X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אמנם זו לא תקופה מאוד טובה לחפש עבודה ובכל סגר ותחת כל הגדרה של מגבלות חדשות ישנו חשש להיפלט בחזרה לשוק, אך הפתרון הוא לא לשבת בבית ולחכות
▪  ▪  ▪
צאו לעבוד [צילום: ג'י.סי.הונג/AP]

כבר בשנת 2020, זמן די קצר לאחר שהתחיל משבר בענף התעסוקה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, החלו לנסוק מעלה הנתונים של העובדים המפוטרים הזכאים לדמי אבטלה. בעקבות נתונים אלו קיבלה הממשלה החלטה שכל אחד אשר רשאי לדמי אבטלה יהיה רשאי לקבלם עד סוף חודש יוני שנת 2021. מצד אחד- מחווה של הממשלה הבאה לקראת אותם דורשי אבטלה על-מנת לסייע להם להתקיים גם אם באופן מינימלי, עד שימצאו עבודה חדשה, עם זאת, אותה מחווה גרמה לכך שרבים מדורשי האבטלה החליטו לנצל את התקופה ולהישאר בבית במקום לחפש עבודה חדשה.
יושבים בבית במקום לחפש עבודה חדשה
דורשי האבטלה אשר נפלטו בשנה האחרונה שלא מרצונם לשוק העבודה, מתחלקים לשתי קבוצות עיקריות - עובדים צעירים ועובדים בעלי שכר נמוך. העובדים הצעירים בטוחים שזו תקופה טובה עבורם לשבת בבית, לנצל את הזמן בשביל לימודים, חיפוש עצמי, ורק בהמשך להתחיל לחפש עבודה חדשה. במקביל אליהם ניתן למצוא את העובדים בעלי השכר הנמוך אשר רואים בחל"ת הזדמנות לבלות בבית בחיק המשפחה ולהשקיע בעצמם לפני שיחזרו לחפש עבודה, בתקווה שלאחר שהמשק יתאושש גם השכר המוצע יהיה גבוה יותר.
אמנם זו לא תקופה מאוד טובה לחפש עבודה ובכל סגר ותחת כל הגדרה של מגבלות חדשות ישנו חשש להיפלט בחזרה לשוק, אך הפתרון הוא לא לשבת בבית ולחכות. נכון לעכשיו ישנם לא מעט מובטלים המקבלים דמי אבטלה ומספר גבוה יחסית של מחוסרי עבודה לעומת המספר של מחפשי העבודה בפועל. הנתון הזה הופך את חיפוש העבודה דווקא עכשיו לרלוונטי יותר ומהווה יתרון שכן כאשר השוק יתאושש יהיו הרבה יותר מתמודדים מתאימים על כל משרה שתוצע בשוק.
למה לחזור לעבודה דווקא עכשיו?
ישנם חסרונות ויתרונות לישיבה בבית וקיום על דמי אבטלה בתקופה זו, כאשר היתרונות גוברים באופן משמעותי על החסרונות:
1. דמי אבטלה אומנם מהווים סוג של משכורת בסיס שניתן להתקיים ממנה אך לא לתקופה ארוכה ולאורך זמן. כמו-כן הם לא מאפשרים לחסוך לא דמי ביטוח, לא דמי פנסיה ולא סכומים אחרים שהיתם רגילים לשים בצד לצורך חיסכון.
2. ישנה עליה חדה מאוד במספר המובטלים אך לעומת זאת ישנה עליה מתונה יחסית של מספר דורשי העבודה. מצב זה מביא לכך שהכוח למשא-ומתן על תנאי העבודה והשכר נמצא אצל דורש העבודה ולא אצל המעסיק. כאשר השוק יוצף במחפשי העבודה ישתנה המצב והכוח למיקוח יהיה אצל המעסיק.
