X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
משאית קירור במפעל פייזר בבלגיה [צילום: פרנסיסקו סקו, AP]
מטה האיחוד האירופי בבריסל [צילום: פרנסיסקו סקו, AP]
מנהיגי האיחוד האירופי, המתוסכלים מן ההתקדמות האיטית במבצע החיסונים, מנסים למנוע את הייצוא שלהם לבריטניה מומחים לבריאות הציבור אומרים לניו-יורק טיימס: כל המערכת העולמית של רכישת החיסונים גורמת לתחרות בין מדינות ואינה מתאימה למאבק נגד נגיף חוצה גבולות
▪  ▪  ▪

מלחמות החיסונים הגיעו לאירופה. במשך חודשים ניקו מדינות עשירות את המדפים ולא הותירו דבר למדינות העניות, אך כעת זהו קרב בין יריבות עשירות: בריטניה מול האיחוד האירופי, הפותח חזית לאומנית ופוגע במאבק במגיפה – מדווח ניו-יורק טיימס. האיחוד, המתוסכל מהתקדמותו האיטית בחיסון, איים השבוע להטיל מגבלות על העברת החיסון מתוצרת בלגיה לבריטניה; מחוקקים בריטים הגיבו בהאשמות סחיטה העלולה להעיב על היחסים למשך שנות דור.
הסכסוך הזה מזכיר את הימים האפלים של תחילת המגיפה, כאשר עשרות מדינות מנעו ייצוא של ציוד מגן וציוד רפואי. שנה מאוחר יותר, הלאומנות הזאת מחמירה: לא רק שהחיסון אינו זמין למדינות עניות, אלא שמדינות עשירות לא מסוגלות להחליט כיצד לחלק אותו ביניהן. "המדע מצליח והסולידריות נכשלת. המנהיגים הפוליטיים של העולם מכזיבים את המדענים ואת כל היתר", אומר רוברט ייטס, מבכירי מכון צ'טהאם האוס הבריטי.
בלב הסכסוך ניצב הייצור בבלגיה של החיסון מתוצרת פייזר ושל החיסון שפיתחו אסטרה-זנקה ואוניברסיטת אוקספורד. אבל זהו רק חלק מהבעיה: מומחים לבריאות הציבור אומרים, כי כל המערכת העולמית של רכישת החיסונים גורמת לתחרות בין מדינות ואינה מתאימה למאבק נגד נגיף חוצה גבולות.
הבעיות בחיסון הגבירו את הביקורת על הביורוקרטיה הכבדה של האיחוד. בשל חוסר יכולת להאיץ את הייצור, מנהיגי האיחוד פנו לאיומים על הייצוא – סימן ברור ללחץ המופעל עליהם לנוכח פיגורו של האיחוד מול ארה"ב ובריטניה, אשר קנו מיליוני מנות ואישרו במהירות את החיסונים. מדינות אירופיות רבות ציפו להגעת החיסון של אוקספורד, שהוא זול יותר ואחסונו קל יותר מאלו של פייזר ומודרנה. אבל אסטרה-זנקה הודיעה, כי תייצר עד סוף מארס רק 31 מיליון מנות, בעוד האיחוד ציפה לקבל 80 מיליון.
האיחוד נדהם, במיוחד לנוכח העובדה שקודם לכן הודיעה פייזר על האטה בייצור לצורך שדרוג המפעל בבלגיה. הנציבות הגיבה בהודעה לפיה כל החיסונים המיוצרים בגוש יזדקקו לניירת מיוחדת לצורך משלוח אל מחוצה לו. הודעה זו מסכנת את משלוח חיסוני פייזר לבריטניה. מחוקקים אירופים הצדיקו את הצעד באומרם שהוא יאפשר להם לפקח על חלוקת החיסון ולהבטיח את "החלק ההוגן של אירופה". עוד טענו, כי אסטרה-זנקה סיפקה לבריטניה חיסונים שנועדו ליבשת. החברה הגיבה באומרה, שהאספקה לבריטניה באה ממפעלים באי ולא מהמפעל שלה בבלגיה, בו אכן יש עיכובים.
הטיימס מזכיר, כי היחסים בין בריטניה לאיחוד היו מתוחים ממילא בשל הברקזיט, וכאמור – מחוקקים בלונדון הגיבו בזעם. העימות משקף את המתח הגובר משני עברי התעלה, לנוכח העובדה שבריטניה חיסנה כבר 10% מתושביה לעומת 2% בלבד באיחוד – מה שמחזק את אמונתם של תומכי הברקזיט בצדקתו של הצעד שהובילו. המתח החריף כאשר שני עיתונים גרמניים פרסמו טענות חסרות שחר, ולפיהן החיסון של אסטרה-זנקה אינו יעיל לזקנים.
מבחינתה של אסטרה-זנקה, שרוב העולם סומך עליה כמקור לחיסונים זולים וקלים לאחסון, העיכוב בייצור באירופה הוא איתות מדאיג לגבי תוכניותיה השאפתניות. בעוד פייזר ומודרנה מסתמכות על מספר קטן של מפעלים, אסטרה-זנקה פיזרה את הייצור למפעלים ברחבי העולם. האיחוד האירופי דורש כעת שהיא תעמיד את מפעליה בשטחו לביקורת מטעמו. האיחוד רוצה לדעת "איזה מפעל מייצר מה ומתי" והוא טוען שזכותו לקבל מידע זה.
בריטניה הזמינה בחודש מאי שעבר עשרות מיליוני מנות מהחיסון של אסטרה-זנקה, כאשר עדיין היה בשלבי פיתוח – שלושה חודשים לפני שהאיחוד ביצע הזמנה שלו. למרות זאת, האיחוד העמיד את החיסון של אסטרה-זנקה במרכז תוכניותיו והזמין 300 מיליון מנות אותן יחלק בין החברות בו. כמה מהן אף ביטלו הזמנות מפייזר ומודרנה. באוקטובר גם שילם האיחוד לאסטרה-זנקה 300 מיליון אירו כדי להאיץ את הייצור. נשיאת האיחוד, אורסולה פון-דר-ליין, אומרת כעת, כי החברה חייבת לתת את התמורה לה התחייבה: חיסונים במהירות.
מנכ"ל אסטרה-זנקה, פסקל סוריו, אומר בתגובה כי החברה מעולם התחייבה לספק לאיחוד האירופי חיסונים באותה מהירות כמו לבריטניה. "בשעתו אירופה ביקשה לקבל את האספקה פחות או יותר באותו זמן כמו בריטניה, למרות שהחוזה נחתם שלושה חודשים מאוחר יותר. אמרנו: בסדר, נעשה כמיטב יכולתנו, ננסה, אבל אנחנו לא יכולים להתחייב מבחינה חוזית".

