X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
במשך שנים רבות הבטתי במי שכונו אדוני הארץ, הקיבוצים, ראיתי בהם מלח הארץ במובנו המתוק אנשי עמל ויגיעה, אידאליסטים אשר בנו, נטעו, יצרו בארץ הטובה הזו אנשי אדמה
▪  ▪  ▪
שדות ירוקים [צילום: ארכיון עין חרוד]

בכל עת בה אני מבקש לחזור אל הימים בהם הפכנו מ-אנחנו ל-הם ואנחנו, אני שב לאבי שהיה מבוני הארץ הזו כמו מאות אלפים מבני העליות השונות אך הוטל בנימוס פולני בשולי ההיסטוריה אם בכלל.
אבי עלה לארץ ישראל עם אימי מטעמי ציונות נטו, מהגשמת חלום ומתפילות שנענו "לשנה הבאה בירושלים הבנויה". איש משכיל, מאמין, אשר הסיר את חליפת שלושת החלקים, המגבעת והעניבה והכניס ידיו בשמחה בבטון ובששון במלט. בנה, סלל, הקים בית, נטע עץ בארץ ישראל.
המרמור והתסכול לא היו חלק מהלקסיקון של אבי, הוא היה מאלו השואלים מה אני יכול לתת למדינה ולא מה אני יכול לקבל מהמדינה, לכן חיי רוב חייו בתחושת סיפוק ומיצוי, תחושה של ארץ חמדת אבות.
רק דבר אחד הטריד את אבי, המעבר מה-אנחנו, ל-הם ואנחנו, יצירת המעמדות בין אנשי עיירת הפיתוח בה השתקע לקיבוצים הסובבים אותה. לא מחלוקת חיפש אבי, לא אפליה מתקנת, לא תחושת קיפוח והתקרבנות. אבי שעלה לארץ כציוני גאה השב למולדתו חרד מהקיטוב אשר זרעיו נזרעו אז, בימים ההם ומפירותיו הבאושים אנו אוכלים בימים אלה.
במשך שנים רבות הבטתי במי שכונו אדוני הארץ, הקיבוצים, ראיתי בהם מלח הארץ במובנו המתוק. אנשי עמל ויגיעה, אידאליסטים אשר בנו, נטעו, יצרו בארץ הטובה הזו אנשי אדמה. אני מודה לאבי שלא נטע בי את השנאה והאיבה לבני האדם בכלל ולאנשי הקיבוצים בפרט.
בכל תקופת בחירות כשנסעתי בדרכי הארץ הטובה לא יכולתי להסיר עיניי ממסלול הקיבוצים הלא דתיים והאדמות שעליהם הם יושבים, פעם אלו כרזות בחירות, פעם בגין התפטר, שמיר סרבן השלום, שרון רוצח, ועדת חקירה עכשיו לסברא ושתילה, שלום עכשיו, מושחתים נמאסתם. בימים האלה זרועה הארץ במסלולי הקיבוצים הלא דתיים בצוללות שחורות ובכיתובים: לך, השקרן, המושחת, נמאסת, חקירה עכשיו, הצוללות, שוחד מרמה והפרת אמונים, זנאי. מסע השנאה והאיבה נמשך מאז ימי השנאה העזה, הנוראה למנחם בגין שהיום מאדירים את שמו ומתגעגעים אליו ועד השנאה השוצפת העזה, הנוראה כנגד בנימין נתניהו.
אבי לימד אותנו לא לשנוא. ומי לימד להפוך את השדות המוריקים, החקלאיים אשר במקום לגדל חסה גידלו קוצים ודרדרים, מי לימד את מסלול השנאה השיטתי? מי לימד את חברי הקיבוצים לדבר בצוללות שחורות וארס הנשפך מהם? הקרקעות שהמדינה העניקה ברוב חסדה וטובה לקיבוצים בימי הקמת המדינה הם למעשה לוחות המודעות, הם הטוויטר החדש, הפייסבוק והסנפצי'ט החדש, הם הטיקטוק של השנאה.
הקיבוצים הלא דתיים יישרו קו, הקיבוצים הלא דתיים הם במה לשנאת ראש הממשלה, הקיבוצים היו לפלטפורמה למחלת הפה והטלפיים כנגד אדם אחד הנתון למשיסה.
מותר וחובה לבקר, מותר וחובה לתבוע תשובות, אסור לשנוא, אסור לחנך ל-אנחנו והם, המיצגים השחורים הזרועים באדמות המדינה המעובדות על-ידי הקיבוצים ועובדיהם התאילנדים הנפלאים, הם סיפורו של הקיטוב מימי הקמת המדינה, הצוללות השחורות רק מחזקות את שורשי המחלוקת והאיבה.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  22/02/2021   |   עודכן:  22/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטיקטוק של השנאה
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
עובדות ומסקנות בנוסח בן סבו
שלמה המגיב  |  22/02/21 21:12
 
