X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ראש הבולשת, כריסטופר ריי, בעדות בפני הסנאט:

ה-FBI חוקר 2,000 תיקי טרור פנימי

מספר התיקים הוכפל מאז ספטמבר שעבר ועלה בכמעט 50% מאז הסתערותם של תומכי טראמפ על הקפיטול ב-6 בינואר "הבולשת מתייחסת לאיומים אלו באותה רצינות שהיא מתייחסת לאיומים מצד דאעש" דוחה את טענת תומכי טראמפ כאילו בין הפורעים היו מי שהתחזו לתומכיו או אנשי שמאל קיצוני "הטרור הפנימי מתפשט ברחבי המדינה מזה זמן רב, והוא לא ייעלם בעתיד הנראה לעין"
▪  ▪  ▪
ריי בוועדת המשפטים [צילום: AP]

הבולשת הפדרלית (FBI) חוקרת כיום 2,000 תיקים של טרור פנימי בארה"ב - לעומת 1,000 בלבד בחודש ספטמבר אשתקד ו-1,400 מיד לאחר הסתערות תומכיו של דונלד טראמפ על הקפיטול ב-6 בינואר.כך אמר (יום ג', 2.3.21) ראש הבולשת, כריסטופר ריי, בעדות בוועדת המשפטים של הסנאט על אירועי 6 בינואר. לדבריו, הבולשת מתייחסת לאיומים אלו באותה רצינות שהיא מתייחסת לאיומים מצד דאעש. ריי מונה לתפקידו בידי טראמפ והנשיא ג'ו ביידן הודיע שאין לו כל כוונה להחליפו.
"הטרור הפנימי מתפשט ברחבי המדינה מזה זמן רב, והוא לא ייעלם בעתיד הנראה לעין", הוסיף ריי. "בכל הזדמנות שהייתה לנו, ניסינו להדגיש שזה מאוד מדאיג אותנו". לדברי ריי, הבולשת עקבה אחרי האיומים לפני ההסתערות על הקפיטול וחלקה עם רשויות אחרות את המידע שהיה ברשותה, אך אישר שה-FBI בוחן את נהליו משום שבמבחן התוצאה - לא ניתן להשלים עם מה שאירע. עד כה הוגשו קרוב ל-300 כתבי אישום נגד משתתפים בהתפרעות, שלאחר הרשויות 800 איש השתתפו בה.
יו"ר ועדת המשפטים, ריצ'רד דורבין, ביקש לדעת כיצד ה-FBI חלק את דוח המצב שהכין משרד הבולשת בנורפולק ב-5 בינואר, ואשר הזהיר מפני קריאות ממוקדות לאלימות, כולל "מלחמה על הקפיטול". מפקדי משטרות וושינגטון והקפיטול אישרו שכוחותיהם קיבלו את הדוח, אך טענו שהבולשת צריכה הייתה להדגיש בצורה ברורה את הסכנות.
הדוח ציטט אדם אשר קרא לתומכיו של טראמפ להגיע לוושינגטון "מוכנים לקרב. הקונגרס צריך לשמוע זכוכית נשברת, בעיטות בדלתות ושיישפך דם של החיילים-העבדים שלהם מ-[BLM [Black Lives Matter ואנטיפה [כינוי להתארגנות רופפת של אנשי שמאל קיצוניים ואלימים]. תהיו אלימים. תפסיקו לקרוא לזה עצרת או מצעד או מחאה. תלכו לשם מוכנים למלחמה. נקבל את הנשיא שלנו או שנמות. שום דבר אחר לא ישיג את המטרה הזאת". קריאה זו ודומות לה פורסמו ב-TheDonald.win פורום פופולרי בין תומכי טראמפ שניסו למצוא דרכים כיצד להותיר אותו בבית הלבן למרות הפסדו בבחירות.
ריי השיב, שהדוח הופץ בשלוש דרכים: נשלח בדוא"ל לכוח המשימה נגד טרור, הכולל את משטרות וושינגטון והקפיטול; הועלה לפורטל של רשויות האכיפה; והוזכר בתדרוך במרכז הפיקוד בוושינגטון. "המודיעין לא היה מאומת. בעולם מושלם, היינו לוקחים את הזמן כדי לבדוק האם זה אמין. אבל החבר'ה שלנו החליטו להעביר את המידע לנוגעים בדבר במהירות האפשרית", הוסיף. ריי אמר, שגם הוא עצמו לא קיבל עידכון על הדוח לפני ההסתערות.
בתשובותיו לשאלות הסנאטורים, ניסה ריי להפחית מחשיבותו של הדוח. הסנאטור הרפובליקני ג'ון נילי טען, כי ניתן לומר של-FBI היה מידע אמין על העומד להתרחש, אך ריי השיב: "לא ידוע לי שהערכנו את אמינותו. בהחלט היה לנו מידע מדאיג". הסנאטור הדמוקרטי ריצ'רד בלומנטל אמר כי אינו מצליח להבין מדוע מודיעין גולמי זה לא הדליק יותר נורות אדומות ומדוע לא הועבר לידיעת ראשי הקונגרס. הוא גם שאל על תיאוריות הקונספירציה של ארגון QAnon כמניע לאלימות, אך ריי סירב להתייחס נקודתית: "אנחנו מודאגים מכל גורם המעודד או מניע קיצוניות אלימה".
דורבין שאל האם יש ראיה כלשהי שתתמוך בטענתם של תומכי טראמפ, ולפיה לאירועי 6 בינואר אחראים לפחות חלקית מי שרק התחזו לתומכיו. ריי השיב, כי לא ראה הוכחות לכך, כשם שלא ראה הוכחות למעורבות של אנטיפה (טענה נוספת של תומכי טראמפ). "זה לא אומר שאיננו חוקרים ושנמשיך לחקור. אבל נכון לעכשיו, אין לזה הוכחות", הוסיף.

תאריך:  03/03/21   |   עודכן:  03/03/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
בעלי בריתו של טראמפ מנסים להסיר את האחריות ממנו ומתומכיו, גם כדי ליצור תמיכה בהגבלת הגישה לקלפיות - ובכך לקצור רווח פוליטי, מסביר וושינגטון פוסט
איתמר לוין
קיומן של שתי מפלגות בלבד מגביר את הקיטוב, ושיטת הבחירות הנוכחית אינה משקפת את רצון הבוחר ומעניקה בפועל את השלטון למיעוט - טוענים מומחים
איתמר לוין
מרגרט סליבאן כותבת בוושינגטון פוסט על השקרים שהוליכו במישרין ל-6 בינואר ונשמעו גם במשפט, ומסבירה מדוע היא שומרת על אופטימיות למרות הכל
איתמר לוין
הסכנה הגדולה ביותר: קבוצות או בודדים חמושים, בעלי מוטיבציה אידיאולוגית לפעולה    הצעד הראשון: דחייתם בידי החברה שעליה הם מתיימרים להגן
איתמר לוין
התשובה הייתה אמורה להיות חיובית למרות פסק הדין בסנאט, אבל בפועל היא סבוכה בהרבה: בשל הפחד של הרפובליקנים ממנו מצד אחד, ובשל הגינוי החריף של מקונל ובעיותיו המשפטיות והפיננסיות מצד שני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il