X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
קשה לקרוא לבדיקת קולונוסקופיה - גם אם היא מוצלחת - תענוג, אך הצוות והמכון המשופץ למחלות דרכי העיכול והכבד במרכז הרפואי סוראסקי בתל אביב יצרו אווירה נעימה מאוד בדיקת קולונוסקופיה חיונית מאוד מעל גיל חמישים, אך דורשת הכנה קפדנית, ולרבים שעברו אותה יש שפע נאצות על ההכנה
▪  ▪  ▪
בדיקה חיונית [צילום: AP]

זומנתי לקולונוסקופיה שישית, לדאבוני, והשלישית במרכז הרפואי סוראסקי בתל אביב. הדבר די פשוט כעת, כשרוצים להיות ידידותיים לאזרח. מחשב בית-החולים הזכיר לי, שהגיע הזמן לעבור את הבדיקה.
רופאי המסור (זו אינה מליצה, אלא מציאות נעימה מאוד) שלח הפניה, שאושרה מיד על-ידי קופת-חולים מכבי. בשנתיים האחרונות יושרו ההדורים ביני לבין מכבי, והם מנפיקים לי בלי שום בעיות טופסי 17, שמכסים את עלויות הבדיקות והטיפולים הרבים, שאני נאלץ לעבור בגלל מצבי ובגלל גילי.
לפני כחמש שנים, במהלך סוללת בדיקות שנדרשתי לעבור לפני אישורי כמועמד להשתלת כליה, התגלו פוליפים (גידולים) במעי הגס שלי - סימן מדאיג מאוד, שיכול להביא לאסון. בעצת רופא נהדר, שאני חייב לו המון, שמעתי דעה נוספת, שאישרה את ממצאי הקולונוסקופיה הראשונה ואת מסקנותיה. לא קיבלתי את גזר-הדין, והלכתי לעוד ייעוץ.
פרופ' זוהר הלפרין מהמכון למחלות דרכי העיכול והכבד (גסטרואנטרולוגיה) במרכז הרפואי סוראסקי בתל אביב, יועצי השלישי לעניין הזה, אמר, שהמצב אינו חמור כפי שקבעו הרופאים, שערכו את הקולונוסקופיה. הציע שאבוא לבדיקה, והבטיח לנקות את מעיי מפוליפים. באתי לבדיקה בחשש, ויצאתי כעבור כמה שעות בחיוך. מאז, כל שנתיים אני חוזר לביקורת במחלקה - כלומר, לבדיקת קולונוסקופיה.
בדיקה כזו דורשת הכנה קפדנית. לרבים שעברו אותה יש שפע נאצות על ההכנה: דיאטה מיוחדת בשלושת הימים לפני הבדיקה, בליעת כדורים ושתיית נוזל, שמרוקן את המעיים מתכולתם, כדי שאנדוסקופ (צינור דק וגמיש, שבראשו מצלמה) יוכל לראות מה קורה שם, במעבה הבטן. לא נעים, אבל נסבל - בעיקר, כיוון שיצרני המרוקן משפרים בהתמדה ראויה לציון את טעמו.
יצאנו מוקדם למרכז הרפואי, כיוון שבפעם הקודמת בילינו יותר משעה עד שמצאנו חניה בחניון ויצמן הסמוך. כשהגענו למכון, הודיע המכונה, שמחלקת את המספרים לתור, שהקדמתי, ועליי להמתין כעשרים דקות. המתנו בחדר המתנה גדול ומרווח - שיפור גדול לעומת חדר ההמתנה הקודם, שהיה צפוף ולא נעים. זה יתרון גדול בעידן קורונה. המכון עבר שיפוץ ומתיחת פנים, והוא מבריק בלובנו ומרווח.
אחרי כחמש דקות המתנה, נקראתי להיכנס לחדר האחות. שיר, אחות חייכנית וארוכת שיער, ראיינה אותי בחביבות, מדדה את לחץ דמי, ובמיומנות מדהימה החדירה לזרועי ברז (בּראנוּלה), שדרכו יוכנס העירוי לגופי. זו הייתה הפתעה נעימה מאוד, כיוון שוורידיי הדקים מרוטשים מרוב החדרת מחטים לתוכם.
