X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מנהיג חיזבאללה קובע את כללי המשחק של ארגונו בתגובה לתקיפת מטרות אזרחיות בלבנון על-ידי צה"ל. חסן נסראללה מזהיר כי המדיניות תהיה מדיניות של "עין תחת עין" על כל פגיעה באזרחי לבנון וכי העורף הישראלי צפוי להתמודד עם מציאות קשה
▪  ▪  ▪
נסראללה. הבטיח נקמה

נראה כי ארגון חיזבאללה לקח ברצינות את האזהרה של הרמטכ"ל אביב כוכבי שאותה הוא העביר בנאום במכון למחקרי ביטחון לאומי לפני כחודש, כזכור, הרמטכ"ל הודיע כי הינחה את צה"ל להכין את האופציה הצבאית כנגד מתקני הגרעין באירן אך באותו נאום הוא גם שיגר מסר חריף לארגון חיזבאללה בלבנון.
המסר היה שצה"ל לא יהסס לתקוף במלוא העוצמה בשכונות אזרחיות, במתקנים אזרחים ואפילו בתים שמהם ישגרו פעילי חיזבאללה טילים, רקטות וכלי טיס בלתי מאויישים לעבר מטרות ישראליות. הדברים של הרמטכ"ל היו חדים וברורים כדי שחיזבאללה יבין כי צה"ל עדכן את התוכניות המבצעיות שלו ואת אסטרטגיית הפעולה שלו בהתאם להתפתחויות וקצב ההתעצמות והתוכניות המבצעיות של ארגון חיזבאללה.
עכשיו התייצב מנהיג הארגון, חסן נסראללה וניצל את הנאום שלו, ביום השנה למותו של רמטכ"ל חיזבאללה עימאד מורנייה, כדי להשיב לרמטכ"ל כוכבי. "אני רוצה להזכיר לכוכבי שגם לישראל יש מטרות צבאיות בתוך הערים, בישראל כל האזרחים הם חיילים, הם עושים מילואים חודש בשנה גם אחרי שחרורם,לכן כל הישראלים חיילים" אמר נסראללה והבהיר: "אם תהייה מלחמה, העורף הישראלי יתמודד מול סיטואציה שהוא לא היה בה משנת הקמתה של ישראל".
מנהיג חיזבאללה קבע את הנוסחה של ארגוני בהתייחס לאזהרה של הרמטכ"ל בסגנון של "עין תחת עין": "אתה תעשה מה שאתה רוצה ואנחנו נעשה מה שאנחנו רוצים, אנחנו לא מחפשים עימותים או מלחמה, אבל אם תכריז על מלחמה אנחנו נילחם בה,אם תתקפו אזרחים (בלבנון) אנו נגיב על העמדות הצבאיות שלכם בערים, הפצצת כפר תביא לתגובה על התנחלות, הפצצת עיר תגרור הפצצה שלנו על עיר, איש לא ערב לכך ש"ימי הקרב" לא יתדרדרו למלחמה" הזהיר נסראללה. הוא התייחס בכך גם להערכה השנתית של אמ"ן כי ארגון חיזבאללה עלול להידחף בגלל המכות הצבאיות שחטף מצה"ל לתוך מערכה צבאית קצרה של כמה "ימי קרב" באזור הצפון.
ארגון חיזבאללה מורתע מישראל ואיננו מעוניין במלחמה עמה, זוהי ההערכה בישראל, עם זאת הכבוד הלאומי שלו נפגע כתוצאה מכך שפעיל הארגון נהרג לפני כמה חודשים באחת מההפצצות בסוריה שמיוחסות לישראל, חסן נסראללה הבטיח נקמה שתתבטא בחיילי צה"ל הרוגים אולם מאז כל ניסיונות הפיגועים של ארגון חיזבאללה נגד חיילי צה"ל נכשלו.
ההערכה במערכת הביטחון היא כי חיזבאללה לא יוותר על הנקמה וכי הוא נחוש להוציא פיגוע נקמה, זה רק עניין של זמן, חסן נסראללה יודע שפגיעה בחיילי צה"ל תגרור תגובה חזקה של ישראל והוא נערך לתרחיש הזה. ארגון חיזבאללה מתכונן לתרחיש של הסלמה של כמה ימים, הוא לא יבצע ירי על אזרחים ישראלים בגבול הצפון אלא חילופי אש מוגבלים בטווח ובהיקף כדי להחזיר את כבודו האבוד.
ככל הנראה ארגון חיזבאללה מתכנן להוציא פיגועים נגד חיילי צה"ל בגבול לבנון או בחזית דרום רמת הגולן, כמו-כן הוא מנסה ליירט מל"טים ורחפנים של צה"ל שחודרים לשמי לבנון לצורך פעולות איסוף מודיעין. נסראללה מנסה כעת לקבוע כללי משחק חדשים מול ישראל באופן זהיר ביותר שלא יגרור את לבנון למלחמה, הוא זוכר היטב את הטראומה שהוא הביא על לבנון במלחמה לבנון השנייה ב-2008 ויודע היטב כי פתיחת מערכה יזומה נגד ישראל תביא להרס כל התשתית האזרחית בלבנון בתוך ימים ספורים והחזרתה ל"תקופת האבן".
מאז מלחמת לבנון השנייה נוצר בשטח מצב של הרתעה הדדית דבר שמאפשר את השקט היחסי בגבול הצפון, אולם השקט הזה הינו זמני בלבד וקשור בקשר הדוק גם לעתיד הסכם הגרעין עם אירן, השקט הזה ימשך אם ממשל ביידן יצליח להגיע להבנות עם אירן בנושא תוכנית הגרעין שלה, אולם אם המשא-ומתן יכשל יגביר הדבר את המתיחות בגבול הצפון, ישראל מכינה כעת את האופציה הצבאית נגד אירן, צריך לזכור כי אירן לא תעבור בשתיקה על תקיפת מתקני הגרעין שלה והיא תגיב באמצעות שלוחותיה כלפי ישראל, כולל באמצעות ארגון חיזבאללה. הרמטכ"ל כוכבי וחסן נסראללה הבהירו בהצהרותיהם את המדיניות של כל צד בנושא תקיפת אזרחים במקרה של מלחמה.

