X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גורמים בכירים בישראל מעריכים כי מלחמת הסייבר בין ישראל לאירן תתגבר בשנה הקרובה במקביל למאבק המדיני של ישראל נגד הסכם הגרעין עם אירן. ההערכה בישראל היא כי אירן תנסה לבצע התקפות סייבר גדולות על מערכות חיוניות בישראל בתחום המים והחשמל כדי לפגוע בעורף
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ישראל ואירן מנהלות בחשאי מלחמת סייבר זו בזו במסגרת המאבק ביניהן על תוכנית הגרעין האירנית, מומחי סייבר בישראל קובעים כי יכולות הסייבר של ישראל הן ברמה גבוהה יותר מאשר של אירן. גורמים מדיניים בישראל אומרים כי מלחמת הסייבר הפכה לתחליף לשימוש בנשק קונבציונלי במלחמה בין ישראל לאירן.
הרשויות בפלורידה בארה"ב הודיעו השבוע כי הן בלמו מתקפת סייבר שכוונה כנגד מתקן מי שתייה במדינה, התברר כי היה ניסיון להעלות את רמת הכימיקלים במים ולהרעילם. לפני כשנה נעשה ניסיון דומה שהופנה כלפי ישראל, ככל הנראה הייתה זו מתקפת סייבר אירנית שכוונה לפגוע במתקני מים בישראל.
ראש מערך הסייבר הלאומי יגאל אונא תיאר אז את המתקפה כבעלת פוטנציאל הרסני שהייתה יכולה לגרום לנזק רב, כעת בודקים בישראל את הקשר בין שני המקרים. הבדיקה עוסקת בשאלה האם אותו גורם שביצע את התקיפה נגד המתקנים בישראל עומד גם מאחורי המתקפה בפלורידה. בישראל לא הצביעו בזמנו על מי שעומד מאחורי מתקפת הסייבר, אך רשת "פוקס ניוז" האמריקנית דיווחה כי אירן אחראית למתקפה. ראש מערך הסייבר הלאומי יגאל אונא אמר אז: כי "לא מדובר בקבוצת פשיעת סייבר או במתקפה לצורך כופר".
על-פי גורמים זרים, בתגובה ביצעה ישראל בחודש מאי בשנה שעברה התקפת סייבר על נמל בנדר עבאס באירן שגרמה לשיבושים רבים בתחום הספנות.
מתקפות הסייבר והסכם הגרעין
גורמים ביטחוניים בכירים בישראל מעריכים כי מלחמת הסייבר בין ישראל לאירן תתגבר בשנה הקרובה במקביל למאבק המדיני הישראלי על הסכם הגרעין וניסיונות ישראל למנוע את ההתבססות הצבאית של אירן וחיזבאללה בסוריה. מלחמת הסייבר הפכה לחלק בלתי נפרד ממה שמכונה בעגה הצה"לית "המערכה שבין המלחמות". ראש הממשלה נתניהו אמר באחרונה כי "מתקפות הסייבר האירניות הן עניין של יום ביומו".
בחודש דצמבר בשנה שעברה התייחס הרמטכ"ל אביב כוכבי לראשונה לנושא מלחמת הסייבר ההתקפי של צה"ל בזירות השונות, סוגיה שעד כה צה"ל בחר שלא להתבטא בנוגע אליה באופן פומבי, הרמטכ"ל כוכבי מסר באמצעות דובר צה"ל כי "מרחב הלחימה המשמעותי שהשתנה השנה הוא ממד הסייבר - שבו ביצענו מבצעים התקפיים רבים".
