X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בית המשפט העליון הביע תמיהה גדולה על תצהירי ההגנה שנתן קסטנר לנאצים ולכן נשיא בית המשפט העליון אגרנט סיים את דבריו בכך שרק ההיסטוריה תשפוט את מעשיו. עם כל הכבוד לכישוריה של נכדתו מרב מיכאלי - ההיסטוריה עדיין לא מדברת מגרונה
▪  ▪  ▪
ישראל קסטנר

מרב מיכאלי שזה עתה נבחרה לראשות מפלגת העבודה הציונית והלאומית מאוד בתקופת בן-גוריון - בחרה שוב להתעמת בכנסת בנושא מעורבותו של סבה, רז'ה (ישראל) קסטנר בגורלה המר של יהדות הונגריה בתקופת השואה (בישיבת הכנסת מ-24.2.21). משבחרה להיות מנהיגה של מפלגה ציונית אין ברירה אלא להכנס להיסטוריה כד לסתור את דבריה, כפי שנמסרו בחדשות הרדיו מ-24.2.21 ובישראל היום מיום ה' 25.2.21.
קסטנר הואשם בזמנו על-ידי יוצא-הונגריה בכך ששיתף פעולה עם הנאצים. לידיו של קסטנר בהיותו יו"ר בפועל של מועצת היהודים בהונגריה - הגיע דוח מפורט על ההשמדה מפי שנים שהצליחו לברוח מאושוויץ באפריל 1944. דהיינו לקראת סוף המלחמה כאשר גרמניה כבר הובסה בסטלינגרד והייתה בנסיגה בכל החזיתות. מחובתו היה להודיע ליהודי הונגריה שהגרמנים מרמים אותם בנימוק שהם נשלחים לעבודה חקלאית בעוד שייעודם היה למות בחדרי הגזים. השנים שברחו ליוו את הדוח בתרשימים והסברים מלאים על 300 משלוחים שכבר הושמדו באושוויץ ובכלל זה במספר הנספים בכל משלוח ובסך-הכל עד אז מיליון ושבע מאות אלף איש. קסטנר שתק ולא דיווח על כך ליהודים ושתיקתו נגרמה על-ידי אייכמן ואנשיו מהס"ס בכך שהחניפו לאישיותו היהירה, הזחוחה והשתלטנית.
בספרו "ברחתי מאוושוויץ" [הוצ' אוניברסיטת חיפה 1998] של אחד משני הנמלטים מאושוויץ, רודולף ורבה, כותב רודולף ורבה [עמ' 156] - "...רציתי להזהיר את העתידים להשלח מפני מה שמצפה להם מפני שידעתי שאילו ידעו - היו מתקוממים ולוחמים, כפי שהיהודים בגטו וורשה לחמו. לו ידעו את האמת היו מסרבים ללכת בצייתנות לבתי המטבחיים".
זה הפשע הגדול של קסטנר - הוא בהסכם עם אייכמן היה חופשי לנוע בכל רחבי אירופה ולא רק בהונגריה עם כניסות רבות לשוויץ - אך הוא נמנע מלספר מה צפוי ליהודי הונגריה בדרכם ל"עבודה" כביכול. וחטאו השני - שהוא מסר תצהירי עדות במשפטי נירנברג לטובת עוזריו האישיים של אייכמן מן הס"ס - קורט בכר, הרמן קרומיי, מגדולי משמידי יהדות פולין וגנרל הס"ס הנס יוטנר, הממונה הראשי על מחנות הריכוז בחבורה של אייכמן [ראו לדוגמה ידיעות אחרונות 3.11.1994 העצני - "הוא היה גיבור?"].
לא די בכך שקסטנר לא סיפר ליהודים על דוח ורבה-וצלר - אלא מסר אותו דווקא לאייכמן ועל כך מעיר ורבה בספרו [עמ' 258] "הוא הראה אותו לאדולף אייכמן בבודפשט" וממשיך ורבה שכתוצאה מהלשנתו של קסטנר אייכמן פתח בסריקות אחרי מחברי הדוח. ומסיים [עמ' 262] "- לא ידעתי שד"ר קסטנר לא הזהיר את היהודים ההונגרים שהם עומדים למות והוא מנהל משא-ומתן מסתורי עם אייכמן בבודפשט".
כדי להבין את גודל אחריותו של קסטנר יש לציין שמרד גטו וורשה התחיל בינואר 1943 כאשר בגטו נותרו עדיין 60 אלף יהודים והגרמנים נאלצו להלחם במשך חמישה שבועות מבית לבית ומבונקר לבונקר כדי לסיימו. זה היה תוך כדי המלחמה על סטלינגרד שבה הובס ונכנע הצבא הגרמני. תורה של הונגריה הגיע רק חמישה עשר חודשים לאחר מכן כאשר גרמניה עמדה בפני תבוסה כוללת. אם קסטנר היה מגלה ליהודים את האמת על ההשמדה - היה סיכוי שיפרצו מרידות דומות בפרובינציה ההונגרית בתוספת בריחות לארצות השכנות ועם תוצאות יותר מוצלחות מהמרד בוורשה. אך קסטנר שתק ועשה עסקה אישית עם אייכמן להצלת אלף ושש מאות ממקורביו ומשפחתו ("רכבת המיוחסים"). הכופר בעסקה היו ארבע מאות אלף יהודי הונגריה שהושמדו לאחר שעלו לרכבות ההסעה לאושויוץ.
קסטנר מעולם לא הסביר מדוע נתן עדויות חיוביות לטובת אנשי הס"ס של אייכמן שהצילו אותם ממוות בתלייה, אך תועלתו האישית מתבקשת כמסקנה הכרחית. אייכמן פיתה אותו לשתף פעולה כדי למנוע חזרה על המרד בגטו וורשה בשעה הכי קשה לגרמניה. לכן לא סתם קבע בית המשפט המחוזי בירושלים שהוא "מכר את נפשו לשטן" - ביטוי פואטי של גתה על פאוסט, ומסביר השופט בנימין הלוי את פסק דינו [הארץ 15.11.1995] בכתבה של אמנון ברזילי - "אני ראיתי את קסטנר, עקבתי אחרי עדותו וראיתי איך הוא משקר".
בית המשפט העליון הביע תמיהה גדולה על תצהירי ההגנה שנתן קסטנר לנאצים ולכן נשיא בית המשפט העליון אגרנט סיים את דבריו בכך שרק ההיסטוריה תשפוט את מעשיו. עם כל הכבוד לכישוריה של נכדתו מרב מיכאלי - ההיסטוריה עדיין לא מדברת מגרונה.

