X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רשימה בכתב ידו של הקדוש ר' צבי גלזר הי"ד – חנוכה תש"ח דמות מופת המזכירה את דברי טרופלדור ומורדי הגיטאות, עליהם אמר הנשיא הראשון שהם מגש הכסף שעליו הוקמה מדינת היהודים
▪  ▪  ▪
[צילום: אולי אבטל את עניין הרכב יש איזה סיפור עם תביעה ייצוגית ואני מחכה לתשובה מהם]

תיאור ספרותי חי בכתב היד המקורי על שלהבות נרות החנוכה שנדלקו בארץ ישראל בתש"ח - נשמות ההרוגים במלחמה על שחרור העם והארץ, שהתפרסם בעיתונות והפך להיות סמלו של הלוחם, החולם, הסופר והעתונאי שכתבו - שחודשים ספורים אחרי נהרג בקרב האחרון בכפר עציון - לוחם החי"ש, הפלוגה הדתית, צבי גלזר הי"ד, שאמר לאביו לפני יציאתו לקרב ממנו לא שב: "מהיום איני שייך לא לך ולא לעצמי, רק לעם ולמולדת" - כתב ידו המקורי!
דמות מופת המזכירה את דברי טרופלדור ומורדי הגיטאות, עליהם אמר הנשיא הראשון שהם מגש הכסף שעליו הוקמה מדינת היהודים.
צבי גלזר בן מרדכי ושרה. נולד בראש חודש מרחשון תרפ"ט (15.10.1928) בעיר זלוצ'וב, פולין. עלה לארץ בשנת 1934 עם הוריו שהתיישבו בתל אביב. גדל בבית שומר דת ומסורת. קיבל השכלה תיכונית. היה פעיל בקרן "תקומה" של תנועת החרדים.
משחרותו ניכרו בו כשרונות ספרותיים והוא בחר במקצוע רפורטר-עתונאי. עבד בעתון "חדשות הערב". ברשימותיו שפרסם עם פרוץ מלחמת השחרור תיאר תיאור נרחב ומקיף את רוח ההתגוננות והגבורה של הישוב הלוחם על קיומו. היה מדריך ב"בני-עקיבא". היה פעיל בהגנה במסגרת הפלוגה הדתית בחי"ש תל אביב. בתאריך ט' באדר תש"ח (19.2.1948) יצא במטוס לעזרת גוש-עציון. "מהיום איני שייך לא לך ולא לעצמי, רק לעם ולמולדת", אמר לאביו.
ברשימותיו וסיפוריו הרבים אשר השאיר אחריו משתקפת אמונתו הרבה ביעודו של עם ישראל ובעתידו. חלם על מדינת ישראל בגדולתה והשאיר אחריו ביטוי לחלומותיו אלה ברשימה נאה שבה תיאר כיצד יוחג חג החנוכה במדינת ישראל בשנת תש"ט.
נפל במשלט "אוכף המוכתר" בד'באייר תש"ח (13.5.1948). בתאריך כ"ה בחשוון תש"י (17.11.1949) הועבר עם שאר חללי הגוש למנוחת-עולמים להר-הרצל בירושלים.
וראו זה פלא: המאמר המקורי הזה הרי הוא לפנינו!
הפריט שלפנינו - רשימה בכתב ידו! של הקדוש ר' צבי גלזר הי"ד שכתב אותה בחנוכה תש"ח, ימים ספורים אחרי החלטת האו"ם על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, ובה תיאור עתידי כיצד יחגגו את חנוכה בשנה הבאה במדינת ישראל שתקום תקום בעזרת ד'. ההחלטה הייתה בכ"ט בנומבר 1947 - י"ז בכסלו תש"ח. החזיון כתוב בכישרון רב - אומנות ספרותית של ממש. זהו ציור נפשו של צבי שכל לבו וחלומותיו עסקו בדבר אחד: מדינת ישראל בגדולתה.
לפנינו הרשימה המקורית בצירוף דף נוסף, שנכתב בחנוכה תש"ט, שאת אותה חנוכה מתאר צבי ברשימתו. הדף נכתב בידי עתונאי שמסביר את עניין הרשימה שהתפרסמה בשנה הקודמת והסיפור המופלא של צבי - כולל מחיקות, לקראת פרסום של העניין המופלא שוב בחנוכה הזה.
המכתב מוצע כעת למכירה פומבית בבית המכירות מורשת בבני ברק ביום רביעי, 17.3.21, 18:00.

[צילום: בית המכירות מורשת]
[צילום: בית המכירות מורשת]
[צילום: אולי אבטל את עניין הרכב יש איזה סיפור עם תביעה ייצוגית ואני מחכה לתשובה מהם]
תאריך:  15/03/2021   |   עודכן:  15/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מהיום איני שייך לא לך ולא לעצמי, רק לעם ולמולדת"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אדי כהן
האנטישמיות הלא מוסתרת של נשיא תוניסיה קיס סעיד מעודדת את המוסלמים במדינה לבטא את האנטישמיות שלהם באופן גלוי. האוכלוסייה היהודית בתוניסיה מהווה כעת יעד לעוינות ופרובוקציות מצד בני ארצם, מצב עניינים שהנשיא אחראי לו
יוני בן-מנחם
ההערכה בירושלים היא כי המשבר עם ירדן בעקבות ביטול ביקור יורש העצר הירדני בהר-הבית חלף וכי אין סכנה לגורל הסכם השלום בין שתי המדינות. ישראל צריכה להקפיד על תיאום הדוק עם ירדן בכל הקשור להר-הבית כדי למנוע אי-הבנות מיותרות והירדנים חייבים להפסיק את הפרובוקציות בהר-הבית וניגוח ישראל בזירה הבינלאומית
דן מרגלית
אתה סובל מהצורך לשקר בלי קשר לחשיבות הנושא? השקר אצלך הוא דחף שאינו בר כיבוש? האם אתה סבור כי שקר הוא נורמה ראויה?
רועי אורן
שלא נטעה לרגע, לפיד רוצה להיות ראש-ממשלה, אך הוא מבין שכדי להחליף את נתניהו, הוא כנראה יצטרך להתפשר ולהסכים לרוטציה בין שותפיו לגוש סער ובנט או לחלופין להיות ברוטציה עם אחד מהם (בהנחה ששניהם יתמידו בסירובם לשבת תחתיו בממשלה אחת)
ארווין קליין
אצלנו אחרי בחירות, יש זיקוקים וחגיגות    אבל הפעם, באופן מוזר ביותר, הרוב אינם יודעים מתי בדיוק יתקיימו הבחירות הללו    נתניהו שלף מהכובע את כל הטריקים כדי לחולל מהומות: פעם סגר, פעם פתיחה, פעם מוטציה חדשה, התפרצות מחלה וסכנות חיים    בדיוק כמו במשטר של עולם שלישי, האזרח כבר טרוד מכדי לזכור את מועד הבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il