארה"ב לא תאמר במפורש, כי מקורה של המגיפה במעבדה ביולוגית סינית.
ההשערות לפיהן צפויה הצהרה שכזאת קיבלו דחיפה מדברים שאמר שלשום יועצו של טראמפ לביטחון לאומי, רוברט או'בריאן: "העולם אינו יכול להמשיך לשלם מחירים גבוהים על תמימותו ולהשלים את חוסר האחריות וההתנהלות המזיקה של סין, בין אם מדובר בסיומו של שלטון החוק בהונג-קונג ובין אם מדובר בחוסר שיתוף הפעולה עם אנשי רפואה בנוגע למגיפה. ארה"ב בוחנת אפשרויות תגובה נוספות".
סין הסתירה במשך שבועות ארוכים את פרוץ המגיפה ואת היקפה, וסירבה לשתף פעולה עם נציגי ארגון הבריאות העולמי ועם הממשל האמריקני. בכך אבד זמן יקר, שבוודאי תרם להיקף העצום והקטלני של התפשטות הקורונה בעולם. מצד שני, פיצוח הגנום של הנגיף נעשה בידי מדענים סינים, אשר שיתפו במחקריהם את כל הקהילה הרפואית ובכך תרמו בצורה ניכרת לפיתוח המהיר של החיסונים.
בחודש אפריל שעבר אישר יו"ר המטות המשולבים של ארה"ב, הגנרל מארק מיליי, כי סוכנויות המודיעין האמריקניות בודקות האם תאונה במעבדות ווהאן גרמה להתפרצות הקורונה. עם זאת, מיליי הדגיש אז, כי סיבות טבעיות נראות כהסבר סביר יותר למגיפה. ארה"ב דרשה מסין הסברים בנוגע למקור הנגיף, ומאוחר יותר האשימה את ארגון הבריאות בסיוע לטיוח הסיני.
טראמפ כינה שוב ושוב את הקורונה "הנגיף הסיני", כחלק מהעימות הארוך שלו עם בייג'ינג. לצד זאת, בתחילת המגיפה אמר טראמפ שהוא נהנה משיתוף פעולה טוב עם הנשיא שי ג'ינפינג ושהוא נותן אמון במידע שמוסרת סין. טראמפ הודיע שבכוונתו להוציא את ארה"ב מארגון הבריאות, כחלק ממדיניותו נגד ארגונים בינלאומיים. הנשיא הנבחר ג'ו ביידן הודיע שיותיר את ארה"ב בארגון.
גם ממשלת בריטניה הודיעה שבכוונתה לחקור את מקורו של הנגיף. דוברו של ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, אמר אתמול: "הבהרנו את רצוננו לחקור ואת מחויבותנו לענות על השאלות שעודן תלויות ועומדות. חוקרים אמורים להגיע לסין, וחשוב שעבודתם תחל ללא דיחוי. אנחנו רוצים לוודא שהיא תהיה פתוחה ושקופה, ומבוססת מבחינה מדעית".
מכון ווהאן לווירולוגיה הוא מתקן מחקר ממשלתי המשתייך לאקדמיה הסינית למדעים, הכפופה לממשלת סין. למרות השיוך המחקרי-אקדמי של המכון, מחקרים מדעיים בסין קשורים לעיתים לצבא, המנהל מכוני מחקר משלו בהם מתבצע חלק מהעבודה המדעית המתקדמת ביותר במדינה. אם יתברר שהצבא היה מעורב בעבודתו של המכון בווהאן, תעלה כאמור השאלה מדוע, האם הוא פיתח נשק ביולוגי והאם תקלה בפיתוח זה היא שגרמה להתפרצות הקורונה. משרד החוץ של סין מכחיש בעקביות כל קשר בין המחקר המנוהל במכון ווהאן, כולל בתחום נגיפי הקורונה, לבין התפרצות המגיפה הנוכחית.

תאריך:  13/01/21   |   עודכן:  13/01/21
+חשד: הכניס את זוגתו לשעבר 4 פעמים לבידוד
09:40 14/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

עובד באחד ממוקדי הבריאות נחקר בחשד לשימוש לרעה בכוח המשרה, בפגיעה בפרטיות ובזיוף לאחר שניסה, על-פי החשד, להתנכל לבת זוגו לשעבר ושלח לה בארבע הזדמנויות שונות הודעות שעליה להיכנס לבידוד  ▪  החשד התעורר לאחר שהאישה ערערה בכל הפעמים הללו על הנחיית הבידוד

