X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דוד ארגז רופא פנימי מרכז רפואי קפלן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בהרבה משפחות אינטימיות גופנית אינה נתפסת כמעשה מגונה אלא כדבר מובן מאליו כאשר היא נדרשת לשם סעד או טיפול רפואי לשם כך עלינו לחצות רוביקון של בושה ודעות קדומות עלינו להתגבר על מעצורים וחסמים כדי לעשות את הדבר הנכון
▪  ▪  ▪
סירוס. בדיוק כמו מיילי [צילום: AP]

לפני כמה שנים התקשר אלי מישהו שאני מכיר בשעה מאוחרת והתחנן שאאשפז את אביו במחלקה פנימית. מה קרה שאלתי? "הוא לא שולט ומרוח בצואה ואני פשוט לא מסוגל נפשית לטפל בו", הוא אמר. "חיפשתי כמה שעות מישהו שיבוא בתשלום לנקות אותו ולא מצאתי וכול הזמן הזה הוא שוכב מלוכלך ואני פשוט לא מסוגל לעשות את זה".
לא מזמן סיפרה לי אישה שבעלה מביך אותה. בן זוגה בן 91, סובל משיטיון וחולם חלומות ארוטיים. "הוא מספר על חלומותיו כשהילדים והנכדים מגיעים", התלוננה. "הוא גם מציע הצעות מיניות למטפלת תוך שימוש בקללות ומילים גסות והיא מאיימת לעזוב". "איש לא מגיע אלינו יותר" סיפרה לי. "בבקשה תיתן לו משהו שיפסיק את זה, לא איכפת לי שיהיה מסומם וישן כל היום רק שזה יפסק".
השבוע סיפרה לי בת של מטופל בן 90 שהוכנס לו קתטר לכיס השתן שהיא נמנעת מלטפל בקתטר כי זה פשוט לא נעים לה. "כאשר הוא מתלונן על כאבים שם אני לוקחת אותו לחדר מיון. מזל שיש לנו מטפלת שעושה את זה כל השבוע", אמרה. "כשהיא ביום חופש אני נכנסת לחרדה איך אתמודד עם זה לבד".
לפני שבועיים טיפלתי בנערה בת 19 שחלתה במחלה דלקתית קשה ונזקקה לאשפוז קצר ביחידה לטיפול נמרץ. היא הייתה במצוקה נשימתית ונזקקה לחמצן בריכוזים גבוהים אבל גם בשיא מצוקתה הקפידה להוציא את אימה מהחדר כאשר החליפה חולצה.
בערוב ימיה כשהייתי מבקר את אמי שגרה עם מטפלת זרה, הייתי ניגש למיטתה ומנסה לקשור איתה שיחה. לאמא היה מבט מובס ועצוב והיא מיעטה בדברים. החדר בו שכבה היה אפוף בריח לא נעים, בליל דוחה של הפרשות גוף וחומרי חיטוי. הצחנה דבקה במיטה ובקירות שגם שבועות אחרי מותה אפשר היה לחוש בו. כשהייתי שואל אותה על כאבים היא הייתה מפשילה את החלוק חושפת את גופה העירום ומנסה להראות לי אפוא כואב ואני הייתי מסב מבטי ממנה ומתחמק מהחדר במבוכה.
בכול המקרים האלה הנורמות החברתיות שהפנמנו בילדותנו מזיקות ולא מועילות, מונעות מאיתנו לעשות מה שהגיוני ונכון וטבעי: לטפל בבני משפחה קרובים או להיעזר בהם. רבים מאתנו נפלו קורבן לנורמות חברתיות שנצרבו בתודעתנו יתר על המידה והשתלטו על שיקול דעתנו. צניעות הגוף הפכה לרועץ ולמכשול בלתי עביר אצל חלק מאתנו ואיננו מצליחים להשתחרר ממנה. כמעט כולם רואים בטיפול בתינוק עירום דבר טבעי ומובן מאליו אבל רבים מאיתנו מתקשים לראות את הוריהם עירומים ומתקשים עוד יותר לטפל בהם כשהם חולים.
וזה מזכיר לי מעשיה שסיפר לי אבא בילדותי: בכפר קטן מת יהודי והרב התעניין כיצד מת. הוא מת מרעב אמרו לו. איך זה יכול להיות השתומם הרב שאצלנו בקהילה איש לא תרם לו אוכל? הוא התבייש לבקש, אמרו לו ואיש לא ידע על כך, ענו לו. אם כך פסק הרב הוא לא מת מרעב אלא מבושה.
