X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
תוכניותיו של ביידן בתחום האקלים / PBS
כחלק מסדר היום של הממשל החדש

האקלים של המוסדות הפיננסיים

ממשל ביידן מרחיב למגזר הפיננסי את פעילותו בנושא שינוי האקלים - אם כי בינתיים יש הרבה מאוד הצהרות ומעט מעשים, מדווח וושינגטון פוסט
▪  ▪  ▪
החברות בוול סטריט יידרשו לדווח [צילום: מארק לניהאן, AP]

מספר הולך וגדל של רגולטורים פדרליים בארה"ב דוחקים במגזר העסקי להתמודד עם הסיכונים הנובעים משינויי האקלים, כך שהללו יהיו חלק לא רק מן הסביבה אלא גם מן הכלכלה. הצעד הבולט ביותר השבוע: בקשת רשות ניירות הערך לשמוע את דעתו של הציבור, כיצד לחייב את החברות הציבוריות למסור למשקיעים מידע אמין ומפורט על השלכות שינויי האקלים. ואילו הממונה על עסקות הסחורות העתידיות, רוסטין בהמן, הודיע על הקמת יחידה שתתמקד בתפקיד של הנגזרות הפיננסיות בתמחור סיכוני האקלים.
וושינגטון פוסט מדווח, כי בשבועות האחרונים הדגישו משרד האוצר והפדרל ריזרב את המחיר הגואה של מזג האוויר הקיצוני הנובע משינויי האקלים. הם גם ציינו את הסיכונים לעסקים, בנקאות והשקעות העלולים לנבוע מהפחתת השימוש בדלקים מוצקים. הצעד של בהמן עשוי להשפיע בצורה משמעותית על השקעות, בכך שהוא יאותת לשווקים שיהיה יקר יותר להשקיע בפרויקטים הפוגעים באקלים, למשל בתחום הדלקים המוצקים, וקל יותר להשקיע בפרויקטים של אנרגיה מתחדשת. בהמן סבור, שאם המגזר הפיננסי לא יביא בחשבון את סיכוני האקלים, הפסדיו עלולים להיות משמעותיים.
מטרתם של הצעדים היא לתת למשקיעים מספיק מידע, בבואם לשים את כספם בתחומים המושפעים משינויי האקלים. סגן היועץ לאקלים בבית הלבן, עלי זאידי, אומר לפוסט, כי הממשל יכול להשתמש בכלים העומדים לרשותו כדי להבהיר את רמת הסיכון הכרוכה בתחום. "השוק מוכן לתמחר על-פי החשיפה לסיכוני האקלים. זהו תחום נוסף בו הנשיא עוסק, והוא משוכנע שמסירת יותר מידע בצורה ברורה ושיטתית, תאפשר לשוק לבצע את התמחור הזה".
מאז נכנס ג'ו ביידן לתפקידו לפני חודשיים, עוסקים הרגולטורים הפיננסיים בצורה נרחבת בשינוי האקלים – אחד הנושאים החשובים ביותר שעל סדר יומו של הממשל. כמה ממגזרי המשק צפויים להתנגד לצעדים אלו, ובראשם תעשיית הדלקים המוצקים, אשר באופן מסורתי מתנגדת להערכת חברות על-פי קנה המידה של קיימות. מכון הנפט האמריקני מביע נכונות להידבר עם הממשל, אך מדגיש שכל אסדרה עתידית חייבת להבטיח שלענף תהיה גישה להון ושיינתן לו לדווח בצורה שתציג את הדרכים הרבות להתמודדות עם סיכוני האקלים.
ממשל טראמפ פרסם שתי הנחיות, שמטרתן למנוע מיועצי פנסיה להביא בחשבון שיקולים של התנהלות סביבתית, חברתית וממשלית של חברות, בבואן להמליץ על השקעות מוסדיות. משרד העבודה של ממשל ביידן הודיע, כי לא יאכוף הנחיות אלו ויבחן מחדש אותן.
כמה מן הרפובליקנים מתנגדים לכך שחברות פרטיות יחויבו להעריך את ההשלכות האקלימיות של פעילותן ואת הפגיעות שלהן בשל שינויי האקלים. הסנאטור פטריק טומי אמר בשימוע לאישור מינויו של גארי גנסלר לתפקיד יו"ר רשות ניירות ערך, כי "חוקי ניירות הערך אינם הכלי המתאים לאסדרה של שינויי האקלים, לתיקון של חוסר צדק גזעי או להתערבות בהוצאות לצרכים פוליטיים".
גנסלר הבהיר, כי הוא מתכוון לתת עדיפות לנושא שינויי האקלים. "המשקיעים רוצים יותר ויותר לראות גילוי של סיכוני האקלים. מדובר בטריליוני דולרים", אמר. לדבריו, המנפיקים ייצאו נשכרים מהנחיות ברורות בנושא, והצהיר שאם יתמנה ליו"ר הרשות – היא תקדם הנחיות כאלה. כאמור, השבוע החלה הרשות לעשות בדיוק את זה.
גם הפדרל ריזרב אותת שיש לו עניין לעסוק בשינויי האקלים. בחודש נובמבר, מיד לאחר הבחירות, הוא ביקש להצטרף לקבוצה של בנקים מרכזיים ומפקחים על הבנקים ברחבי העולם, העוסקים בניהול סיכוני האקלים. הנגיד ג'רום פאואל אמר כמה ימים לפני כן, כי כאשר מדובר בסיכוני האקלים ארוכי הטווח – "אנחנו מחויבים להבין אותם ולשלב אותם בדרך בה אנחנו מפקחים וחושבים באופן כולל על המערכת הפיננסית והמשק". בחודש שעבר הודיע לאאל בריינרד, חבר מועצת הנגידים של הפד, כי הוא תומך בחיוב המוסדות הפיננסים לפרסם תרחיש אקלימי ולדווח על התמודדותם עם הנושא.
דניאל ולדמן, עורך דין בכיר המתמחה באיכות הסביבה, אמר לפוסט, כי ממשל ביידן עדיין צריך לקבוע במדויק כיצד יתרגם לפעולה את הדאגות בנושא האקלים. "יש כמות עצומה של פעילות, אבל חוץ מזה שאנשים מדברים על זה ומדגישים כמה זה חשוב להם – לא ברור לי לגמרי מה בדיוק קורה".