בהשוואה למחלקות רפואיות אחרות, שזכיתי להתאשפז בהן, המחלקה לא הוקפאה, והאוויר בה היה נעים. דקות ספורות חלפו, והובלתי על מיטה לחדר הבדיקה. ד"ר עידו הגיע, והציג את עצמו בפניי בחיוך. שמעתי הסברים על התהליכים הרפואיים, חתמתי על הסכמותיי לקבלם, והורדמתי.
כשעתיים אחר-כך, בחדר ההתאוששות, לאחר שהתעוררתי, באה שיר לשחררני מהבראנולה, והביאה לי את משקפיי, את בגדיי ואת נעליי. תוך כך הוכנסה אשתי לחדר ההתאוששות, ואחרי כמה דקות יצאנו לחדר ההמתנה. ד"ר עידו הגיע, ובחמימות רבה הסביר לי את תוצאות הבדיקה, שלא מצאה דבר, לשמחתנו. מסר לי את דוח הבדיקה, ונפרד מאתנו בחיוך.
כיוון שעברתי כמה קולונסקופיות מחוץ לסוראסקי וגם בסוראסקי לפני שיפוץ המכון, יכולתי להשוות את חוויות הבדיקות. הפעם הבדיקה הייתה נעימה, והמכון נראה מעולה ונעים יותר. האחיות, הטכנאי והרופא - הצוות הרפואי - היו אדיבים וידידותיים, וגם הצוות המינהלי היה אדיב ויעיל.
קשה לקרוא לבדיקת קולונוסקופיה, גם אם היא מוצלחת, תענוג. זו חובה על כל מי שחגגו כבר את יום הולדתם החמישים ולמי שיש לו ולמשפחתו עבר חשוד (גילוי פוליפים במעי, שיכולים לחולל סרטן המעי הגס). הצוות והמכון המשופץ במרכז הרפואי סוראסקי יצרו אווירה נעימה מאוד.
אלא שהייתה בעיה. כיוון שאני נכה, זכותי הייתה לקבל פטור מדמי חניה. שכחתי להביא את תג הנכה לרכבי, ואשתי חזרה לג'יפנו, כדי להביא אותו. אזי הופנתה אשתי למשרד החניה, והתברר, שמחשבם תקול. כלומר, שילמתי מחיר מלא, די גבוה (כשמונים שקל) מבלי שמשרד החניה ניסה לפתור את הבעיה, ולתת לי פטור מדמי החניה, כנדרש. אני מקווה, שהמחשב התקול אינו עוד אחד מהזן שנתקע כל יומיים (כמו מזגני-אוויר בכמה מוניות בארצנו): היום כן, ומחר לא. וכשתגיע מחר, יתברר לך, ששוב הגעת היום.

תאריך:  25/03/2021   |   עודכן:  25/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זלמן שובל
בחירות הן חג לדמוקרטיה, אבל עדיף שהחג הזה לא יחזור על עצמו לעתים קרובות מדי. מדוע בעצם הולכים היום לבחירות, מישהו עוד זוכר? זה כמו מלחמת שלזוויג-הולשטיין בין גרמניה לדניה במאה ה-19 שאיש לא זכר מדוע פרצה
דן מרגלית
על ראשי מפלגות הגוש המבקש לשחרר את הפוליטיקה הישראלית מלפיתתו של הנאשם בפלילים להתכנס יחדיו ולהציע לנפתלי בנט להיות ראש הממשלה הבא, כאן ועכשיו ובלי רוטציה
עמנואל בן-סבו
היום שאחרי, הוא היום בו ההנהגה הנבחרת תראה את טובת העם כולו, גם את אלו שסירבו להזדהות עם ערכיה ואמונותיה, הנהגה שתשרת את הציבור כולו לקהליו, מגזריו, שבטיו
חנן שי
במאי 2014 קונן האפיפיור פרנציסקוס במהלך ביקור ביד ושם: "אדם איכה? עד אנה הגעת? למה הפכת? לאילו זוועות נעשית מסוגל? מה גרם לך להגיע לשפל שכזה?" החלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לנקוט באמצעים כלפי קורבנותיהם של אלה שהפכו את ילדיהם ל"פצצות אדם" ול"מגינים אנושיים" ולא כלפי מבצעי זוועה בלתי-אנושית זו היא שפל המהדהד מחדש את זעקת האפיפיור
איתן קלינסקי
קריאה אחרת בהגדה של פסח    סיפור ההגדה נשען על החובה "והגדת לבנך"    מצער, שבמרכז נמצא רק האב    מדוע נפקד מקומה של האם, שיש לה חלק משמעותי בהכנות לחג?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il