3. נכון שיש לא מעט שנמצאים בחל"ת בתקופה זו ומקבלים דמי אבטלה, אך בסופו של יום כל אחד יצטרך לתת דין וחשבון על מעשיו ובחירותיו. כאשר תגיעו בסופו של דבר לחפש עבודה חדשה תקופה ארוכה של קבלת דמי אבטלה לא תראה טוב בקורות החיים. חור בקורות החיים יקשה על חבירה למעגל העבודה ויהיה קשה להסביר למעסיקים הפוטנציאליים את הפער שנוצר.
4. מבחינה נפשית הישארות בבית, גם אם מדובר בעבודה מהבית, אינה טובה לבריאות הנפשית. החזרה למעגל העבודה גם מבחינה עסקית וגם מבחינה חברתית היא לא קלה אחרי ישיבה ממושכת בבית. אומנם זה נחמד לעבוד בפיג'מה מדי פעם אבל ישיבה ארוכה בבית יכולה להוביל לירידה בדימוי העצמי, לחוסר אמונה בעצמך ולכישלון בקריירה שישליך על תחומים אחרים בחיים.
5. הוצאת עובדים רבים לחל"ת ואפילו פיטורין של לא מעט עובדים אומנם שינתה את חוקי המשק אבל לא הפסיקה ובחלק מהתחומים אפילו לא האטה את קצב ההתקדמות שלו. תוכנות חדשות, דרכי פעולה מתקדמות, יישומים חדשים, ואפילו שינוי דרכי העבודה הרגילות. הישארות מחוץ למשחק לאורך זמן תגרום לפיגור בידע בשימוש בתוכנות הרלוונטיות. לכן, כפי שניתן לראות, ההמלצה היא לנצל את הזמן ואת המצב של שוק מחפשי העבודה ולחפש כבר עכשיו עבודה חדשה.

הכותבת עוסקת במינוף עסקים בערוצים הדיגיטליים.
תאריך:  08/02/2021   |   עודכן:  08/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
גדעון סער פוליטיקאי מוכר נמצא עכשיו בנקודת מפנה משמעותית בחייו האישיים והפוליטיים    יום הלידה שלו הינו בסימן מספר 9 שזהו מספר שמלמד על יכולת וחוזקה של אדם לבצע מהלכים משמעותיים בחייו ואין בו פחד לסיים באופן מוחלט את הישן לטובת משהו חדש ונכון יותר
יוסף כהן-אלרן
ביקורות קצרות (קבוצה א') על ששת ספרי השירה "אלוהי התשוקות הבוערות" מאת צביקה ניר, "גבורות" מאת יעקב ברזילי, "סריקת מערכות" מאת עצמון ד' יניב, "באר התבונה" מאת יהודית מליק-שיראן, "עכשיו, האביב" מאת אורנה ריבלין, "בת האלוהים" מאת איריס כליף
רון שור
מה קורה בבניינים שבהם גרה אוכלוסייה חלשה יותר, כזו שלעיתים המודעות שלה לסכנות האש נמוכה יותר ולכן גם נמצאים בסיכון גבוה יותר להיפגע בשריפה?
יהודה קונפורטס
היציאה ממשבר הקורונה והחזרה לשגרה מעלות שאלות עקרוניות כגון, האם מותר להתנות עבודה או כניסה למקום בחיסון, מה המחיר שהחברה הישראלית תשלם אם יעברו למדיניות של "לחיות לצד הקורונה ולפתוח הכל", ומדוע לא מעמידים למשפט את מפיצי הפייק ניוז בנושא החיסונים
אלי אלון
רומן שרון היה כוכב זמר עולה בישראל בתחילת שנות ה-70 וניבאו לו עתיד מזהיר ומבטיח    ב-6 בפברואר 1974, יום לאחר יום הולדתו ה-23, נהרג בתאונת דרכים באזור בלוזה בסיני, בדרך מהופעה בפני חיילים    רומן היה בן יחיד להוריו ניצולי שואה    שני הוריו נפטרו בזה אחר זה, זמן קצר אחרי מותו, יש אומרים מצער על מות בנם יחידם האהוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il