X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רצח נשים הוא תולדה של חברה שמעודדת גברים ומקטינה נשים, לא מפרגנת וומעלימה אותן לוחמות כמו שירה איסקוב, שלא שותקות אל מול האלימות כלפיהן, מייצרות כאן תודעה חדשה
▪  ▪  ▪
איסקוב. ממלאת שליחות [צילום: יוטיוב]

בימים בהם כל המדינה רועשת ומזדעזעת מגל האלימות ומעשי הרצח כלפי נשים, כדאי לרגע להביט בתמונת הכוללת, המראה של החברה הישראלית, ולגלות את זרעי ההרס שנטמנו כאן בתודעה - נורות אדומות מהבהבות שאיש לא פירש בזמן כדי לעצור את האימה הזאת.
גם ב-2021, בהוויה הישראלית, הגבר עומד לפני האישה כמעט בכל תחומי החיים. וגם כאשר אישה פורצת דרך ותקרת זכוכית, הפרגון בחברה לא משקף את הצלחתה. הוויה הזאת יוצרת תודעה, והתודעה מייצרת אקלים בו אלימות היא מעשה נורמטיבי מעוות.
שירה איסקוב, לילי בן עמי, נשים אמיצות ופורצות דרך, צריכות להיות נכס צאן ברזל שלנו כחברה ישראלית, להיות נשים שעומדות צעד אחד לפני המחנה. אני בעצמי, בעולמי הקטן במקום העבודה שלי, ייסדתי ועד עובדים, עשיתי זאת במקום שבו נשים לא תמיד מרגישות "באזור הנוחות". במעשה האישי של כל אחת ואחת מאיתנו אפשר לשנות את ההוויה, וההוויה תיצור תודעה מחודשת לגבי מקומן של נשים בחברה.
לשירה איסקוב לא היה חסר הרבה כדי להצטרף לגרף העולה של הנרצחות, ורק בדרך נס היא לא נכנסה לסטטיסטיקה. ניכר שהיא הבינה זאת די מהר, ובחרה באופן מאוד לא מובן מאליו להיות לפה של נשים רבות, רבות מדי, אשר חלקן שילמו כבר בחייהן וחלקן חוות לצערנו אלימות ממש ברגעים אלה מבלי שנדע על כך.
כשהופיעה בתוכנית "עובדה", בפנים חשופות חבורות ושיניים חסרות, היה זה רגע מכונן של המאבק באלימות נגד נשים. היה זה אות וסימן גם לנשים שאין הישג בשתיקה, ולגברים אלימים שאין בבריונות השתקה. ההופעה שלה הייתה מעוררת השראה, משנה מציאות, בכך ששמה על השולחן את הרעות החולות במערכות יחסים אלימות שנשים פוחדות לדבר עליהן, עוד הרבה לפני שזה מגיע לניסיון רצח.
שירה נתנה בהופעה שלה כוח למי שחוות אלימות מילולית, כלכלית, מינית ופיזית לקום ולהתלונן אחרי הפעם הראשונה, מבלי לחשוש מהגבר האלים או ממה יחשבו עליהן בחוץ.
אני רואה את השליחות של שירה, בעודה עוברת תהליך שיקום אישי, פיזי ומשפחתי עם בנה הקטן, מתמודדת בחזית משפטית מורכבת ולא קלה, ועדיין נחושה להוביל בעוז את העלאת המודעות לאלימות כנגד נשים. לא רק בתקשורת, גם בהופעה בוועדות הכנסת. נראה שיש בה את האנדרנלין להגיע לכל אחת שזקוקה לה ובכל עת.
שירה הפכה להיות הפנים של האישה החזקה, הנחושה, המנהיגה. מתוך שבר עמוק שכמעט עלה לה בחייה היא בונה עולם חדש עבורה ועבור נשים רבות ובכלל עבור החברה הישראלית.
אין ספק שבעוז ליבה היא החלה לסובב את גלגלי הצדק, שאת תוצאותיו אנחנו חייבים לראות מהר מאוד בהחמרת הענישה כלפי גברים אלימים ובהעלאת המודעות לסימנים המעידים על אלימות מכל סוג שהוא במערכות יחסים.
בשנה בה האחווה הישראלית נבחרה להיות נושא הדגל בטקס הדלקת המשואות השנתי, אין ראויה משירה איסקוב להדליק משואה, כי כולנו הגב של שירה בשליחותה הצודקת.

הכותבת היא יו"ר ועד עובדי פרטנר.
תאריך:  08/02/2021   |   עודכן:  08/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוויה יוצרת תודעה - תודעה יוצרת הוויה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דקלה אפשטיין
אמנם זו לא תקופה מאוד טובה לחפש עבודה ובכל סגר ותחת כל הגדרה של מגבלות חדשות ישנו חשש להיפלט בחזרה לשוק, אך הפתרון הוא לא לשבת בבית ולחכות
צילה שיר-אל
גדעון סער פוליטיקאי מוכר נמצא עכשיו בנקודת מפנה משמעותית בחייו האישיים והפוליטיים    יום הלידה שלו הינו בסימן מספר 9 שזהו מספר שמלמד על יכולת וחוזקה של אדם לבצע מהלכים משמעותיים בחייו ואין בו פחד לסיים באופן מוחלט את הישן לטובת משהו חדש ונכון יותר
יוסף כהן-אלרן
ביקורות קצרות (קבוצה א') על ששת ספרי השירה "אלוהי התשוקות הבוערות" מאת צביקה ניר, "גבורות" מאת יעקב ברזילי, "סריקת מערכות" מאת עצמון ד' יניב, "באר התבונה" מאת יהודית מליק-שיראן, "עכשיו, האביב" מאת אורנה ריבלין, "בת האלוהים" מאת איריס כליף
רון שור
מה קורה בבניינים שבהם גרה אוכלוסייה חלשה יותר, כזו שלעיתים המודעות שלה לסכנות האש נמוכה יותר ולכן גם נמצאים בסיכון גבוה יותר להיפגע בשריפה?
יהודה קונפורטס
היציאה ממשבר הקורונה והחזרה לשגרה מעלות שאלות עקרוניות כגון, האם מותר להתנות עבודה או כניסה למקום בחיסון, מה המחיר שהחברה הישראלית תשלם אם יעברו למדיניות של "לחיות לצד הקורונה ולפתוח הכל", ומדוע לא מעמידים למשפט את מפיצי הפייק ניוז בנושא החיסונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il