X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - הכנופייה, בשתי שפות, סומא בארובה, כופים "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות ואושר "בניסן נגאלו ובניסן עתידין ליגאל" (מסכת ראש השנה) חג כשר ושמח
▪  ▪  ▪
חובת חיסון [צילום: דוד זלבובסקי/AP]

המתפרה נכשלה והצליחה
סגירת התיק, שנפתח בקול תרועה רמה נגד אפי נוה, שהיה ראש לשכת עורכי-הדין, הוא עוד קריאת השכמה עצובה לציבור הישראלי. שוב, לדעתי, תפרו תיק למתנגד של כנופיית שלטון החוק, והצליחו: אפי נוה כבר אינו ראש לשכת עורכי-הדין, והכנופייה תוכל למנות את נבחריה לשופטים מבלי שום הפרעה.
השיטה ברורה, ונוסתה בהצלחה כבר על רבים. אפי נוה מצטרף לחבורה גדולה ונאה (אביגדור קהלני, יעקב נאמן, רפול וגל הירש - ביניהם) של מי שלא הורשעו, אך לא מונו לתפקיד, שהכנופייה - מערכת המשפט, הפרקליטות והמשטרה - לא חפצה ביקרם, או פחדה ממינויָם, שיפגע בלטיפונדיה שלהם; ולכן ניסתה להגותם מן המסילה. כל זה קורה כיוון שאין שום בקרה על שלושת מרכיבי כנופיית שלטון החוק.
דרך אגב 1: את זכויות היוצרים על המונח, "כנופיית שלטון החוק", מחזיק לא אחר מהח"כ דאז ראובן ריבלין - אחד מקורבנות המתפרה, שמינויו לשר משפטים סוכל בטענות-שווא.
דרך אגב 2: פרשת אפי נוה מלמדת לקח חשוב - במדינת ישראל מותר לרשויות החקירה להשתמש בכל תעלול נבזי - כולל שימוש ברכוש גנוב, מעשה בלתי-חוקי בעליל - כדי להשיג את מטרותיהן. מי ייתן, ויחוקקו בארץ בקרוב את חוק "העץ המורעל", שפוסל שימוש בראיות, שהושגו בדרכים בלתי-חוקיות.
קולקטיוויות רעיונית
זה קרה לפני יובלות - עוד לפני הבחירות לכנסת: ג'ידא רינאוי-זועבי, מספר 4 ברשימת מרצ לכנסת, אמרה בראיון בערבית, שומו שמיים, שלא תוכל להצביע עבור חקיקה, שתתנגד לטיפולי המרה בלהט"ב, מתוך התחשבות ברגשות החברה הערבית.
כיוון שמרצ הנה מפלגה, שדוגלת בזכויות האזרח, אך מונהגת בידי ניצן הורוביץ, ח"כ גאה, שיזם את הצעת החוק נגד טיפולי המרה, שנדחתה בכנסת, מיד הוזמנה הגברת לבירור, וכעבור כמה ימים הודיעה רינאוי-זועבי בעברית: "אתמוך בכל חקיקה לקידום זכויות להט"ב". וכמובן, דבריה הקודמים הוצאו מהקשרם.
אכן, מרצ נאמנה למורשת מפ"ם, אחת מאימהותיה, וכתומכת נלהבת בדמוקרטיה ובחופש הביטוי, מונהגת בה קולקטיוויות רעיונית. כלומר, אתה חופשי להביע כל דעה ולהאמין בכל רעיון, אך אבוי לך אם תתמוך ברעיון, שאינו מקובל על ההנהגה. "מרצ היא הבית של השוויון, הצדק וזכויות האדם לכל אזרח בישראל", סיכמה רינאוי-זועבי את הפרשה. ראו הוזהרתם!
טעו, טועים ומטעים
למהומות בסוריה מלאו עשור, וכמה עיתונים ציינו אותו. לרגל החגיגות אזכיר, כי המהומות, שכמעט הביאו להדחת בשאר אסד, נשיא סוריה, הפתיעו את כל גופי ההערכה ואת רוב המזרחנים (לא רק בארץ), שמעמידים פנים, שיש להם ידע על המזרח התיכון.
