X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אחרי ארבע שנים של חדשות כזב, ג'ו ביידן מתכנן להחזיר את אמון הציבור האמריקני בשלטון, ויצטרך להתייחס לחלקן של הרשתות החברתיות בהפצתן וגם: מה הוא יעשה בתחומי הטק האחרים? ואיך השלטון החדש יתגבר על כך שככל הנראה לא הייתה בינו לבין השלטון הקודם העברת ידע מסודרת?
▪  ▪  ▪
מדיניות חדשה בבית הלבן בתחומים הטכנולוגיים? [צילום: דיוויד ג' פיליפ/AP]
פייק ניוז
ממשל ביידן יוצא לדרך על-מנת להביא רוח חדשה לאמריקה, בין היתר על-ידי קידום החדשנות, הגברת השקיפות ומלחמה במגיפת הפייק ניוז, שהרימה ראש בשנים האחרונות וכמעט הביאה להפיכה בגדולה שבדמוקרטיות.

"עלינו לדחות את התרבות שבה העובדות עצמן עוברות מניפולציה או אפילו מומצאות. יש שקרים ויש אמת, וחובה על כל אחד מאיתנו להגן על האמת". שני המשפטים האלה היו חלק מנאום ההכתרה של הנשיא החדש של ארצות הברית, ג'ו ביידן, שהושבע בשבוע שעבר בגבעת הקפיטול. כמו כל משפט ופסקה בנאום, המשפטים הללו לא נכתבו במקרה. ביידן יודע שכדי להגשים את המטרות שעליהן דיבר בנאומו, בראש ובראשונה עליו לפעול לאיחוי הקרעים באומה האמריקנית השסועה - ופייק ניוז ושקרים מביאים למצב ההפוך מאיחוי קרעים.
אחרי עידן דונלד טראמפ, ביידן צריך להיאבק קודם כל להחזרת השיח האמריקני לכזה שמבוסס על אמת, להוקיע את הפייק ניוז ולנטרל את תרבות השקרים. הנשיא החדש יודע שהמידע הזה מפורסם על-פי רוב בפלטפורמות הדיגיטליות והחברתיות השונות ולכן, על סדר יומו העמוס יהיה גם הטיפול במניעת הפצת מידע שקרי בפלטפורמות אלה, שיש לציבור אמון במתפרסם בהן. ביידן יצטרך להחליט איזו מערכת יחסים לנהל עם ענקיות הרשתות החברתיות והאינטרנט - גם בכל הנוגע לפייק ניוז וגם בכל הנוגע להיות כל אחת מהן מונופול ששולט בשביבי המידע שאנחנו צורכים. הוא צריך להחליט האם הוא ייתן להן להישאר מונופולים, יפעל לפירוקן או יעשה צעדים אחרים.
בניגוד לקודמו, שניהל מערכת יחסים של אהבה-שנאה עם המדיות הדיגיטליות, נראה שביידן לא מתכוון לבלות ולכלות חלק גדול מיומו בכתיבת ציוצים בטוויטר. אתמול פורסם כי החשבון של נשיא ארצות הברית, POTUS, הועבר לאנשיו של ביידן, ולא לו עצמו, בניגוד לטראמפ, שצייץ בו באופן אישי. אז הנשיא החדש אולי לא יצייץ את עצמו לדעת, אבל הוא בהחלט מבין שעליו לעקוב מקרוב אחרי מה שמתרחש באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט. זאת, באופן כללי, ובפרט לאור מה שראינו בחודשים האחרונים, ובמיוחד בשבועיים האחרונים - שהפייק ניוז שטראמפ ואחרים הפיצו הובילו למהומות בגבעת הקפיטול. שלציוצים ופוסטים שמפורסמים ברשתות החברתיות, במיוחד אם הם נכתבים על-ידי אנשים מוכרים, יש יכולת נפיצות עד כדי מלחמת אזרחים.
חשש: לא הייתה העברת ידע מסודרת בתחום הטכנולוגי
הפעילות להשבת האמון של הציבור במוסדות הממשל ובמידע שהוא מפיץ תחייב את ביידן ואנשיו לגבש מדיניות תקשוב חדשה ורחבה, שתעשה את מה שלא נעשה בארבע שנות השלטון הקודם - בתחומי הרשתות החברתיות, הרגולציה, הסייבר ועוד.
