X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
איזבלה ווובניק, כלבה [צילום: ד"ר מרגלית מונר-גויטיין]
חיות מחמד
הכלבה הביץ' (bitch), עם שיניים חשופות, העומדת לקפוץ ולקרוע את קורבנה תפיסת גופם של סוסים ואנשים מסביבם, אשר לעיתים נאחזים זה בזה ונראים כגוף אחד ועוד יצירות מרתקות
אלעד רוזן [צילום: ד"ר מרגלית מולנר-גויטיין]

שם התערוכה, חיות מחמד, נכתב ללא מרכאות. אך כל המביט בעבודות בגלריה רוזנפלד (רח' המפעל 1) מבין מיד שלא מדובר בחיות חביבות שאנו נוהגים לאמץ ולאהוב. שלשת האמנים שחוברו יחדיו - איזבלה וולביק, שכל קירות האולם הראשי מוקדשים לה, נועה אירוניק, שקיבלה רק את החדר הקטן, וחבל, ואלעד רוזן מציגים חיות שלא תרצו להיפגש בהן.
איזבלה (1955, בוגרת המדרשה), שזו לה התערוכה השנייה בגלריה רוזנפלד והציגה באותה עת גם במוזאון חיפה, ממשיכה לעסוק בכלבה הביץ' (bitch), עם שיניים חשופות, העומדת לקפוץ וקרוע את קורבנה. הכלבה מופיעה עם סכין בין שיניה וגם כאישה המרושעת עם הגרזן. עם כל הסבריה על ניכוס דימויים אלה מהאינטרנט והישענותה על תולדות ההיסטוריה של הכלבה הביץ' - נותרת השאלה מה כל כך השפיע על איזבלה בייצוגים האימתניים של הכלבה הזו. ועוד, למראה הדק והענוג של איזבלה עצמה הניגוד ממש זועק לשמיים. כשרונה האמנותי לא מוטל בספק אך האם זו דרכה ליצור פרובוקציה?
נועה אירוניק (1933, בוגרת שנקר) מרבה לעסוק בעולם הסוסים, הרוכבים (ג'וקי), בעלי הסוסים, הדילרים. כולם מנצלים את הסוסים לתועלתם הפרטית, להרוויח במרוצי הסוסים, גם על חשבון בריאותו וחייו של הסוס. אלה מסממים את הסוס בסמי המרצה וכאשר הסוס לא מצליח במרוץ, הם מוכנים לפגוע בו ברשעות מחרידה. גם נועה נעזרת בדימויים מהאינטרנט ובכישרון מדהים היא שולטת בתפיסת גופם של הסוסים והאנשים מסביבם, אשר לעיתים נאחזים זה בזה ונראים כגוף אחד.
גם אלעד רוזן (1980, תואר שני בהצטיינות בבצלאל) הציג מספר פעמים בגלריה רוזנפלד בציור ובפיסול. בניגוד לשתי היוצרות הקודמות הוא יותר אופטימי, מטיבעו. עבודות הציור שלו בתערוכות הקודמות גדושות בצבע וצורות, וכך גם עמודי הקרמיקה שלו צבעוניים ומזמינים. הם בנויים מראשים בעלי הבעות כמעט אנושיות, אחדים פעורי פה, כפי שהוא מדגמן בתמונה...
אמנים באזור התעשיה, ת"א יפו
התייחסתי כבר בעבר לגלריות שהתקבצו באזור זה שלעיתים העירייה מזניחה אותו ולא שומרת על ניקיונו. אמנים ניצלו את השכירות הזולה, יחסית, לרכישת סטודיו כאן. בעת הקורונה אחדים "התקפלו" גם משם ואחרים מציגים רק אחת לכמה חדשים בפתיחת הגלריות לקהל הרחב. כך, לראשונה, התוודעתי לצייר ולמורה לאמנות עופר זיק. בציורי השמן שלו הוא עוסק בעיקר באמנות הקלסית וביטוייה באקטואליה. בציור המתכתב עם המיתולוגיה הרומית הוא מגנה את תופעת האונס על-ידי גברים אלימים כפי שהיא מתרחשת לאחרונה במחוזותינו.
הצייר הצפוני (קיבוץ להבות הבשן) גל אשכנזי מתארח לשבועיים בגלריה של נירה טסלר ברח' המרץ 3. בתערוכה הוא מציג ציורים ריאליסטיים, אקספרסיביים של זמרים נודעים כמו בי בי קינג, בוב דילן ועוד. כדאי לנצל את ההזדמנות. פאני הורוביץ מתעסקת בקולאז' אמנותי ובעת הקורונה נענתה לקול הקורא של גלריה מכובדת בניו-יורק ושלחה עבודה המתארת את זמן הקורונה וזכתה בפרס ראשון. הקולאז' מראה פנים חדר דמיוני, אמבטיה, ארון ספרים, ציורים. כך נהניתי מהעבודות של חגית קזיניץ, של זהבה אדלסבורג, דובי קדמון ועוד.

גל אשכנזי, ב.ב.קינג [צילום: ד,ר מרגלית מולנר-גויטיין]
עופר זיק, נגד אונס [צילום: ד"ר מרגלית מולנר-גויטיין]
נועה אירוניק חברים טובים [צילום: ד"ר מרגלית מולנר-גויטיין]
תאריך:  12/04/2021   |   עודכן:  14/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בוב דילן / Bob Dilen
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי שרגיל
מי שמתעמק במניעי ההתנפלות האובססיבית של השמאל על נתניהו בעשרים השנים האחרונות, מבין שגם מאחורי 'התותח הקדוש' ניצבה אותה אג'נדה אפלה, זדונית, קיומית: למי בעצם שייכת המדינה?
רועי אורן
הגיע הזמן שגם כל אחד מאתנו כרקמה אנושית חיה ובועטת ניתן יותר כבוד לאנשים שבזכות אומץ לבם בין השאר הוקמה מדינת ישראל ונעזור להם קצת יותר ולא נזכר בהם רק בימי הזיכרון לשואה ולגבורה אלא נטפל בהם בכל ימות השנה
עמנואל בן-סבו
עם ישראל רואה בעיניים כלות את מנהיגיו הבועטים ברגל גסה בממלכתיות, מראש הממשלה המתגולל על הפרקליטות, דרך הפרקליטות המדליפה ככברה, ועד לנשיא ההופך מאירוע לאירוע לפוליטיקאי נרגן מהספסלים האחוריים של הפוליטיקה.
דוד ארגז
"לסיום, כמי שמייצג ומכבד את כלל הציבור הישראלי, אני קורא לכול הגורמים להתמקד בתפקידם: לפוליטיקאים לא להחרים זה את זה, לשופטים לא להתערב בסוגיות פוליטיות שאינם מעניינם ולשכני מר ריבלין לכבד את כללי הטקס ולהימנע מהתנהגות מתריסה וילדותית"
יוני בן-מנחם
מצרים חידשה את מאמצי התיווך שלה בניסיון להביא לעסקת חילופי שבויים חדשה בין ישראל לחמאס. גורמים מצרים אומרים כי אבן הנגף העיקרית במשא-ומתן היא סירובה של ישראל לשחרר מאות מחבלים רוצחים במסגרת העסקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il