תאריך:  18/02/2021   |   עודכן:  18/02/2021
+עסקת חילופי השבויים: רועי צאן הוחזרו לסוריה
17:09 18/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בהתאם להנחיית הדרג המדיני, צה״ל החזיר שני רועי צאן לשטח סוריה כחלק מן המהלך המתרקם לשחרור הצעירה הישראלית שנכנסה לסוריה ומוחזקת בשבי  ▪  נעצרו על ידי כוחות צה״ל בשבועות האחרונים כחלק מסדרת מארבים ייזומים

מעבר הגבול בקוניטרה [צילום ארכיון: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עידן יוסף
לפי דיווח בטלוויזיה הסורית, רוסיה מתווכת במגעים ששתי המדינות מקיימות ביניהן בנוגע לעסקת חילופי שבויים שתכלול הטבות לערבים בשטחים    הישראלית, כנראה חרדית בת 25 מקרית ספר, נכנסה לסוריה לפני כשבועיים דרך מעבר קוניטרה    אחד האסירים הסורים נלכד ב-2016, בחשד להברחת מטעני חבלה לישראל    ראש המל״ל ומתאם השבויים והנעדרים יצאו למוסקבה
ד"ר ערן לרמן
היחסים הביטחוניים עם ירדן ממושכים ומועילים, וניתן לנצל את החלפת הממשלה ברבת עמון לשיפור הקשרים המדיניים ודימויה של ישראל ברחוב הירדני
איציק וולף
ראש הממשלה הגיב על דברי מזכיר המדינה האמריקני שהצהיר כי ממשל ביידן עשוי לשקול מחדש את מעמדה של ישראל ברמת הגולן אם המצב בסוריה ישתנה    "רמת הגולן הייתה ותישאר חלק ממדינת ישראל"
איציק וולף
לאחר שניסה לקצר את הביקור לשלוש שעות הודיע ראש הממשלה על דחייה נוספת - שלישית במספר - של נסיעתו לאבו דאבי ולבחריין    "מעריך מאוד את ההזמנות של יורש העצר בן זאיד ושל מלך בחריין, ואת השלום ההיסטורי בין מדינותינו"
איציק וולף
על פי דיווחים של גורמי אופוזיציה בסוריה, ביעדים שהותקפו הערב היו אמצעי לחימה ומודיעין של ארגון חיזבאללה, שהארגון השיעי הלבנוני ביקש להציב מחדש בטווח של כמה עשרות קילומטרים מן הגבול הישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il