X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
המבקש לתקן עיוות בל יצור עיוות אחר בני הקהילה האתיופית חייבים להשתלב, להתערבב, להיות חלק מהכלל הישראלי, להביא את תרבותם המפוארת בעוז ובגאון ולהנכיחה בשיח הישראלי בכל המקומות ובכלל התחומים
▪  ▪  ▪
לפתוח את הדלת לרווחה [צילום: פלאש 90]

חבורה איכותית של בני תורה, בהם קצינים בוגרי יחדות קרביות, פועלת בימים אלה להקמת מכינה קדם צבאית דתית ראשונה מסוגה בעולם ובארץ ומיועדת לבני העדה האתיופית בלבד. הכוונות טובות אבל המעשה אינו רק שגוי אלא אף פסול מעיקרו.
כששמעתי על הכוונה אשר בימים אלה קורמת עור וגידים חלפה בי המחשבה על גני הילדים בערים השונות המיועדים לילדי הקהילה האתיופית. שמעתי שוב את קול הזעם והצווחה שהרמנו אז על גזענות, אפליה, בדלנות, יהירות והתנשאות.
בני הקהילה האתיופית מהעליות הראשונות 'משה' ו'שלמה' התערו בחברה הישראלית ועברו מי יותר ומי פחות את כור ההיתוך הישראלי בתחנות מעצבות הזהות. להוריהם החיים עדיין מורכבים ומאתגרים במדינת ישראל בשל מכלול נסיבות החל בקשיי שפה דרך קשיים כלכליים ותעסוקה ועד לשבר הגדול בסמכות ההורית והתנפצות קודים תרבותיים משמעותיים תחת גלגלי הרצון להיות ישראלים, מהר ועכשיו.
אפשר להתעכב רבות על הגורמים לכשלי העלייה, על תחלואי חבלי הקליטה, הקשיים, המאבקים, התסכול והזעם בקליטת כל עלייה של יהודים מתפוצות העולם, מיום שיבת עם ישראל לארצו.
דומים ושונים היו קשיי הקליטה של העולים לארץ המתחדשת. מהעלייה של שורדי השואה על-ידי הצברים בני הארץ דרך עליית צפון אפריקה, עליית הודו, עליית תימן, עליית חבר העמים, עליית אתיופיה ועד לעליית בני המנשה. לכל עלייה אתגריה, לכל עלייה קשייה, לכל עלייה מכאוביה, אכזבותיה, אפיונה.
אל מול המצוקות האמתיות, הכואבות, המייסרות אי-אפשר שלא להרים ראש ולהישיר מבט אל מול הפלא הניסי של תקומת עם ישראל, אשר כמדינה צעירה הנלחמת את מלחמת הקיום שלה אשר טרם תמה הצליחה לקלוט עולים מגלויות רבות ומאוסף שבטים רקמה במלאכת מחשבת מעשה אורג, עם אחד. לא הכל פרחים ושושנים, לא הכל תחת גפנו ונהנה מעסיס תאנתו, אך בכל זאת עם עם חיבורים מיוחדים, פסיפס אנושי של יופי אנושי רב תרבותי ולאום אחד.
אין מקום למכינה קדם צבאית לצעירי הקהילה האתיופית, כשווים בין שווים בארץ המובטחת הם חייבים להשתלב בכל, מגני הילדים, דרך הצבא, השירות הלאומי ועד הישיבות והאוניברסיטאות. הבדלנות ויצירת שטח סטרילי לבעלי צבע עור אחד היא האנטי תזה לחשיבות ההשתלבות, חשיבות להיות חלק משמעותי, משפיע, מוביל בחברה הישראלית.
המבקש לתקן עיוות בל יצור עיוות אחר. בני הקהילה האתיופית חייבים להשתלב, להתערבב, להיות חלק מהכלל הישראלי, להביא את תרבותם המפוארת בעוז ובגאון ולהנכיחה בשיח הישראלי בכל המקומות ובכלל התחומים.
מכינה קדם צבאית שבטית היא קיבוע חוויית ה-אני מול ה-אתם, היא החסם בדרך ל-ביחד, להיות חלק ממשהו גדול, משהו משמעותי, להיות חלק מהעם. מידיעה אישית אני יודע שישנן מכינות לא מעטות הצבועות בצבע אחד, אשר הבאים בשעריהן באים מאשכולות גבוהים במיוחד. זה הזמן שלכם צעירות וצעירי העדה, אל תתנו ידכם להסתגרות ובדלנות. הצטרפו לכל אחת מעשרות המכינות הקדם צבאיות הנמצאות בארץ, אין הן מועדון סגור ואם הדלת נעולה פיתחוה לרווחה. אין הן חממה ניסיונית לדור הנהגה עתידי העשוי מצבע אחד, הצטרפו למכינות והביאו את הייחודי לכם לקדמת המכינות, אל תיכנעו לקל ביותר להקמת מכינה שבטית.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  18/03/2021   |   עודכן:  18/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא לבדלנות כן להתחברות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
סליחה שאני שואל
הירונימוס  |  19/03/21 14:56
 
- ואיזו תרבות?
gngs  |  20/03/21 14:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד הללי
ה' הכין תרופה למכה, הביא את משה לעולם, בהצילו אותו מגזרת פרעה לפיה: "כל הבן הילוד היאורה תשליכוהו..." (שמות א/יג) ומשה נמשה מהים, כי הקב"ה הועידו להוציא את ישראל מעבדות לחרות
יעקב קורי
איש לא מדבר על מתווה הגז! איש לא מדבר על מפעלי ים המלח! מי יבצע אינטגרציה של החרדים והערבים? בנט וסער שהם ימין מלא? מאיפה יבואו התקציבים לכסות את הגרעון של 160 מיליארד שקל? מי ישלם עבור מחדלי ביבי במשבר הקורונה? אנחנו נשלם על כך - לא הטייקונים
חובב לויטס
במהותה זלדה היא יהודייה פשוטה, מאמינה גדולה, נשמה עדינה שקופה ומשקיפה, חובבת עמך ישראל, אחת העם    חיה בעולמות גבוהים ועם זאת מחוברת לאדם ולאדמה
יוני בן-מנחם
ברחבי ירדן נמשכות ההפגנות על-רקע משבר הקורונה, האבטלה הגואה והמשבר הכלכלי הקשה. בהפגנות נשמעות קריאות נגד המלך עבדאללה והן מאיימות על יציבות הממלכה, ירדן זקוקה בדחיפות לסיוע חיצוני בתחום הבריאותי והכלכלי
איתן קלינסקי
אני מקבל את גרסת הרמב"ם, שמצוות הקורבנות הייתה רלוואנטית כאשר היה צורך להעמיד תגובה פרוגרסיבית לקורבנות האדם בעולם הפאגאני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il