[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+ירושלים: מחויב בידוד הורד מהאוטובוס
08:48 14/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הנוסע עלה לאוטובוס עירוני עם ילדיו למרות שנחשף לחולת קורונה מאומתת  ▪  שוטרים שבדקו את יושבי האוטובוס החליטו לרשום לו דוח

[צילום: דוברות המשטרה]
+יום שלישי ברציפות עם יותר מ-9,000 נדבקים
08:33 14/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

9,388 נדבקים חדשים אובחנו אתמול, שיעור החיוביים - 7.9%  ▪  מתחילת השבוע נפטרו 155 חולי קורונה  ▪  מנכ"ל רמב"ם: "החולים כיום הרבה יותר קשים מבעבר"  ▪  משרד הבריאות יבקש הארכת הסגר

[צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+משרד הבריאות יבקש הארכת הסגר
00:46 14/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

חזרה לשגרה תתאפשר רק אחרי שאחוז מסוים של האזרחים יקבל את מנת החיסון השנייה נגד קורונה ולאחר שמקדם ההדבקה יירד מתחת ל-1  ▪  בשלב הראשון של החזרה לשגרה: פתיחת חנויות רחוב, גני הילדים, כיתות א' עד ד' וכיתות י"א וי"ב

מתחילת השבוע חוסנו רק כ-100 אלף בני אדם [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+4 מקרים נוספים של הוריאנט הדרום אפריקני - בישראל
19:48 13/01/21  |  איציק וולף

משרד הבריאות הודיע על איתור ארבעה מקרים נוספים של הידבקות בוריאנט הדרום אפריקני של נגיף הקורונה. המקרים אותרו במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות ויחד איתם אותרו בישראל עד היום 8 מקרים מהוריאנט הדרום אפריקאי.
"הוריאנטים השונים גורמים להדבקה יותר מהירה אך ככל הנראה, לא גורמים לתחלואה יותר קשה. משרד הבריאות ימשיך לעדכן בממצאים נוספים ככל שיהיו", לשון הודעת המשרד.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארה"ב תרמוז: צבא סין קשור לקורונה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סין מנהלת מלחמה ביולגית
Q  |  13/01/21 22:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
אפרים הלפרין
הבז ברשת של אורלי וגיא - אסתרא בלגינא קיש קיש קריא    האם ייתכן שתוכנית אשר כל כולה עוסק ב"סתימת פיות" של מומחים הרואים את תמונת המחלה אחרת, תסתום בעצמה את הפיות של מומחים אחרים, והתשובה היא כן
איתן קלינסקי
חזרתי לספר של חמוטל שבתאי ואני אומר בהכנעה רבה: אני קורא ספר של סופרת, בתו של יעקב שבתאי, סופר אהוב עלי במיוחד, ואומר: "שבשנת 1997 הצליחה הסופרת לתאר ברומן, הנושא את השם 2020, תיאורים שיש בהם דמיון רב לכל מה שאנחנו חשים היום בשנת 2020"
מירב ארד
מנהלי בתי החולים טוענים כי הם עומדים על סף קריסה כלכלית בשל אפליה תקציבית    מנכ"ל לניאדו: "בשיאו של גל שלישי אין לנו מאיפה לשלם לספקים שלנו, לשולמנים. מלאי החירום שלנו ירדו מתחת לקו האדום"    מנכ"ל שערי צדק: "ביום ראשון נתייצב למאהל מחאה ולא נזוז"
איתמר לוין
משפחתו של הדר גולדין ביקשה למנוע העברת חיסוני קורונה מישראל ומהרשות הפלשתינית לרצועת עזה    המדינה טענה, כי לרש"פ ממילא אין חיסונים - ובג"ץ לא הוציא צו ביניים    כעת היא מאשרת ש-100 חיסונים הועברו לרש"פ עוד לפני תגובתה לעתירה, בלא ידיעת המטה לביטחון לאומי
איתמר לוין
עכשיו הם דורשים מהנכנסים לארה"ב אישור על העדר קורונה. עכשיו הם נזכרו לחסום את ההסתה של טראמפ. למה? כי כך הם פועלים תמיד, החל ממלחמות עולם וכלה במשברים פיננסיים
רשימות נוספות
67 מתים מקורונה בתוך 24 שעות  /  עידן יוסף
17% מהחולים קשה קיבלו מנה ראשונה  /  עידן יוסף
בג"ץ מתמקד במגבלת 1,000 המטר בהפגנות  /  איתמר לוין
רופא איננו פוליטיקאי  /  אפרים הלפרין
1973, 2021  /  דן מרגלית
אנטומיה של הונאה עצמית  /  רפי לאופרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il