X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
קיימות אינספור דוגמאות מהעולם הגדול, שבהן רכבת תחתית או קלה יצרו ביקושים משמעותיים לרחובות או מתחמים שבער לא נחשבו למבוקשים כלל ועיקר
▪  ▪  ▪
הקו הסגול [צילום: איתמר לוין]

איכשהו הולך ומושלם, אומנם באיחור, הקו האדום הראשון של הרכבת הקלה, כאמור לחבר את פתח תקוה עם בת ים, ויחצה בדרכו את הערים בני ברק ורמת גן. בעקבותיו, במהלך השנים הקרובות, יקודמו שני קווים נוספים, הירוק, קו אורכי שאמור לקשר את חולון עם צפון תל אביב, והסגול, קו שיימתח בצורה מתעקלת מתעקלת ויקשר את לב תל אביב עם השכונות הדרום-מזרחיות בואכה רמת גן ובקעת אונו. אין ספק שקווים אלה יצרו מציאות חדשה וישפיעו באופן כזה או אחר על ביקושים לנדל"ן, כולל באזורים שעד כה לא נחשבו למבוקשים כלל ועיקר.
נקדים ונאמר כי קיימות אינספור דוגמאות מהעולם הגדול, שבהן רכבת תחתית או קלה יצרו ביקושים משמעותיים לרחובות או מתחמים שבער לא נחשבו למבוקשים כלל ועיקר. ידועה, למשל, הדוגמה של מתחם העסקים "קנרי וורף" במזרח לונדון שעמד בשממונו בשנות ה-80 של המאה שעברה, עד שקושר לרכבת התחתית, והפוך למבוקש ביותר. אדגיש בעקרון הביקושים באים לידי ביטוי לא רק לאורך ציר קווי הרכבת עצמם אלא גם ברדיוס לא מבוטל סביבו.
מניתוח מגמות שערכנו, ברצ"ב דוגמאות ל-4 צירים ותיקים בגוש-דן שיעברו שינויים משמעותיים ברמות הביקושים לנדל"ן, הן לעסקים והן למגורים, זאת בעקבות השלמת שלושת קווי הרכבת הקלה:
האחת, ציר ז'בוטינסקי רמת גן-בני ברק- פתח תקוה.
מדובר בציר רוחב משמעותי המתחיל סביב מתחם בורסת היהלומים על גבול תל אביב-רמת גן ונמתח לאורך קילומטרים בואכה בני ברק ומרכז פתח תקוה. עד לשנים האחרונות נחשב ציר זה לבעל תדמית אפורה למדי, זאת בלשון המעטה, והתאפיין בעיקר במסחר קמעונאי ובתי מגורים מתפוררים.
במהלך השנים האחרונות הייתה לציר זה עדנה, במיוחד בקטע החוצה את פתח תקוה שלאורכו הוקמו, בנוסף לקניון אבנת, גם מגדלי משרדים מודרניים. מקטע מעניין במיוחד הינו זה שחוצה את רמת גן וממש צמוד למתחם הבורסה ועתיד להערכתנו לעבור מהפך משמעותי ביותר בשנים הקרובות ולהיות מבוקש הן במתחם תעסוקה וקניות וגם למגורים.
השנייה, ציר בגין-דרך יפו תל אביב
ציר זה, המקשר את לב תל אביב בואכה יפו, שהיה בעבר אפרורי למראה, לא מבוקש כלל למגורים ולעסקים ומאופיין בתנועת אוטובוסים וכלי רכב כבדה, עובר כבר במהלך השנים האחרונות שינויים משמעותיים. מהרבה בחינות יצור ציר מחודש זה תנועה "מזרחה" למשקל הכובד האורבני של העיר תל אביב. במהלך השנים האחרונות הוקמו לאורכו מספר מגדלי משרדים מובילים (לוינשטיין-רובינשטיין וכו') ובהמשך גם מגדלי מגורים (מידטאון וכו') ואין ספק כי הקו האדום של הרכבת הקלה שיעבור לאורכו, חלקו הארי מתחת לפני האדמה, יהפוך אותו לשדרה אורבנית אלגנטית ועדכנית ומבוקשת מאוד הן למגורים והן לעסקים, ובממשק מיידי ל"נתיבי איילון" מחד-גיסא ולב תל אביב מאידך-גיסא.