ובאמת זה לא חייב להיות כך ובהרבה משפחות אינטימיות גופנית אינה נתפסת כמעשה מגונה אלא כדבר מובן מאליו כאשר היא נדרשת לשם סעד או טיפול רפואי. לשם כך עלינו לחצות רוביקון של בושה ודעות קדומות. עלינו להתגבר על מעצורים וחסמים כדי שנוכל לעשות את הדבר הנכון.
באחד הימים ישבתי במרפאה ושוחחתי עם בחור צעיר הומוסקסואל שהגיע לטיפול בסיפיליס. הוא הגיע בלווית אמו וביקש שתהיה נוכחת בחדר. כששאלתי אותו אם הוא יודע היכן ומתי נדבק, הוא סיפר לי על סוף שבוע סוער בברלין ותאר במפורט ובאופן ציורי את כל פרטי המסיבה. אני הייתי נבוך קצת אבל אמו דווקא התמוגגה מנחת מהתיאורים של האקט המיני של בנה. במבט אחורה קינאתי בהם.
יש לי גם זיכרון ילדות מעומעם שאני בבית דודתי. משפחה דתית בירושלים ובת דודתי ילדה בת 8 בערך לוקחת במצוות אמה את סבא שלנו לשירותים לעזור לו לעשות פיפי. היא לוקחת אותו יד ביד, מפשילה את מכנסיו. אוחזת לו בפין ועוזרת לו לכוון את השתן לתוך האסלה ואז מלבישה אותו מחדש ומחזירה אותו לחדרו.
האם זה בסדר לשלוח ילדה קטנה לגעת באיבריו המוצנעים של סבא זקן? האם זה מעשה של חסד או אובדן דרך מוסרית? מה יותר נכון, לשלוח ילדה לעזור לסבא או להביא מטפלת זרה? וזה מזכיר לי את מיילי סיירוס, רק בת 28 אבל הספיקה כל כך הרבה בחייה. מיילי גילמה בגיל צעיר את דמותה של האנה מונטנה והפכה לאלילת הנוער אבל היא כבר מזמן לא "הילדה הטובה" של השכן. מיילי לא מורדת במוסכמות אלא מתעלמת מהם וחייה את חייה לפי הבנתה. היא לא חוששת לחשוף את גופה העירום ופרסמה אין ספור תמונות וסרטונים בהם היא חוגגת את מיניותה.
היא טבעונית, רואה עצמה כנוצרייה ותורמת מרווחיה לטובת בתי חולים, נפגעי מחלות אסונות טבע וכול מה שנראה לה נכון. מיילי פעילה בארגוני זכויות בעלי חיים ומתגייסת לעיתים קרובות לטובת חד מיניים, חולי איידס וקשישים. מיילי "ילדה רעה טובה" השילה מעליה את המוסכמות והבושה, מראה לכולם את הדרך, ועושה מה שרובנו היינו רוצים וצריכים: להתגבר על מוסכמות ואיסורים מזיקים ולעשות את הדבר שנכון בעינינו.
הבעיה היא הרי בעיקר בתוכנו ומרגע שהצלחנו להתגבר על הבושה, מרגע שהצללים המוסריים מתפוגגים, ברגע שחצינו את הרוביקון הרגשי הם כבר לא מאיימים עלינו ואנחנו חזקים יותר וחופשיים לעשות את הדבר הנכון בדיוק כמו מיילי.

תאריך:  21/02/2021   |   עודכן:  23/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר דוד ארגז
כבר באותו שבוע מחלקת הרכישות הרימה תרומה נדיבה לטובת "מחקר גנטי בנגיפים לשיפור הליבידו של תרנגולות קצרות גפיים"
שמואל פישר
לפני מספר חודשים הכריז אבו-מאזן במפורש כי הוא מבטל את החלוקה שנקבעה בהסכם 'אוסלו ב', בנוגע לשטחים שהוגדרו כשטחי A, B, ו-C, אולם למרבה התמיהה לא באה מצדו של ראש-הממשלה כל תגובה לכך
עפר דרורי
זהו לא ספר במשמעות הרגילה, זה לא ספר שקוראים ברצף ואני בספק כמה מהאנשים שכתבו עליו אכן קראו את כולו    הספר הזה עורר בי שוב את השאלה העקרונית האם ספרים נכתבים כי הם חשובים לכותביהם או שהם נכתבים כדי שיקראו אותם?
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - בדבש טובלת, משיתים עלינו, אבנים הורגות, מעילה בתפקיד, לא-מתחסנים ומאוסלו ל"חומת מגן" והלאה    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות ואושר    "משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית)
ארי בוסל
הוא מבלבל מספרים, מתקשה לדבר, ולכולם ברי שהוא בשלבים של מחלת השכחה    מכאן שמחצית מבוחרי ארה"ב בחרו בידיעה ברורה מראש שהם לא בוחרים בו כי אם במישהו אחר    אמרתי לכם - שמח!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il