X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הממשלה הפלשתינית החליטה לשלם משכורות למחבלים ולבני משפחותיהם באמצעות בנק הדואר כדי לעקוף את האיסור הישראלי על הבנקים בגדה לעסוק בנושא. משחק " החתול והעכבר" נמשך ומחמוד עבאס "עושה שרירים" על גבה של ישראל ומנצל את העובדה שהיא איננה רוצה להפיל את שלטונו
▪  ▪  ▪
בנק הדואר ברפיח, עזה [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]

המאבק בין ישראל לרש"פ על תשלום משכורות למחבלים ולמשפחות "השהידים" נכנס לשלב חדש לאחר שהממשלה הפלשתינית החליטה לשלם את המשכורות האלה באמצעת בנק הדואר, על-פי נתוני הרש"פ מדובר בתשלום לכ-12 אלף משפחות.
החלטת הממשלה הפלשתינית באה לאחר שהבנקים הפלשתינים בגדה סגרו את חשבונותיהם של המחבלים ומשפחות "השהידים" והפצועים בעקבות צו צבאי שפירסם אלוף פיקוד המרכז המאיים בהטלת עונשים על כל בנק שיעסוק בהעברת הכספים לחשבונות הללו.
מדובר בכניסתו לתוקף של תיקון מספר 67 לצו שפירסם מפקד פיקוד מרכז, אלוף נדב פדן, הקובע שבנקים שדרכם יועברו משכורות אלה עוברים על חוק הטרור, ומתריע בפני מנהלי הבנקים הפועלים בתחומי הרש"פ כי הם ועובדיהם יהפכו לשותפים לדבר עבירה אם ימשיכו לאפשר את המשך פעולת החשבונות של מחבלים פלשתינים הכלואים בישראל מכיוון שמדובר בפעולה הנחשבת למימון טרור שעליה יש עונש של עד 10 שנות מאסר.
ראש מטה האסירים הביטחוניים ברש"פ, קדרי אבו בכר, אמר כי משכורות האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל לחודש מרס ישולמו בתחילת החודש הבא באמצעות משרדי הדואר בגדה ע"פי רשימות שמיות בשלב הראשון עד שיוקמו כספומטים של בנק הדואר שמהם אפשר יהיה למשוך את המשכורות באמצעות כרטיס "חכם".
לגבי המחבלים המשוחררים,קדרי אבו בכר מסר כי הם יקבלו את משכורותיהם באופן זמני באמצעות הטמעתם במוסדות האזרחיים והביטחוניים של הרש"פ בתפקידי פקידים רשמיים והם יקבלו את המשכורות באותו האופן שבו מקבלים אותן פקידי הממשלה.
הרש"פ נאלצה לשלם בסוף השנה שעברה מקדמות של 3 חודשים מראש לאחר שהבנקים הפלשתינים סגרו את חשבונות המחבלים בסניפיהם בגדה, הממשלה הפלשתינית החליטה לקלוט 7500 מחבלים משוחררים כפקידים במשרדי הממשלה של הרש"פ, עשרות מחבלים משוחררים הפגינו בשבוע שעבר ברמאללה מול בניין הממשלה הפלשתינית בדרישה להאיץ את קליטתם במוסדות הרש"פ כדי שיוכלו לקבל את המשכורות בזמן.
ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד א-שתייה מסר השבוע כי ישראל קיזזה סכום של 52 מיליון ש"ח מדי חודש מכספי המיסים שהיא גובה עבור הרש"פ. הכסף שקוזז הוא הסכום שמשלמת הרש"פ למחבלים ולמשפחות ההרוגים והפצועים.
משרד התקשורת והטכנולוגיה הפלשתיני החל כבר השבוע בהכנות להקמת רשת של כספומטים בסניפי בנק הדואר בגדה. ישראל החלה לקזז בשנה שעברה, מכספי המיסים שהיא גובה עבור הרש"פ, את כספי המשכורות שהרש"פ משלמת למחבלים ולבני משפחותיהם בהתאם ל"חוק הקיזוז" שאושר בכנסת.
הרש"פ שקלה בתחילה להקים בנק עצמאי שהוא יהיה זה שישלם את המשכורות למחבלים ולבני משפחותיהם אך בסופו של דבר ירד הנושא מעל הפרק והוחלט על ביצוע התשלומים באמצעות סניפי בנק הדואר. תשלום המשכורות למחבלים באמצעות סניפי הדואר הינו מעקף חדש של הדרישה הישראלית להפסיק את תשלום המשכורות למחבלים ולבני משפחותיהם מכיוון שהדבר מעודד וממריץ את פעולות הטרור נגד אזרחים וחיילים ישראלים.
מדובר במשחק של "חתול ועכבר", ישראל מחויבת להעביר את כספי המיסים לרש"פ בהתאם להסכם פריז, האינטרס הישראלי הוא שהרש"פ לא תקרוס ושעשרות אלפי פקידיה יקבלו את המשכורות, הרש"פ מנצלת זאת ומשתמשת בכסף שהיא מקבלת מישראל לשלם למחבלים ולבני משפחותיהם.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס יודע שישראל איננה מעוניינת בקריסת הרש"פ ותמשיך להעביר לה את כספי המיסים ולכן הוא ממשיך בעימות הזה עם ישראל ומציג את עצמו כ"גיבור לאומי" שדואג לזכויות "הלוחמים" הפלשתינים. לטענתו,התמיכה הכספית של הרש"פ במחבלים ובבני משפחותיהם הינה "קו אדום" שהוא מעולם לא יוותר עליו. הוא מנצל את העובדה שישראל איננה מעוניינת בהפלת שלטונו, מחשש שתנועת חמאס תשתלט על הגדה,ועושה הפגנת שרירים ברחוב הפלשתיני על גבה של ישראל במיוחד לקראת הבחירות בשטחים שיחלו בחודש מאי הקרוב.

