X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כידוע מרן הגר"ח קנייבסקי מקצר מאוד בתשובותיו ובדרך כלל הם מסתכמות במילה או שתיים ולכן נדיר למצוא מכתבים באורך וביקף שלפנינו
▪  ▪  ▪
למכירה פומבית [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
[צילום: בית המכירות צפונות]

[צילום: בית המכירות צפונות]

מכתב ארוך מאת מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליט"א מוצע למכירה פומבית בבית המכירות צפונות.
מדובר על מכתב לימוד, בדיני תרומות ומעשרות בכתב ידו של הגאון מרן רבי חיים קניבסקי שליט"א. הוא עומד כעת למכירה פומבית בבית המכירות צפונות ביום ראשון, בשעה 19:00 ברחוב עוזיאל 2, רמת גן. בתחילה הרב עוסק בחילוק למדני על שאלתו של השואל "מדברי המהרש"א אין ראי’...". בנוסף, שתי סעיפים בעניין ברכת הפרשת תרומות ומעשרות. 6 שורות ארוכות בכת"י.
כידוע מרן הגר"ח קנייבסקי מקצר מאוד בתשובותיו ובדרך כלל הם מסתכמות במילה או שתיים ולכן נדיר למצוא מכתבים באורך וביקף שלפנינו.
הגאון רבי חיים קנייבסקי נולד בשנת תרפ"ח בעיר פינסק לאביו הגה"ק ר' יעקב ישראל ה'סטייפלר' בעל ה'קהילות יעקב'. בשנת תרצ"ד עלה עם משפחתו לארץ ישראל, והתיישבו בבני ברק. למד ב"תלמוד תורה רבי עקיבא - מרכז" וכן עם אביו עמו למד את רוב מסכתות הש"ס.
בגיל 10 נכנס ללמוד בישיבת תפארת ציון בבני ברק. לאחר 6 שנות לימוד בתפארת ציון, ביקש אביו שיבוא ללמוד אצלו בישיבת בית יוסף, שם למד אצלו זמן אחד את מסכת יבמות. לאחר מכן עבר ללמוד בישיבת לומז'ה בפתח תקוה.
בשנתו הראשונה בישיבת לומז'ה, בגיל 17, סיים לראשונה את כל התלמוד בבלי. מדי שבוע היה חוזר לביתו לקראת שבת אז למד תורה מדודו החזון איש. בשנת תשי"ב נשא לאישה את בת שבע אסתר, בתו של פוסק הדור הגאון רבי יוסף שלום אלישיב.
למד בכולל חזון איש בבני ברק במשך עשרות שנים כאברך מן המניין. ולאחר פטירת אביו ששימש כנשיא הכולל, מילא את מקומו בתפקיד זה.
בקיאותו בכל מכמני התורה, גם בספרים נדירים ולא מצויים, הקנו לו את התואר "שר התורה". ברכותיו ידועות בכוחם הגדול, ומכל רחבי תבל נוהרים אליו. נחשב כמנהיג הדור, ומקובל על כל שכבות הציבור החרדי.

תאריך:  21/02/2021   |   עודכן:  21/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדיר: מכתב ארוך מאת מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליט"א
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
ארגוני זכויות אדם בעולם קוראים לנשיא ג'ו ביידן לפעול לשחרורה של הנסיכה שיח'ה לטיפה, בתו של שליט דובאי, שנחטפה על-ידי אביה ומוחזקת בניגוד לרצונה. האו"ם דורש מאיחוד האמירויות לשחררה או לספק הוכחות כי היא עדיין בחיים
ציפי לידר
מפלגת העבודה - מרצ ב - היא מפלגה של אישה אחת, מרב מיכאלי, ושורה של דמויות מפוקפקות    אז לפני שאתם מטילים בקלפי פתק העבודה, זיכרו במי אתם בוחרים לנציגי הציבור הבאים שלכם ושלנו    מישהו עוד זוכר את השם מפא"י ההיסטורית?    ולקינוח פסוקו
ד"ר חיים משגב
בנט ושקד פעלו בעבר להכשלת נתניהו    ועכשיו הם פועלים כדי למנוע ממנו ומגוש הימין להקים ממשלה חדשה    כל קול לצמד בנט-שקד של מי שרוצה בממשלת ימין הוא קול מבוזבז
דן מרגלית
השבוייה הנוכחית אינה גלעד שליט שנחטף בעודו חייל; ולא הדר גולדין ואורון שאול, שלממשלה יש קלפי מיקוח כלפי חמאס ואינה מחזירה את גופותיהם לארץ, וגם לא אברה מנגיסטו העושה בארץ-פלשת וביבי מתנהל בעניינם על מי מנוחות
דן מרגלית
מר נתניהו, הרי ידוע לך שאסור לקיים כל קשר עם עד תביעה    נניח שהשתוקקת לברך את מילצ'ן ב"חג שמח" - מדוע לא דאגת שגורם מהימן יאזין לשיחה ויוכל לאשר כי אכן איחלת רק "חג שמח"? ואולי אמרת לו עוד משהו? שהיין טעים? שהתכשיט יפה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il