X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אני מקווה שהורי התלמידים בבית הספר הריאלי - עם עבר מפואר כשבראשו עמדו מחנכים דגולים וסיסמתו מספר מיכה "הצנע לכת" - לקיים בחצרות בתיהם מפגשים עם כל מי שהפוליטרוק גלנט-ז'דאנוב אוסר על קיומם בין כתלי בית הספר
▪  ▪  ▪
גלנט. דמוקטטורה בניהולו [צילום: אבשלום שושוני/פלאש 90]

יש בפי ביקורת על ארגון "בצלם" מאז העומד בראשו חגי אלעד סירב לראות בחמאס ארגון טרור. גם הופעותיו באו"ם ראויות לגינוי בפה מלא. אך מעקבי "בצלם" אחר התנהגות הישראלים בשטחי יהודה ושומרון כלפי האוכלוסייה הפלשתינית לגיטימיים ומשרתים את האינטרס הלאומי הממשי (הראשון שנהג כמו "בצלם" עוד בטרם היות ארגון כזה היה גדול משוררי הדור נתן אלתרמן בשיריו החשובים על החובה להימנע מפגיעה באוכלוסייה הערבית במהלך מלחמת השחרור. דוד בן-גוריון קרא את השיר מעל בימת הכנסת וחילקו לחיילים. אלתרמן גם הגן על זכותו של ח"כ ערבי קומוניסט למעמד שווה במשכן. היה זה תופיק טובי).
הייתה לי גם קטטה מילולית עם מנהל תיכון בתל אביב (ועם רון חולדאי שסוכך עליו) אשר פתח את השערים בפני ארגון "שוברים שתיקה" (וזה בסדר גמור) אבל נעל אותם בפני "זו ארצנו" מימין. סתימת פיות רעה מכל כיוון, גם משמאל.
אך אירועים אלה הם נקודתיים בהשוואה למדיניות הכוללנית של השר יואב גלנט ומנכ"לו עמית אדרי, שהחליטו כי "בצלם" פועל נגד המדינה ויש לסגור את דלתות התיכון בפניו. גלנט מתגלה יותר ויותר כקרנף צר אופק, ומדיניותו אינה עניין לתיכון בודד ולא הליך זניח. זו תחילת הדיקטטורה במלוא משמעותה.
נכון נהג מנהל הריאלי בחיפה מנדי רבינוביץ (איני מכירו) אשר איפשר לתלמידיו להאזין למנכ"ל "בצלם" (בתנאי כמובן שהוא מאפשר גם לארגוני הימין להשמיע את עמדתם באוזני התלמידים) לא רק בגלל תוכן הדברים משני הצדדים אלא בגלל הצורך לעודד ויכוח ומחלוקת וחשיבה. זו בעצם המהות של הליבה הרוחנית היהודית, פרושים וצדוקים, אביי ורבא ואחרים.
תחת זאת זימנו את מנהל הריאלי רבינוביץ לשימוע. עצם קיום השימוע הוא עדות להפיכת ישראל לדמוקטטורה בעידודו ובניהולו של גלנט. חוזר לאלתרמן: אילו קרא גלנט את "הקלריקל הקטן" של המשורר הגדול היה מבין כמה עלובה היא הגישה המסתירה את היריב העקרוני מעיני כל נערה ונער. מה רוצה איש כמו גלנט? שבישראל תתפתח תרבות של ספרות מחתרת?
אני מקווה שהורי התלמידים בבית הספר הריאלי - עם עבר מפואר כשבראשו עמדו מחנכים דגולים וסיסמתו מספר מיכה "הצנע לכת" - לקיים בחצרות בתיהם מפגשים עם כל מי שהפוליטרוק גלנט-ז'דאנוב אוסר על קיומם בין כתלי בית הספר (גלנט, למקרה שאינו יודע מי הוא אנדריי ז'דאנוב: הוא סותם הפיות ואימת התרבות הרוסית בתקופתו של יוסף דשגשווילי סטאלין. גלנט כל כך מנותק מהבנת חובתו כשר חינוך, שהוא טוען כי מותר לו במסווה של מתווה מדיניות להחליט מי לא ייכנס לבית הספר. ההפך הוא הנכון. במדינה בה מתקיים עדיין בית משפט חופשי צריך להשליך את ההוראה הזאת מחלון הכיתה, כיאה לעם הספר).
הערה מאוחרת: נשאלתי באחת התגובות מה הוא השיר של אלתרמן שקרא בן-גוריון מעל דוכן הכנסת וגם חילקו לחיילי צה"ל, ובכן הוא נקרא "על זאת" ואלה שורותיו הראשונות:
חצה עלי ג'יפ את העיר הכבושה/
נער עז וחמוש, נער כפיר./
וברחוב המדובר איש זקן ואישה/
נלחצו מפניו אל הקיר.//
והנער חייך בשיניים חלב/
"אנסה המקלע" וניסה./
אז הליט הזקן את פניו בידיו/
ודמו את הכותל כיסה"

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  21/01/2021   |   עודכן:  21/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד גיא ברכה-טשרניחובסקי
לעומת יזמות בנדל"ן למגורים, יזמות בנדל"ן עסקי מורכבת יותר, מחייבת "חשיבה מחוץ לקופסה" כשלעיתים רבות נאלץ היזם לשלב בין עסקת הנדל"ן לבין תחומי העשייה של העסקים עצמם אשר צפויים לקום במקרקעין לגביהם נרקמת העסקה
בעז שפירא
ככל הנראה ביום כי יבוא תיאלץ מדינת ישראל לפלוש לעזה כדי להסיר אחת ולתמיד את האיום המטורף הזה    להסיר באופן שלא ישוב עוד לעולם
טל בן-יעקב
טקס ההשבעה של ביידן היה בסימן אחדות, ריפוי ואיחוי השסעים של האומה האמריקנית, אך אי-נוכחותו של טראמפ הדגישה את אותם שסעים    מורשתו של הנשיא היוצא מוכתמת באותות קלון וקין; הוא קיטב, השניא, שיסה, פילג וגרם לליבה של אמריקה לפעום בנפרד    אם ביידן יישם הלכה למעשה את נאומו - התקווה קיימת
משה ניסנבוים
בישיבה דובר על המצב הנורא של רבני ארצות המערב: אשכנז, צ׳כיה, אוסטריה ועוד, ועל נחיצות מפעל דחוף וקבוע לעזרתם
עו"ד אברהם הללי
שלושת המועדים שנצטוינו לקימם בעתם, משלימים זה את זה ומספרים סיפור יציאת עם ישראל ממצרים בדרכו לעצמאות כעם חופשי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il