באותה הרוח, התערבות הרוסים להצלת משטר אסד הייתה הפתעה למתיימרים להיות מומחים למזרח התיכון. הם מחקו מזמן את סוריה מרשימת המדינות במזרח התיכון ומרשימת אויבינו הפוטנציאליים. וכרגיל, המומחים הללו טעו, הטעו, מטעים, וימשיכו לטעות ולהטעות ביד רמה ובזרוע נטויה בלי טיפת בושה. ועדיין יש מי שהולכים אחריהם כסוּמים בארובה.
כופים חיסונים
זה קרה דווקא בארצות-הברית, שבה זכויות הפרט הגיעו - עוד הרבה לפני בחירת ברק אובמה וג'ו ביידן לנשיאים - לדרגת דת מקודשת.
בית הנבחרים האמריקני חוקק ביום שישי שעבר פה אחד את ה"חוק להצלת חיים", המתיר למשרד לחיילים משוחררים (VA) לחסן בכפייה חיילים משוחררים, המטופלים במוסדות המשרד (בתי-חולים, מרפאות ובתי-אבות), את בני-זוגם ואת המטפלים בהם נגד הנגיף COVID-19. אם לא יערערו על החוק, שעבר כבר בסנאט, לבית המשפט העליון האמריקני - מעריכים, ש-VA יחסן בהקדם יותר מ-1.4 מיליוני אמריקנים, גם אם אינם רוצים בכך.
ואצלנו קבעה מרב קליימן, שופטת בית-הדין האזורי לעבודה בתל אביב, כי סייעת חינוך בכוכב-יאיר-צור-יגאל לא תחזור לעבודה מאחר שסירבה להתחסן נגד נגיף הקורונה, ולא הסכימה לספק תוצאה של בדיקת קורונה שלילית. גם כאן, אני צופה, שבית-הדין הארצי לעבודה, ו/או בית המשפט העליון, יהפכו את ההחלטה ברוח גישתם המזלזלת בטובת הכלל (הרוב) ולעידוד הזויים וחריגים מכל מיני סוגים.

תאריך:  23/03/2021   |   עודכן:  23/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יורם אטינגר
הציפיה לשלום בינערבי אינה בהישג-יד בטווח הקצר, אם בכלל מציאותית על-רקע קריסה תכופה של הסדר המדיני במדינות ערביות, המאכלת על צוואר רוב המשטרים הערביים, שגרת טרור ומלחמות מאז המאה ה-7
יוני בן-מנחם
מוחמד דחלאן הקים ברית פוליטית עם תנועת חמאס לקראת הבחירות לפרלמנט    חמאס נכנעה ללחצה של מצרים שרואה בדחלאן את יורשו העתידי של מחמוד עבאס ומנסה לסייע לו להגדיל את כוחו הפוליטי
יוני בן-מנחם
ברחבי ירדן נמשכות ההפגנות על-רקע משבר הקורונה, האבטלה הגואה והמשבר הכלכלי הקשה. בהפגנות נשמעות קריאות נגד המלך עבדאללה והן מאיימות על יציבות הממלכה, ירדן זקוקה בדחיפות לסיוע חיצוני בתחום הבריאותי והכלכלי
ירון פרידמן
יום האישה הוא הזדמנות טובה ללמוד מהו מצב האישה הערבייה, והאם חל שיפור בשנים האחרונות? תמונת מצב עגומה עם כמה נקודות אור
איתמר לוין
אחרי הראיון עם הארי ומייגן, וושינגטון פוסט מפנה את תשומת הלב למלכים סמכותניים, רודניים ואפילו רצחניים - במפרץ הפרסי, במרוקו ובתאילנד
רשימות נוספות
לא לשכוח את הקשר עם ירדן  /  ד"ר ערן לרמן
הסתיים הסכסוך במפרץ  /  יוני בן-מנחם
נ"י טיימס: ישראל חיסלה את מספר 2 באל-קאעידה  /  עידן יוסף
מיעוטים שולטים ברוב   /  שאול מנשה
אירן מכשילה את מאמצי ביידן בתימן  /  יוני בן-מנחם
הניצחון של אירן  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il