יו"ר המפלגה הכלכלית החדשה, הפרופסור ירון זליכה, טוען כי אם יצליח להיבחר לכנסת ויהפוך עם מפלגתו ללשון מאזניים - יפעל לריסון הוועדים הגדולים במשק, במקביל לפעולות שבכוונתו לעשות להפחתת הטבות המס הניתנות לטייקונים.
לדבריו, הופעתו בסרטון של ההסתדרות ב-1 במאי אינה מעידה על תמיכה מוחלטת שלו בכל אחד מן הוועדים - כולל בוועדים הגדולים - אלא נעשתה בהתנדבות למען זכויות העובדים של החברים בוועדים הקטנים.
"אתה מתאר כאילו כל ההסתדרות זה ועד עובדי הרכבת או ועד נמל אשדוד, אבל רוב ההסתדרות זה ועדים חלשים ומסכנים שזקוקים לעזרה ולתמיכה. לאורך השנים תקפתי במילים מאוד קשות גם את ועד הרכבת, גם את ועד נמל אשדוד וגם את ועד רשות שדות התעופה. אני אלחם בכל המונופולים - בין אם קוראים להם מונופול הגז של תשובה ובין אם קוראים להם מונופול הרכבת של גילה אדרעי", אמר בראיון ל-News1.
"הפילוסופיה שלי היא תהיה חזק על החזקים וחלש על החלשים. עם ועדים חלשים תהיה רך ותנסה להבין את המצוקה שלהם ולתת להם פתרון, אבל עם מישהו חזק - בין אם קוראים לו מונופול תשובה או מונופול הרכבת - תהיה חזק. גם ההסתדרות מבינה את זה בשנים האחרונות ועוברת בעצמה שינוי בהתאם. אתה כבר לא רואה גיבוי אוטומטי לכל ועד שאלטר".
איך תפעל נגד ההסתדרות אחרי שהופעת בסרטון שלה ב-1 במאי?
"התנדבתי להופיע בסרטון של ההסתדרות כי אני מאמין בזכויות העובדים. הסרטון היה על החשיבות של עבודה מאורגנת לשמירה על זכויות עובדים. המחקרים המתקדמים ביותר, כולל ב-OECD, קובעים קשר חד-משמעי בין שיעור ההתאגדות בעבודה מאורגנת לבין רמת החיים במשק. קשר חיובי חד-משמעי. אני לא ייצגתי את ההסתדרות באופן כללי. אני נתתי להם ייעוץ ספציפי בשלושה נושאים: רפורמה בביטוח הסיעודי - כי המדינה לא מעניקה כיסוי סיעודי מספק לזקנים. עזרתי להסתדרות לגבש את מודל התעסוקה הגרמני במקום מודל החל"ת המשפיל והלא יעיל כדי שהממשלה תוכל ליישם אותו", אמר. לטענתו, ההסתדרות הגישה את התוכנית לממשלה, אך התוכנית כלל לא קיבלה התייחסות. "כולנו היום יודעים שמודל החל"ת הוא שגוי. אנשים יושבים בבית ומקבלים שכר אבל הם התנתקו משוק התעסוקה והתעסוקה התנתקה מהם והסיכוי שלהם לחזור לעבודה אחרי שנה הוא אפס", אמר.