X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
משה (בוגי) יעלון העיד כי הרמטכ"ל גדי איזנקוט סיפר לו בתמיהה (ואולי אפילו בכעס) כי שלח קצינים לשיחה עם ביבי כמועמדים לשמש כמזכירו הצבאי אבל מי ראיין אותם? "ברוך ומבורך בפי כל הנשמה" - שרה
▪  ▪  ▪
כהן. להתפטר [צילום: אלכס קולומויסקי]

יותר מ-107,000 נכנסו עד כה לאתר שלי בפייסבוק לצפות בראיון שקיימתי ביום רביעי עם דוד ארצי ודן רביב על המסמך המדהים (קיים או לא) בין בנימין (ביבי) נתניהו לבין רעייתו שרה נתניהו. זה לא היקף הצפייה הכולל. באתר של אורלי וגיא מרוז נרשמו יותר מ-20 אלף, ועוד אלפים רבים בטוויטר ווואטס-אפ. בלשון עדכנית הראיון הזה מצוי בתפוצת קורונה. בעברית תקנית הוא מתרבה "כחול אשר על שפת הים". לפיכך העז ביבי לנצל אמש את ראיונו עם אילה חסון כדי לומר שארצי "שקרן". הוא מדבר על שקרנים? "הפוסל - במומו פוסל".
ארצי לא נרתע. הבוקר העניק ראיון מעניין לרזי ברקאי בגלי צה"ל ואמר דברים כדורבנות: הריהו קורא לדוד שמרון המכחיש שהראה לו את מסמך שרה-ביבי להיבדק יחד עימו במכשיר פוליגרף המוסכם על שני הצדדים. לארצי יש תנא-דמסייע, הוא נבחן על-ידי שני מומחים שנבחרו על-ידי בן כספית וד"ר אילנה דיין, ויצא דובר אמת.
ויש עיוד עדויות מסייעות, נסיבתיות, הנה שתיים: משה (בוגי) יעלון העיד כי הרמטכ"ל גדי איזנקוט סיפר לו בתמיהה (ואולי אפילו בכעס) כי שלח קצינים לשיחה עם ביבי כמועמדים לשמש כמזכירו הצבאי. אבל מי ראיין אותם? "ברוך ומבורך בפי כל הנשמה" - שרה. שלושה משרתים עדיין. אחד - מיקי אדלשטיין - כבר השתחרר. בוגי דיבר איתם. ביבי יכול לזעוק "שקרן" אין ספור פעמים - לארבעה קצינים אין סיבה להעליל על שרה נתניהו. אולי אפילו חלק מהביביסטים מבינים. רק שהם אדישים לשחיתות שלו. לא איכפת להם.
מצודת בלפור הפכה למבצר השקר. ראיינתי באתר של אורלי וגיא בפייסבוק את ח"כ רם בן-ברק מ"יש עתיד". הוא היה סגן ראש המוסד. בתוקף תפקידו עבד עם סגן ראש השב"כ יצחק אילן. יום אחד טלפן לו אילן, שהוא מביא למפגש בקבוק ושתי כוסיות, שכן קיבל הודעה כי הוא עומד להתמנות לראש השב"כ. לחיים, לחיים - ובערב התמנה לתפקיד ראש השב"כ יורם כהן (גם איש ראוי). מה קרה? מישהו לחש בבלפור שאילן היה מסור מדי לתפקידו כראש המחלקה המטפלת במחתרת היהודית. מתנחלים קיצוניים לא אהבו זאת. לפיכך בוטל המינוי בלי שביבי הודיע לו.
ואז הגיעה בחירת ראש המוסד. יוסי כהן ובן ברק ו-נו היו מועמדים. אז טלפן נו אל שני חבריו ואמר להם כי קיבל הודעה שהוא ייבחר. ביבי גם אמר לבוגי - אז שר הביטחון - כי בערב יכנס מסיבת עיתונאים להודיע כי נו' נבחר.
נעצור לרגע. מדוע לא רצה למנות את יוסי כהן? כי ב-2015, בהיותו במועצה לביטחון לאומי, בעקבות שערורייה בין ביבי לבין יעלון וגדי איזנקוט מונה כהן לבדוק כמה צוללות נחוצות לצה"ל. הוא קיבל את גרסת צה"ל ומערכת הביטחון, ולא את זו של ביבי, שלבן דודו היה אינטרס במספנה הבונה צוללות בגרמניה. ביבי לא סלח לו והתכוון להודיע על בחירת נו לתפקיד.
אז התביית כהן על מישהו/מישהי במשפחת נתניהו, אולי על אלה שאביגדור ליברמן בחושו החד והחריף מציג כסוחטי ביבי מן הבית, וראו זה פלא. מסיבת העיתונאים נדחתה בשעה. כהן שוחח עם מישהו/שהי ברחוב בלפור, והתמנה. גם אם הוא ראש מוסד מעולה התנהלותו פגומה אלא אם יכחיש את הדברים האלה (על הערה חשובה נוספת של בן ברק מ"יש עתיד" בראיון עמי בפוסט הבא).
יוסי כהן נחשב לראש מוסד יעיל אבל שותף בלתי לגיטימי להתנהלותו הפוליטית הנלוזה של ביבי. הסכמתו לפרסם את ההשתלטות על הארכיון הגרעיני באירן היא שרות פוליטי לביבי תוך סיכון מדינת ישראל.
וכאן נסגר מעגל הרקב והקבס, שמקורו בביבי והוא נפוץ בחברה הישראלית. בראיונו אמש עם אילה חסון סיפר ביבי כי יעניק בממשלתו הבאה ג'וב לכהן. ככה? בעודו מכהן? על יוסי כהן לעזוב היום את משרתו או להודיע כי לא יקבל על עצמו כל תפקיד כזה בלי תקופת צינון כנקבע בחוק. ממלכת בני החושך. אין ברירה אלא להמשיך ולהפגין בבלפור.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  15/03/2021   |   עודכן:  15/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי קנדלקר
במקום להתווכח מי הוא יהודי ומי לא אולי כדאי שנעביר את המתגיירים את מבחן הצ'ולנט    בהנחה שהוא אשכנזי    למתגיירים מזרחיים נקבע את מבחן החמין    חמין או צ'ולנט הכלל הוא ברור
ישראל אברמוב
האם אכן ההתחדשות העירונית המתוכננת בשנים הקרובות, תצלח את אתגר התשתיות המשלימות? האם אנחנו, היזמים, שממילא מהססים בימים אלה האם בכלל כדאי לגשת לפרויקט של התחדשות עירונית, זאת בשל הביורוקרטיה הסבוכה של מתן היתרים?
עקיבא שפיגלמן
למשימת החיסונים המהירה והאפקטיבית ביותר בעולם, בה חוסנו מיליונים בישראל בעוד מדינות אחרות נאבקות עדיין להכיל את הנגיף, מלחמת ששת הימים מתאימה כמו כפפה
איתן קלינסקי
נורית זרחי אינה מחנכת ואינה מבקשת ליפות את העולם    אני בפשטות מבקש לציין שאני אוהב לקרוא את ספריה ונהניתי להקריא לנכדי מספריה
אלי אלון
בעשור הראשון של המאה ה-20 נבנו ברחוב "מנוחה ונחלה" במושבה רחובות מספר בתים מפוארים שבלטו בהשוואה לבתי המושבה ועל כן כונה רחוב זה "רחוב המיליונרים"    אחד מבתים אלה הוא בית אלעזר סלוצקין (רח' מנוחה ונחלה מס' 60) שהוקם ב-1908 - בית מרשים שמאחוריו עבר היסטורי מפואר הקיים עד היום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il