אולם, בנושא הזה נצטרך כנראה להמתין זמן מה. המסורת של הממשל בארצות הברית היא שמרבית פקידי השלטון הקודם, שמונו על-ידי הנשיא היוצא, מתפטרים כמה ימים לפני כניסת הנשיא החדש, ואז הוא מחליט האם לקבל אותם בחזרה או לא. אתמול דיווחו כלי התקשורת בארצות הברית שכמה מראשי אגפי התקשוב בממשל האמריקני, מנמ"רים בכירים וסגניהם, כולל בבית הלבן, הגישו את מכתבי ההתפטרות, וכעת הצוות של ביידן יצטרך לאייש את התפקידים האלה מחדש.
כאן יש חשיבות רבה לשאלה עד כמה הייתה שם העברת ידע מסודרת. בניגוד לקודמיו, טראמפ, שלא מכיר בתוצאות הבחירות, לא ביצע העברת שלטון כהלכה. אמנם, חלק מאנשי הממשל החדש מכירים היטב את הבית הלבן, כי הם היו שם בממשל אובמה, שביידן היה סגנו, אבל בארבע השנים שחלפו היו חידושים ועידכונים רבים - בתחום הטכנולוגי ובכלל.
IT לא עדכני בבית הלבן
ואם כבר בעדכניות עסקינן, למנהלים הטכנולוגיים שייבחרו תהיה עבודה רבה גם לאור מה שבא לידי ביטוי בכמה סיכומים שפורסמו ערב סיום הקדנציה של טראמפ: יש לא מעט תחומים שבהם ה-IT בבית הלבן הוא לא עדכני ואין תיאום בין הגופים - מה שמביא לירידה באיכות השירות לאזרח, וכתוצאה מכך גם באמון שלו בממשל. וכאמור, מה שביידן רוצה לעשות הוא בדיוק הפוך - להחזיר את אותו אמון שאבד.
עוד נקודה שכדאי להתייחס אליה היא שתוכניות התקשוב של מוסדות הממשל הפדרלי משפיעות על שוק ההיי-טק האמריקני באופן כללי, ואף מעבר לו. אחד המבחנים של ביידן הוא עד כמה המדיניות שלו תעודד שילוב ספקים חיצוניים וחברות טכנולוגיות בפרויקטים של הממשל. מה הוא יעשה, למשל, עם פרויקט הענן JEDI, שהזכייה של AWS בו עוררה הרבה הדים. זה יהיה חלק ממערכת יחסים חדשה שהנשיא יצטרך לבנות עם תעשיית הטק האמריקנית, שלא ממש ידעה עדנה בכל הנוגע למערכת היחסים שלה עם טראמפ.
השורה התחתונה: ממשל ביידן יוצא לדרך על-מנת להביא רוח חדשה לאמריקה, בין היתר על-ידי קידום החדשנות, הגברת השקיפות ומלחמה במגפת הפייק ניוז, שהרימה ראש בשנים האחרונות וכמעט הביאה להפיכה בגדולה שבדמוקרטיות.

תאריך:  24/01/2021   |   עודכן:  24/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
התקיפה האווירית הישראלית בסוריה מהווה מסר לממשל ביידן כי ישראל נחושה למנוע את ההתבססות הצבאית של אירן בסוריה. ישראל מתנגדת למתווה של ממשל ביידן לטיפול בהסכם הגרעין והיא תנסה להשפיע עליו,ראש המוסד יוסי כהן ייצא לפגישה עם הנשיא החדש וראש ה-CIA
אפרים הלפרין
בייבי בום הוא מצב של הגברת הילודה עקב אירוע שאירע תשעה חודשים קודם לכן, דתל"ש בום תהיה תופעת נטישה המונית של העולם החרדי עקב התנהגותו בימים אלה
יוני בן-מנחם
יורש העצר של סעודיה פתח בשורה של צעדים מדיניים ותקשורתיים כדי לשפר את תדמיתו בעולם שנפגעה קשות בעקבות רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י. מוחמד בן סלמאן חושש מהממשל האמריקני החדש ומתחיל בצעדים בשטח כדי לרצותו ולפתוח בדף חדש עם הקהיליה הבינלאומית
גרשון הכהן
המושג "איום קיומי" שייך במידה רבה למאה הקודמת והשימוש בו כפשוטו אינו מועיל להערכת מצבה הביטחוני של ישראל. תחת שיעריך את האתגרים הביטחוניים הניצבים כיום בפני ישראל על בסיס מושג ארכאי זה, היה רצוי שרא"ל (מיל') גדי איזנקוט יבחן את מתאר האיומים לאינטרסיה החיוניים הלאומיים של ישראל
דוד ארגז
בהיעדר חלופות ראויות, נתניהו חרף חסרונותיו, נותר האופציה הכי נכונה ואולי היחידה למצביעי הימין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il