בשנים האחרונות תחום הסייבר ההתקפי נמצא בתחום אחריות אגף המודיעין בצה"ל, והתחום ההגנתי תחת אחריות אגף התקשוב. עכשיו שוקלים במטה הכללי להקים אגף סייבר שיעסוק בהגנה ובהתקפה בתחום הזה. להתקפות הסייבר יש חלק חשוב בהרתעה הישראלית כלפי אירן שמגלה אט אט את היכולות ההתקפיות הישראליות,על-פי גורמים ביטחוניים, לישראל יש את היכולת לבצע מתקפות סייבר על מתקני הגרעין של אירן ועל מטרות צבאיות ואזרחיות כאחד, ההתקפות האלה מבוצעות ללא "טביעות אצבע" והן מסייעות להפעיל לחץ על אירן במקביל ללחץ המדיני בנושא הסכם הגרעין.
ביולי 2010 הוחדר וירוס בשם "סטאקסנט" למחשבים של מתקני הגרעין האירניים בבושהר ובנתנז, בחודש יולי בשנה שעברה אירע פיצוץ גדול שהרס את מתקן הצנטרפוגות המתקדמות בנתנז, בתחילה סברו האירנים כי מטען חבלה גדול גרם לפיצוץ אך הם בודקים כעת גם את הסברה כי הפיצוץ אירע בעקבות מתקפת סייבר ישראלית.
במהלך חודש פברואר 2020 היו התקפות סייבר רבות על מערכת האינטרנט באירן ששיתקו כ-25 אחוזים מן הפעילות, האירנים מעריכים כי מאחוריהן עומדת ישראל. גם האירנים לא טמנו ידיהם בצלחת ובשנה שעברה הותקפו מאות אתרי אינטרנט ישראלים שונים על-ידי האקרים אירניים כדי ליצור מבוכה ובלבול ברשת האינטרנט.
לאירנים יש יכולות סייבר טובות מאוד, אירן היא מדינה מתקדמת מאוד בתחום הטכנולוגי ובישראל יש דאגה רבה מהיכולות האלה, ההערכה היא כי האירנים יגבירו את התקפות הסייבר שלהם על תשתיות אזרחיות של שירותים חיונים בישראל כמו מיים וחשמל, הם ינסו לפגוע בכלכלה הישראלית ובעת מלחמה ינסו לפגוע בהתקפות סייבר בעורף הישראלי.

תאריך:  11/02/2021   |   עודכן:  11/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
מירב ארד
החומרים אותרו בבדיקות של הסוכנות לאנרגיה אטומית בשני אתרים באירן    דיפלומטים: הממצאים יכולים להצביע על כך שאירן ביצעה עבודה על נשק גרעיני, על בסיס מקום הימצאם של החומרים
חנן שי
מניעת גירעונה של אירן באמצעים צבאיים במקרה של כשלון המאמץ למניעת מהלך זה באמצעים מדיניים, היא חובה מקצועית צבאית עליונה. התרשלות בבניית היכולת לממשה היא בלתי מתקבלת על הדעת ובלתי נסלחת. מנאומו ב-26 בינואר נראה שהרמטכ"ל כוכבי דבק בחובה מקצועית ומוסרית זו בנחישות גבוהה
יוני בן-מנחם
חילופי הממשל בארה"ב והדהירה של אירן לעבר פצצת הגרעין מאלצים את ישראל להכין את האופציה הצבאית לתקיפת מתקני הגרעין באירן. מדובר בהחלטה גורלית מצדה של ישראל שעלולה להביא למלחמה אזורית, ישראל זקוקה לגיבוי אמריקני מלא אך תפעל גם לבדה אם לא תהיה לה ברירה
מרדכי קידר
המדיניות המסתמנת של הממשל החדש בארה"ב בסוגיות האירנית והפלשתינית עומדת בניגוד לעקרונות זכויות האדם וחירויות האזרח אותם היא שואפת לקדם
סימה שיין, אלדד שביט
כל העיצומים יוסרו מיד, המו"מ לא ייפתח מחדש, לא יידונו נושאים נוספים    המשמעות: המו"מ יהיה קשה וממושך, ובינתיים עלולה אירן לבצע פרובוקציות, כולל: הגבלת תנועת פקחי סבא"א באתרי הגרעין, הפעלת המילציות בעירק נגד כוחות הקואליציה ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il