תאריך:  29/01/21   |   עודכן:  29/01/21
+חולון: בליין נפצע קשה לאחר שניסה להימלט משוטרים
16:45 29/01/21  |  עידן יוסף

המשטרה הגיעה הלילה לאירוע הפרעת מנוחה בעקבות מסיבה בדירה בחולון. צעירים שחגגו התחבאו בחדרי הבית. במהלך זיהוי משתתפי המסיבה בדירה כדי לוודא שאין חייבי בידוד או חולים מאומתים בין הנוכחים, הזעיק אחד המבלים את השוטרים וטען כי אחד המשתתפים "קפץ מהחלון".
השוטרים הזעיקו למקום טיפול רפואי ובבדיקת נסיבות המקרה עלה, כי תושב הצעיר, בשנות העשרים לחייו, הסתתר על מדחס המזגן מחוץ לחלון, זה נשבר והצעיר נפל ופונה במצב קשה לבית חולים.

+טייבה: המשטרה פיזרה מסיבה שנערכה בניגוד להנחיות
14:25 29/01/21  |  עידן יוסף

בטייבה התקיימה אמש (ה') מסיבה רבת משתתפים בניגוד להנחיות הקורונה. שוטרי תחנת טייבה הגיעו למקום בעקבות דיווח והורו לנוכחים להתפזר. לבעל המקום ולתקליטן נרשמו דוחות בסך 5,000 ש"ח, ומשתתפים שלא שעו להוראות השוטרים לעזוב נרשמו דוחות בסכום נמוך יותר.

+חולה מאומת נתפס בכביש בדרום
14:10 29/01/21  |  עידן יוסף

במהלך פעילות אכיפה הלילה נגד עבירות מסכנות חיים ובריונות כביש באזור הדרום, נעצר בבאר שבע נהג. בבדיקה ראשונית התברר לשוטרים, כי הנהג, תושב באר שבע יליד 1975, מאובחן כחולה מאומת בנגיף הקורונה ואמור לשהות בביתו בבידוד מוחלט. השוטרים התמגנו בהתאם והורו לנהג להישאר ברכב עד לסיום הטיפול. הנהג זומן לחקירה בתחנת המשטרה. בסיומה הוא שוחרר לביתו להמשך תקופת הבידוד הנדרשת.