תאריך:  12/03/2021   |   עודכן:  12/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיתויו של קסטנר
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מרב מיכאלי גאה במעשיו של סבה
ב_שמואל  |  12/03/21 08:41
 
- הרבי מסאטמר
פלג א  |  12/03/21 19:13
 
- פלג, הטמטום השמאלני האנטישמי
ב_שמואל  |  14/03/21 08:42
 
- איזה סימוכין יש לדבריך אלו? ל"ת
קורא  |  13/03/21 00:02
2
הפקרת יהדות הונגריה ע"י קסטנר
אחד שזוכר  |  12/03/21 23:36
 
- תודה רבה על הסימוכין.  ל"ת
קורא  |  14/03/21 01:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
עמנואל בן-סבו
האמת חייבת להיאמר    האנטישמים והנאצים החדשים אינם זקוקים לזרז כדי לשנוא יהודים, לכן הטענה כאילו מגיפת הקורונה היא הסיבה להתגברות האנטישמיות בעולם אינה מחזיקה מים
אביתר בן-צדף
מדי פעם עולות לדיון פרשת ד"ר ישראל רודולף (רז'ה) קסטנר והשאלה הגדולה למה כינה אותו השופט בנימין הלוי, "משתף פעולה עם השטן"    באחרונה עלתה הפרשה לדיון סוער בכנסת, למרות שמשפטו של קסטנר ייחרץ על-ידי ההיסטוריה, ולא בשום מקום אחר, ובעיקר, לא באמצעות דמגוגיה
איתמר לוין
דבריהם ומעשיהם של אחשורוש והמן הקדימו במאות ואלפי שנים את שנאת ישראל הנוצרית, את האנטישמיות המודרנית ואת גרמניה הנאצית    החל מההאשמה הקולקטיבית נגד כל היהודים בשל חטאו של יחיד, דרך העלילות השקריות וכלה במעטה החוקיות של ההשמדה: הסיפור חוזר שוב ושוב, וכך גם המסקנה - האנטישמיים מבינים רק כוח
חן מלול
בפורים תש"ג ביטלה עיריית תל אביב את החגיגות הציבוריות, בעקבות הידיעות על ההתקוממות הראשונה בגטו ורשה בינואר 1943    שנה קודם לכן בוטלו החגיגות בשל טביעת האונייה "סטרומה"
עידן יוסף
ח"כ שבח שטרן מאשים כי בניסיון לנקות את שם סבה קסטנר, ירקה מרב מיכאלי בפני הקורבנות ואמר כי "זהו פרצופה של מפלגת העבודה 2021"    חברי האופוזיציה זעמו    ח"כ מיכאלי הגיבה: "ההסתה שהביאה לרצח קסטנר זו אותה ההסתה שמאיימת ומכרסמת ביסודות הדמוקרטיה הישראלית כאן ועכשיו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il