תאריך:  19/03/21   |   עודכן:  19/03/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משבר האקלים
איתמר לוין
ארה"ב רוצה להנהיג את המאבק בשינויי האקלים, אך תתקשה בכך - במיוחד מול סין    ביידן גם יצטרך להעביר מדיניות פנימית ממשית בתחום, מסביר אקונומיסט
איתמר לוין
סופות חורפיות קשות הופכות לשכיחות יותר, במקביל לצורך להפחית את השימוש בדלקים מזהמים בתחנות הכוח ולעבור לאנרגיה ירוקה - מסביר ניו-יורק טיימס    שינויי האקלים מאיימים להפוך גלי חום, שטפונות, מחסור במים ועוד לתופעות נפוצות יותר. כל אלו עלולים ליצור סכנה אמיתית למערכת החשמל האמריקנית כולה
איתמר לוין
ספרו של גייטס מכיר בצורך לגייס את הממשלות, לצד שאפתנות ונטילת סיכונים מצד משקיעים ומנהלים    אקונומיסט משבח את הספר על השילוב של מציאותיות ואופטימיות
תומר פדלון, שמואל אבן, כרמית פדן, מאיר אלרן
פורום דאבוס מציג מדי שנה את מפת הסיכונים הגלובליים, והשנה בולטים סיכוני הטבע – בעוד ישראל מתמקדת בסיכונים ביטחוניים    על ישראל להשתלב בקדימויות העולמיות, וגם תוכל לצאת נשכרת מהם
איתמר לוין
הסכנות העיקריות לישראל: גלי חום קיצוניים ומחסור במים    כמו תמיד, המדינות העניות ייפגעו בצורה הקשה ביותר - אבל גם העשירות אינן חסינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il