X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
התמונות הקשות של מאות שוטרים ולוחמי מג"ב שגויסו למשימת אכיפה כשהם עומדים חסרי אונים, נבוכים, מבולבלים אל מול המון מפר סגר, או המון חוסם כבישים הם הבבואה המטרידה של ההתרסה מרימת הראש והמאיימת על שינוי סדרי עם
▪  ▪  ▪
מרובת אתגרים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מדינת ישראל היא מדינה מרובת אתגרים, מורכבויות, מציאויות הנתונות בסבך אשר על פניו נדמה כאילו אי-אפשר להתמודד עימו. כל ממשלה שתקום בקרוב תתמודד עם אתגרי השעה הביטחוניים, החברתיים, הכלכליים, לצד מהלך דרמטי, חובק עם של ריפוי תחלואי החברה הנמצאת במצב של קיטוב מדאיג. לצד כל אלה לפני הממשלה החדשה עומדת ניצבת במלא עוזה וחריפותה סוגיית המשילות, משילות על כלל המגזרים המאופיינים באופן כוללני כאוטונומיות, בבחינת מדינה בתוך מדינה.
בשנה האחרונה החריפה סוגיית חוסר המשילות, ההפרות הבוטות, הגלויות של חלקים באוכלוסייה מעבר להיותן דחיפת אצבע גסה באישון העם היו לאמירה מטרידה של התנהלות שבטית ברורה, התנהלות שסממן הערבות ההדדית והאחריות הקולקטיבית נעדרה ממנה. אובדן המשילות בא לידי ביטוי בהתנהגותם המופקרת של חלק מהמגזרים, הערבי, החרדי, הבדואי, הממלכתי, בכולן התרופפה תחושת המשילות עד כי איש הישר בעיניו יעשה ועוד רגע קט יד איש באחיו.
התמונות הקשות של מאות שוטרים ולוחמי מג"ב שגויסו למשימת אכיפה כשהם עומדים חסרי אונים, נבוכים, מבולבלים אל מול המון מפר סגר, או המון חוסם כבישים, או המון מתפרע בהפגנה ללא רישיון, או תחושות של הפקרות בכבישי הדרום, או הטרור החקלאי בצפון, הם הבבואה המטרידה של ההתרסה מרימת הראש והמאיימת על שינוי סדרי עם, אם לא תיבלם מיד.
המשילות היא נשמת אפה של הדמוקרטיה, של הסדר החברתי הלאומי, של האפשרות לקיים עם באופן בו הממלכה מנהלת את המציאות ולא מליציות פרטיות מנהלות את הממלכה. הממשלה שתיבחר תהייה חייבת לא רק לתת דעתה לסוגיה זו אלא בעיקר למשול. משילות תתקיים כשכל זרועות השלטון יתנהלו בשפה אחת, יראו עין בעין את המציאות הישראלית על מורכבותה. כשהרשויות יפעלו לפי נורמות המאפשרות משילות אמיתית, כשחוק יהיה חוק, האכיפה תהיה אכיפה, המשפט יהיה משפט הנחישות להתמודד עם האתגרים, גם הקשים, בתהייה קיימת. תחושת החוויה שחלק מהציבור חי בה כחוויית הפקרות, כחוויית נטישת המדינה את אזרחיה, חוויית כל דאלים גבר, היא תחושה המערערת את יסודות קיום העם והיא חייבת לחלוף מן העולם.
כעת לא נותר אלא לייחל להכרעת הבוחרים בקלפי, להקמת ממשלה המתנהלת כממשל כל אזרחיה, גם אלו שהיו למתנגדיה החריפים, להקמת ממשלה הרואה במשילות את הביטוי לרצון העם, ממשלה אשר תפשיל שרווליה ותתחיל לעבוד וקשה למען בוחריה, למען אזרחיה.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  03/03/2021   |   עודכן:  03/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
הצעת חוק חדשה מציעה להרחיב את סמכויותיו של מערך הסייבר, כך שיהיה רגולטור בתחומו של כל עסק, חברה וארגון במדינה    זה מנוגד לייעודיו של המערך ועלול להוות פתח מסוכן
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - פתפותי ביצים, בעד תומכי טרור, אות, וזיהום    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות ואושר    "משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית)
יוני בן-מנחם
תנועת "האחים המוסלמים" המוגדרת כארגון טרור בסעודיה מאוכזבת מאופן טיפול ממשל ביידן בדוח המודיעין האמריקני על רצח חאשוקג'י. טורקיה וקטר שהובילו מאבק מדיני ותקשורתי בשנתיים האחרונות נגד יורש העצר הסעודי שומרות על שתיקה והנמיכו פרופיל
דן מרגלית
אני שולל את התנהגותם פורעת החוק, ולא מסיר מהם קורט של אחריות אף שיודע כי האשם העיקרי הוא בנימין נתניהו אשר התיר הפקרות מטעמים של טובת הנאה פוליטית אישית
ציפי לידר
גדעון סער, אתה באמת מאמין לזגזגן הסדרתי זאב אלקין שיתמוך בך? ימים יגידו, עיין ערך ביבי    ובראש בראשונה: מי שמך בג"ץ לפסוק בענייני גיור והלכה? האם הפכנו למדינת בג"צ?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il