תאריך:  25/03/2021   |   עודכן:  25/03/2021
+ממשל ביידן: הסיוע ההומניטרי לפלשתינים יתחדש
19:42 25/03/21  |     |   לרשימה המלאה

בהודעת הממשל נאמר כי 15 מיליון דולרים יועברו לרשות הפלשתינית ולעזה  ▪  מדובר בסיוע חירום למאבק בקורונה שהובטח לפלשתינים עם כניסת ביידן לתפקיד  ▪  טרם הוחלט לגבי רכיבי הסיוע הגדולים

לינדה תומס גרינפלד [צילום: מרי אלטפר/AP]
+החמישייה הפותחת
12:46 25/03/21  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה

הקלות הבלתי נסבלת של ההליכה לבחירות חמישיות בסידרה הבלתי נגמרת  ▪  סוף-סוף הערבים הצביעו ברגליים נגד המשותפת

עבאס. מהפכני [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משכורות למחבלים - דרך בנק הדואר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
טל בן-יעקב
נתניהו הכין קרקע פורייה עבור הפלשתינים לעתור לבית הדין הבינלאומי בהאג על-ידי כך שיצר קיפאון מדיני    הוא היה יכול לקרוע את המסכה מעל פרצופו של אבו מאזן ולהוכיח לעולם כי יו"ר הרשות אינו באמת מעוניין בשלום, ולו היה משכיל לעשות זאת, לא הייתה ניתנת לרמאללה הלגיטימציה לעתור להאג
איתן קלינסקי
אנחנו איננו משוחחים עם שכנינו החיים בחברון באותה ענווה ויחס של כבוד לבני המקום, כפי ששוחח אברהם אבינו עם תושבי חברון בעת משא-ומתן על רכישת מערת המכפלה
יוני בן-מנחם
גורמים פלשתינים בכירים טוענים כי ישראל והרש"פ בדרך לעימות מדיני על סוגיית הבחירות לפרלמנט הפלשתיני וחקירת ישראל ע"י התובעת בבית הדין הבינלאומי בהאג. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מאוכזב מממשל ביידן ומחפש הישגים באמצעות עימות מדיני עם ישראל
יוני בן-מנחם
ישראל נקטה בצעד ראשון נגד בכירים ברש"פ המובילים מהלכים נגדה בבית הדין הבינלאומי בהאג. גורמי הביטחון שללו את תעודת האח"מ של שר החוץ הפלשתיני וצפויים צעדים נוספים
יוני בן-מנחם
ישראל הזהירה את יו"ר הרש"פ מפני התחזקות חמאס בשטחי הגדה ודרשה את ביטול הבחירות הפלשתיניות. יו"ר הרש"פ דחה את בקשת ישראל אך הנהגת פתח החליטה שלא לרוץ בבחירות לפרלמנט ברשימה משותפת עם חמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il