- דמגוג ובור.
מגיב ותיק  |  24/02/21 11:59
 
- נימוקים "לשנאה" של המגיב הותיק
שלמה המגיב  |  24/02/21 16:39
 
- לשאלתך, אתה הבור והדמגוג
מגיב ותיק  |  24/02/21 17:45
2
שלום שלמה , בהתייחס לתגובתך
עמנואל בן סבו   |  23/02/21 07:56
 
- "הכרזות", הן ,הבעייה , בן סבו?
שלמה המגיב  |  23/02/21 16:39
3
זה לא הקיבוצניקים, זה השמאלנים
ב_שמואל  |  23/02/21 08:30
 
- "ויתור על ירושלים" בנוסח שמואל
שלמה המגיב  |  24/02/21 19:49
4
היו ימים והמדינה הייתה של השמא
ב_שמואל  |  23/02/21 08:56
5
ובקיצור, אתה מתעב את הקיבוצניק
הירונימוס  |  24/02/21 12:15
6
שנאה
מוישהמוישה  |  24/02/21 13:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
זה זמן שבו יהיה לכם נכון יותר להיות מכונסים בעצמכם עם המחשבות וההרהורים שלכם ולא בטוח שתרצו להכניס עוד אנשים למחשבות הכי כמוסות שלכם
משה ניסנבוים
האדמו"ר היה ידוע בקדושתו ובפרישותו מהבלי העולם הזה ובדבקותו המתמדת בקב"ה    הוא היה ידוע גם בעדינות נפשו ובאהבת ישראל שלו לכל יהודי באשר הוא
יוסף כהן-אלרן
ביקורות קצרות על שישה ספרי סיפורת (קבוצה א'): "נער האופניים" מאת אלי עמיר, "הפירט האחרון" מאת בילי טרובתי, "ברבורים בג'רוזלם ביץ'" מאת לילי פרי, "באתי, ראיתי, חוויתי" מאת משה גרנות, "גורלות" מאת גבי זיו, "בלעדייך איני שווה", מאת אסתר ח"ג ויתקון-זילבר
עו"ד גיא ברכה טשרניחובסקי
מהלך העשור שחלף השתנו בכל זאת מספר משתנים משמעותיים    סוללות ההטענה השתפרו לבלי הכר וכן המודעות לרכב החשמלי במדינות רבות בעולם    העובדה שרכב זה הינו לא רק חסכוני, אלא גם שקט, לא מזהם, ובקיצור נמרץ "אקולוגי"
איתן קלינסקי
על-פי ציוויי הפרשה נר התמיד אמור לדלוק באהל מועד מחוץ לפרוכת    הצו הזה מופיע גם בספר "ויקרא" כ"ד המדגיש "צו את ישראל ויקחו אליך שמן זית להעלות נר תמיד"    זה נר הדולק תמיד וללא הפסק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il