[צילום אילוסטרציה: דוברות המשטרה]
+לוד: המשטרה פיזרה כ-150 איש ממסגד
14:02 29/01/21  |  עידן יוסף

בעקבות דיווח שהתקבל במוקד המשטרה, הגיעו כוחות משטרה למסגד בכיכר הפלמ"ח בלוד. השוטרים גילו כי במסגד, שהיה אמור להיות סגור, מתנהלת תפילה בניגוד להנחיות בהשתתפות של כ-150 איש.
למתפללים נרשמו דוחות, כולל דוח בסך 5,000 ש"ח למואזין. המתפללים פוזרו והמסגד נסגר.

[צילום: דוברות המשטרה]
+רק 31 נוסעים היו בטיסה מישראל לפרנקפורט
13:03 29/01/21  |  עידן יוסף

הטיסה ההומניטרית הראשונה המריאה לפנות בוקר לפרנקפורט ותשוב לישראל - הטיסות ההומניטריות הבאות, ימריאו רק לאחר ישיבת הממשלה שתאשר את הקמתה של וועדת החריגים לישראלים החוזרים
הטיסה ההומניטרית הראשונה נמל התעופה מבן גוריון המריאה הבוקר (ו') לפרנקפורט ועליה הנוסעים שאושרו על-ידי ועדת החריגים במשרדי הבריאות והתחבורה. בטיסה היום היו 31 נוסעים בלבד, ובהם נציגי משרד החוץ, צה״ל ומספר מקרים הומניטריים.
בשל אי-התכנסות הממשלה אתמול לצורך קבלת החלטה על ידה בנושא הקמת ועדת החריגים לחוזרים, הוחלט בתום התייעצות בין משרדי הבריאות, התחבורה והמל״ל, כי הטיסות הבאות לצרכים ההומניטריים לא תבוצענה עד לקבלת החלטה בממשלה.
עם נחיתת הטיסה מפרנקפורט, תבוצע באחריות פיקוד העורף ומשרד הבריאות העברת הנוסעים לבידוד ביתי או מלונית כנדרש.

+ראשל"צ: חולה מאומת אותר במסיבה המונית
12:35 29/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כ-150 איש קיימו מסיבה בניגוד לתקנות  ▪  המשטרה חילקה קנסות ל-103 מבלים  ▪  נעצר בליין שתקף את השוטרים בגז פלפל  ▪  38 קנסות למשתתפי מסיבות באשדוד

[צילום: דוברות המשטרה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמת החיסון: האיחוד נגד בריטניה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
כ-150 איש קיימו מסיבה בניגוד לתקנות    המשטרה חילקה קנסות ל-103 מבלים    נעצר בליין שתקף את השוטרים בגז פלפל    38 קנסות למשתתפי מסיבות באשדוד
עידן יוסף
לפי נתוני משרד הבריאות, 7,079 נדבקים אובחנו אתמול    נערכו כ-78 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 9.3%    1,135 חולים מאושפזים במצב קשה, מהם 321 מונשמים    אדלשטיין הזהיר: "ישראל עלולה להפוך למדינת קורונה בלתי נשלטת"
איתמר לוין
ה"מנהיגים" שלנו התגלו השבוע במלוא שפלותם, כאשר העדיפו פוליטיקה על פני בריאות ושיקולים אישיים על פני טובת הכלל    תוסיפו לכך את חוסר האמון המוחלט בהם ואת האכיפה הבררנית של מגבלות הקורונה, ותקבלו את תמונת המגיפה: בסוף השבוע הבא מספר המתים ממנה יהיה כפול מאשר בכל הפיגועים בתולדות המדינה    והכי חמור: לא ניתן לראות באופק שום שינוי
עמנואל בן-סבו
אל מול האמסטרדמיות המלכותיות ניצבו עוגותיה המסורתיות של רעייתי, עוגיות ירושלמיות, טעימות עד מאוד, מבצק רגיל, בלי הפתעות, בלי תוך מיוחד    מה שאתה רואה הוא מה שאתה אוכל
אביחי מנדלבליט
דברי היועץ המשפטי לממשלה בכינוס העמותה למשפט ציבורי [ט"ו בשבט תשפ"א, 28.01.2021]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il