השלישית, ציר אבן-גבירול בצפון הישן של תל אביב
הקו הירוק של הרכבת הקלה שיחצה בעתיד את ציר אבן-גבירול, יחזק מאוד את מעמדו כציר העסקים הראשי של צפון תל אביב. בד-בבד, העובדה שהקו ישוקע וברובו יעבור מתחת לפני האדמה, יהפוך אותו למבוקש מאוד למגורים, זאת בשל העובדה שהרחוב כולו יהפוך לשקט הרבה יותר מבחינה תחבורתית, זיהום אוויר וכו'. כמו-כן המראה ה"שדרתי" המחודש של אבן-גבירול, יהפוך אותו בפוטנציה תמחרה גם עם שדרות רוטשילד האלגנטיות.
הרביעית, ציר רחוב הגנה בשכונת התקווה
לטעמי זו תהיה אחת ההפתעות הגדולות, אם לא הגדולה שבהן, של הרכבת הקלה. הקו הסגול החוצה את רובע 9, שכונות דרום-מזרח תל אביב, ובמיוחד ציר רחוב ההגנה החוצה את השכונה למלוא אורכה, בואכה כפר שלם, יביא לביקושים נדל"ניים מחזקים, הן למגורים והשקעה, והן למשרדים ומסחר, זאת עקב רמות המחירים המאוד אטרקטיביות ביחס ללב תל אביב. כמו-כן הקו הסגול יקצר מאוד את זמן הנסיעה למרכז העיר לדקות ספורות בלבד וגם יאפשר ממשק הרבה יותר נוח, מה שלא קיים כיום.

הכותב הוא יו"ר קבוצת פרקש, המתמחה בהתחדשות עירונית.
תאריך:  24/02/2021   |   עודכן:  24/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
במה הרכבת הקלה תשפיע על ביקושים לנדל"ן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
אולם הנוסעים החדש, שנבנה על-ידי אגף ביצוע ברכבת ישראל בעלות של כ-100 מיליון שקלים, מהווה העתק כמעט זהה של האולם הקיים    כולל שתי מעליות חדשות, וכן שני דרגנועים חדשים, לצד שני גרמי מדרגות, מתחם שירותים חדש ובית קפה
עידן יוסף
השירות העירוני בצפת והשירות הבין-עירוני אל צפת וממנה, יפסיק את פעילותו בשעות הבוקר המוקדמות, והוא יתחדש בהתאם להערכות מצב עדכניות בשטח, ברגע שמזג האוויר יאפשר זאת    היתכנות להפסקת השירות באזורים מושלגים    הרכבת תתגבר את השירות מירושלים
עידן יוסף
מזה כשנה מופעלים שירותי התחבורה הציבורית בחבל הארץ הדרומי בידי המועצה, ולראשונה מתפרסמים נתונים גרועים    במועצה מסבירים: "אנחנו עדיין בהרצה"    מטרופולין עומדת בזמנים ומתברגת בצמרת, ואילו חברת דן בתחתית הדירוג
עידן יוסף
חברת חוצה ישראל החלה בסלילת נתיב התחבורה הציבורית מצומת 444/483 לכיוון מחלף קסם    המיזם כולל בין היתר: הסדרת 3 צמתים מרומזרים, הרחבת הגשר מעל נחל רבה, בניית קיר אקוסטי לאורך מעון בני ציון, פיתוח נופי וחידוש תחנות האוטובוס
עידן יוסף
סגן שרת התחבורה פנה למשרד האוצר בבקשה להנהיג מנגנון פיצוי לנוסעי התחבורה הציבורית שקנו חוזים תקופתיים, ולסטודנטים בפרט, כפי שהיה בסגר הראשון    הסיבה: קושי למימוש המינוי בתקופת הסגר השלישי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il