X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מה היה קורה אם היינו מצליחים להתגבר על מה שנאמר בתקשורת, להתגבר על מה שאנו רואים במסכים? מה היה קורה אם היינו מצליחים לראות אנשים כבני אדם ולא בתור כותרת בעיתון או בטלוויזיה?
▪  ▪  ▪
לומדים עצמאות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

האם אי-פעם חשבת לשנות את השקפתך על מישהו או על קבוצה מסוימת של אנשים? יש הרבה סטריאוטיפים וסטיגמות שאנו מאמינים בהם בלי בכלל לשים לב, כי קל להאמין למה שאנחנו שומעים. אחת הסטיגמות הידועות היא הסטיגמה על חרדים. מנסיוני האישי קורה פעמים רבות שהמגזר החרדי מעורר באנשים רבים אסוציאציות שליליות. כמובן שכל אחד רשאי להחזיק בדעה משלו וכבני אדם אנו תופסים סיטואציות שונות בצורה שונה.
עם זאת, חלק גדול מההשקפות שלנו מושפע מסטריאוטיפים וממקורות חיצוניים (כגון תקשורת, כותרות עיתון מודגשות, וכו'). אבל מה היה קורה אם היינו מצליחים להתגבר על כל אלו, להתגבר על מה שנאמר בתקשורת, להתגבר על מה שאנו רואים במסכים? מה היה קורה אם היינו מצליחים לראות אנשים כבני אדם ולא בתור כותרת בעיתון או בטלוויזיה.
צאו לנסיעה באוטובוס, נסיעה באוטובוס שעוברת בערים הללו (בערים החרדיות). אתם לא צריכים לרדת מהאוטובוס, הסתכלו על זה כטיול, כנסיעה מהנה, רק נסיעה אחת באוטובוס. אני מאמינה שהפרספקטיבה שלכם יכולה להשתנות לטובה אם תגיעו עם ראש פתוח שיאפשר לכם לראות את הצד השני של הסיפור. לעומת זאת, אם תגיעו במטרה לראות את הדברים השליליים אז בוודאי תמצאו אותם. אתם בוחרים כיצד לראות את הדברים, הכל תלוי בצורה שבה אתם ניגשים לסיטואציה.
עליתי על אותה "נסיעה אחת" באוטובוס כבר יותר מפעם אחת, ובכל פעם מחדש היא העלתה בי חיוך. אתם בטח שואלים את עצמכם איך הנסיעה נראית מהעיניים שלי. אני ראיתי משפחות, מבוגרים עובדים, נערים וילדים הולכים לבית הספר. ומה מיוחד בכל אלו? הדרך שבה הילדים הולכים לבית הספר. ילד בן 15 אוחז ביד אחת את אחותו הקטנה ובידו השנייה הוא אוחז בחוזקה בידו של אחיו התינוק. ילדה בת 9, דוחפת עגלה עם אחותה הקטנה ובתוכה מצרכים להביא הביתה לאמה שנשארה לטפל באחיהן הקטן. שלוש ילדות צעירות מצחקקות והולכות יחד, כשהן מגיעות למעבר החציה הן מסתכלות לשני הצדדים ועוברות אותו בזהירות.
הילדים הופכים לאחראיים, לעצמאיים. יש שיגידו שזה מגוחך שבגיל כל כך צעיר ילד מקבל אחריות כה גדולה. אחרי הנסיעה באוטובוס התחלתי להסתכל על המצב קצת אחרת. לדעתי היכולת שלהם לבצע מגוון רחב של מטלות בגיל צעיר עוזרת לאותם ילדים לבנות את הביטחון העצמי שלהם. נוסף על כך הם מקדימים להבין את משמעותה של האחריות על המשפחה ועל הסביבה הקרובה. לטפל, לעזור ולאהוב. כל אלה בעיניי לא מהווים פגיעה בחווית הילדות שלהם. המסלול של האוטובוס גם עובר בפארקים רבים, והפארקים מלאים בילדים. אפשר לראות את הילדים משחקים תופסת, רוכבים על אופניים, מדברים על הספסלים, צוחקים ובוכים. עושים מה שכל הילדים עושים. הילדות שלהם לא מסתכמת רק בעשיית מטלות של "עולם המבוגרים" כפי שניתן לטעות מהצד.
אז לא, לדעתי זה לא מגוחך ויש בכך המון יופי. היופי שבהתפתחות של אותם הילדים. כולנו חיים את חיינו בצורה שונה וכולנו עוברים חוויות שונות שעוזרות לנו להתפתח. יכול להיות שלכולנו דרכים שונות להתפתח, אך אל לנו לשכוח שכולנו מורכבים מאותם חומרים, והמטרה היא אותה מטרה - להפוך לבני אדם ערכיים יותר.
לסיום בפעם הבאה שתתקלו בסטיגמה נסו לא לתת לה להשפיע עליכם. ראשית צאו לנסיעה באוטובוס ותהנו ממנה. בדקו בעצמכם אם הסטיגמה הזו מתאימה למה שחוויתם, אתם עלולים למצוא את עצמכם מופתעים.

תאריך:  01/02/2021   |   עודכן:  01/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עקיבא שפיגלמן
את קו פרשת 300 לומדים בחוגים לתקשורת על-מנת להמחיש מה היא צנזורה ואת השלכות הפרותיה    הסוגיה עמוקה הרבה מעבר להשבתה זמנית של עיתון
אברהם שרון
אני כל כך מבין את לאה גולדין, כל כך מזדהה אתה, כל כך חומל עליה    זה לא עוזר לא לה ולא לי    לא לחמלה היא זקוקה, היא ואני יודעים זאת, אלא למעשה    למעשה הנדרש, מחויב המציאות, מחויב המוסר והמצפון, מחויב מתוקף החוזה והברית שבין הנהגת מדינה ובין משפחות מי שהיא שולחת את בניהן לקרב
עו"ד מיכאל אדירעם
"הליכוד של פעם" לא היה אף פעם הליכוד של פעם    אין למה להתגעגע    הליכוד הנוכחי, על בעיותיו הלא מעטות, יותר משכיל דמוקרטי ופלורליסטי
עמנואל בן-סבו
אל למדינת ישראל ליפול לייאוש, ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר הוכיח כי ניתן לעמוד כחומה בצורה מול ממשל עוין, ממשל היוצר משברים כדי להתנגח במדינת ישראל, ממשל פרו פלשתיני
יהודה קונפורטס
הניסיון של גורמים ממשלתיים להסתיר החלטות ופעולות עלול להגביר את השחיתות - בין אם בטיפול בקורונה ובין אם בתחומים אחרים    תובנות בעקבות המיקום הנמוך של ישראל במדד השקיפות הבינלאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il