X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
70 שנה הגנרלים שלנו לחמו, שלחו את בנינו להרוג ולהיהרג, פוצצו והפציצו, כבשו אדמות והתקרבו עם הטנקים לבירות המדינות השכנות - ולא הצליחו לסיים את הסכסוך בן מאה שנים תנו לנתניהו לפעול בזירה המדינית
▪  ▪  ▪
נתניהו. רדו ממנו [צילום: מן הטלוויזיה]

הבוקר באחד הרשתות החברתיות, לציוץ המפרגן שלי לראש הממשלה בנימין נתניהו, מישהו בשם אופר (כנראה סתם בוט כי אין לו תמונה בפרופיל) לעג לדבריי ונתלה באילן גדול כדי להצדיק את שנאתו לביבי, אמר, שהוא בחברה טובה. הוא רוצה לסלק את ביבי יחד עם: "ראשי מוסד לשעבר, רמטכלים, אלופי צה"ל, ראשי וסגני שב"כ - כל אלה שסיכנו חייהם מעשה יום יום להגנת המדינה".
עניתי לו בקצרה ברשת, אך מרגיש צורך לענות בהרחבה גם כאן כי זה הטיעון די נפוץ ולכאורה חזק. באמת מדוע כ"כ הרבה אנשי הביטחון לשעבר יוצאים נגד נתניהו? אולי באמת הצדק אותם?
הניסיון מלמד שגבורה במלחמה לא מקנה לבן אדם חיסיון מפני טעויות לעד. הנה רק דוגמה אחת: גיבור מלחמת העולם הראשונה המרשל הצרפתי אנרי פיליפ פטן. מתוך ויקיפדיה: "היה מצביא ומדינאי צרפתי שזכה לתהילה כמגנה של צרפת במלחמת העולם הראשונה. לאחר תבוסתה הצבאית של צרפת במלחמת העולם השנייה עמד פטן בראש צרפת של וישי, אשר שיתפה פעולה עם גרמניה הנאצית. פטן שימש כשליט בובה".
עם כל הכבוד לגנרלים הישראלים - 70 שנה הם לחמו, שלחו את בנינו להרוג ולהיהרג, פוצצו והפציצו, כבשו אדמות והתקרבו עם הטנקים לבירות המדינות השכנות - ולא הצליחו לסיים את הסכסוך בן מאה שנים. את השטחים הכבושים ישראל נאלצה להחזיר ללא תועלת, קרוב ל-24 אלף חיילים הקריבה - ואין שלום ואין ביטחון. סוף-סוף יש לנו מנהיג שמבין שפתרון הוא לא בשדה קרב אלא בזירה המדינית, בבירות של המדינות החשובות באירופה, באמריקה, בבארצות ערב - יודע לפעול שם ומצליח בלי לסכן את החיילים שלנו - אז רדו ממנו, תנו לו לעבוד.
שלושה מהנכדים שלי שרתו בצה"ל בשנים האחרונות. הנכד הרביעי כיום חייל בסדיר. עוד שבועיים מתגייס הנכד החמישי שלי. מתקרבת לגיל הגיוס נכדה נוספת. יש לי עוד נכדה בת שלוש וחצי. אולי די? ניסינו את המטוסים המתקדמים ביותר, את הטנקים והתותחים והרובים - לא עוזר.
לא רוצה לזעוק את זעקת הסופר דויד גרוסמן ששכל את בנו במלחמת לבנון השנייה: "מדוע ראשי המדינה לא ניסו דרכים מדיניות לפני ששלחו את בנינו למלחמה"?! לא יודע מה מניע אותם הגנרלים - ייתכן שקנאה זולה, או יהירות, או סתם שעמום. הם חייבים חשבון נפש.
לפני 23 שנים בעיתון בשפה הרוסית "וסטי", בו אז עבדתי, כתבתי מילים שלא איבדו את ערכם גם היום: "נתניהו חתם על הסכם עם ערפאת - ורבין את פרס חתמו לפניו הסכם עם ערפאת. אך יש הבדל מהותי בין שני המהלכים. רבין ופרץ דהרו להסכם בתוך אמוק, לבדם בחברת כמה מהיועצים שלהם, ואילו נתניהו הביא איתו להסכם את המוני העם".
והגנרלים... איך אמר ח"כ אחמד טיבי לא מזמן: "פחדנו מראשי השב"כ - עד שהם הלכו לפוליטיקה". מה יש להם? שייהנו מהפנסיה השמנה שלהם וישירו עם נכדיהם את השיר הישראלי הנפלא: "ולנו יש פלאפל, פלאפל, פלאפל".

תאריך:  14/04/2021   |   עודכן:  14/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ולנו יש פלאפל"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
האביב הערבי עושה את ההבדל ל"ת
לאחר תום בריה"מ  |  14/04/21 20:14
2
ממש חמוד האדם הזה יורי מור.
מ. עמיר  |  18/04/21 18:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
בניין תחנת משטרת צמח ההיסטורי - מבנה מסוג טיגארט, נבנה לפני למעלה מ-80 שנה ב-1939 על-ידי הבריטים כדי לשלוט במרחב הערבי הסמוך לגבול    על-אף שהמתחם מוגדר כמבנה מיועד לשימור בשל ערכו ההיסטורי הרב, עומד הוא מזה כ-20 שנה נטוש שומם ומוזנח
עמנואל בן-סבו
שנה שנה וההחלטות המתועבות לגנות דווקא את המדינה היחידה בעולם הנוהגת בבני אדם גם הנמצאים תחת כיבוש ואף אלו הקוראים להשמדתה ומבצעים אי-אלו תוכניות לקראת מימוש חלומם, בכסיות של משי
אליהו קאופמן
האנטישמיות המודרנית מופצת כיום בעברית בערוצי האינטרנט - כ"מודעה בתשלום", והיא מופיעה בלבוש ובהאשמות ההיסטוריות של שורפי התלמוד מצרפת ושל מפיצי שקרי הדם והמצות    התלמוד עדיין משמש עילה להסתה נגד היהדות והיהודים. והכול קורה בישראל ובשפה העברית - ממש בתוך תוכם של אתרי אינטרנט ישראלים מרכזיים    הכסף של מודעות המיסיונרים הללו כנראה שיענה את הכול
יוני בן-מנחם
מחלוקות בין ירושלים לוושינגטון מחייבות את ישראל להיערך לבדה כדי לעצור את דהירתה של אירן אל הפצצה הגרעינית. ישראל חייבת להמשיך את הפעילות החשאית באירן נגד מתקני הגרעין באירן ואת תקיפת היעדים האירניים בסוריה תוך שמירה קפדנית על מדיניות העמימות
איתן קלינסקי
ברכה למדינת ישראל ביום העצמאות    "שמוות ודם בשדות הקרב ירפו אימתם מכם, רק החיים שיחייכו לכם, וכל מה שאתם חולמים יקרום עור וגידים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il