X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שר החוץ הירדני הגיע לביקור ברמאללה בשליחות המלך ודן עם יו"ר הרש"פ בגורלם של בתים בשכונת שיח' ג'ראח בירושלים שבית משפט ישראלי הורה לפנותם מיושביהם. גורמים מדיניים בירושלים אומרים כי התערבות ירדן בסכסוך המשפטי בשיח' ג'ראח היא מיותרת ומחריפה את המתיחות בין שתי המדינות
▪  ▪  ▪
שכונת שייח ג'ראח [צילום: פלאש 90]

המתיחות האחרונה ביחסי ישראל ירדן עדיין לא שככה ועל-פי גורמים מדיניים בכירים בירושלים, ישראל עשתה בשבועיים אחרונים מחווה של רצון טוב כלפי ירדן כדי להביא להפחתת המתיחות. ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את בקשת ירדן לקבל תוספת מים מישראל של 8 מיליון קוב נוספים, מעבר למכסת המים שישראל מספקת לירדן במסגרת הסכם השלום "ואדי ערבה" משנת 1994. כמו-כן, ישראל הסכימה לספק לירדן ציוד רפואי כדי לסייע לה להיאבק ביעילות גדולה יותר במגיפת הקורונה שמשתוללת בממלכה ההאשמית.
למרות המחווה הישראלית, ירדן ממשיכה להוביל קו לעומתי נגד ישראל שלדברי גורמים בכירים בירושלים מעכיר את האווירה מחדש. על-פי הסכם השלום בין שתי המדינות, ירדן היא האפוטרופוס של המקומות הקדושים בירושלים ולא מעבר לכך, אין לה שום מעמד בירושלים, למרות זאת היא מתערבת בעצם ימים אלה בסכסוך המשפטי הנמשך מאז שנת 2009 ועד היום על פינוי משפחות פלשתיניות מבתים בשכונת שיח' ג'ראח בירושלים שקיבלו צווי פינוי על-פי החלטת בית משפט ישראלי.
שר החוץ הירדני איימן צפדי הגיע אמש במסוק של חיל-האוויר הירדני לביקור פתע במוקאטעה ברמאללה ועימו מסמכים נוספים הקשורים לבעלות על יחידות המגורים בשכונת שיח' ג'ראח בירושלים. הוא נפגש עם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ומסר לו איגרת מהמלך עבדאללה המדגישה את התיאום בין שני הצדדים בנושא ירושלים ומביעה תמיכה בעריכת הבחירות לפרלמנט הפלשתיני.
משרד החוץ הירדני מסר רשמית כי ירדן העבירה לשגרירות הפלשתינית ברבת עמון מסמכים היסטוריים ותכתובות אודות הבעלות על יחידות המגורים בשכונת שיח' ג'ראח שלטענתם ישראל מנסה להשתלט עליהן כדי למסור אותן ל"מתנחלים" באמצעות החלטות של בתי משפט שאינן מתבססות על שום מסמך . בהודעה נמסר כי במשך שנים נעשתה עבודה ארוכה ומדויקת בארכיונים הירדנים של משרד השיכון הירדני כדי לאתר מסמכים שבהם אושרו חוזי השכרה של בתים לכמה מתושבי שיח' ג'ראח בשנת 1956.
דובר משרד החוץ הירדני, דייפאללה אלפאיז, מסר כי בשנת 2019 וגם בשנה הנוכחית נמסר לרש"פ על-פי בקשתה העתקים מוסמכים של כל המסמכים שאותרו וגם ההעתק בין משרד השיכון הירדני לבין סוכנות אונרא של האו"ם משנת 1954. הוא הוסיף כי ירדן מגנה את כל נסיונות ישראל הבלתי חוקיים להוציא את הפלשתינים מבתיהם ומאדמותיהם. גורמים ברש"פ מסרו כי עשרות משפחות פלשתיניות בשכונת שיח' ג'ראח חוששת מפינוי קרוב מהבתים שבהם הן מתגוררות בשיח' גראח מאז שנת 1956 ועד היום ומסירתם ליהודים.
לטענתם, מדובר במשפחות פליטים פלשתינים שהגיעו לאחר מלחמת 48 לשכונת שיח' ג'ראח והתיישבו בבתים על-פי הסכם בין ממשלת ירדן לארגון אונרא, מדובר ב-28 משפחות של פליטים ששילמו שכירות סמלית עם זכות לקבל בעלות על הבתים לאחר 3 שנים, דבר שלא קרה. בית המשפט המחוזי בירושלים דחה באחרונה ערעורים של כמה משפחות פלשתיניות שמתגוררות במתחם "כרם אל-ג'אעוני" בשיח' ג'ראח וקבע כי עליהן להתפנות מהמקום.
על-פי גורמים ברש"פ, הגעתו של שר החוץ הירדני אימן צפדי לרמאללה והעברת המסמכים לידי הרש"פ היא במסגרת שיתוף הפעולה בעניין ירושלים שהוסכם עליו בין הרש"פ לירדן אחרי משבר המגנומטרים בהר-הבית ביולי 2017. גם הרש"פ מעבירה מידע מודיעיני לירדן על מעורבות ספסרי קרקעות ירדנים ברכישת בתים במזרח ירושלים. לדברי גורמים בכירים ברש"פ, באסם עוואדללה, ראש הלשכה המלכותית לשעבר שנעצר בירדן בחשד לקשירת קשר נגד המלך עבדאללה ביחד עם הנסיך חמזה, נחקר כעת, בהתבסס על מידע שהעביר המודיעין הפלשתיני למודיעין הירדני,על כספים שהעביר מאיחוד האמירויות למוסד "אל-קודס" לפיתוח בראשות ד"ר סרי נוסייבה לרכישת קרקעות עבור יהודים במזרח ירושלים.
גורמים מדיניים בכירים בירושלים אומרים כי שיתוף הפעולה הירדני עם הרש"פ נגד הפעילות הישראלית החוקית במזרח ירושלים הוא דבר מטריד מאוד שמגביר שלא לצורך את המתיחות בין ישראל לירדן.

תאריך:  22/04/2021   |   עודכן:  22/04/2021
+תחקיר ראשוני: לא בוצע יירוט לטיל
09:23 22/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בצה"ל ממשיכים בתחקיר של התקרית החמורה שבה נורה טיל SA-5 מסוריה לעבר אזור הנגב  ▪  ח"כ ליברמן: כוח ההרתעה נשחק, על הכנסת לצאת מהשיתוק, יש לכנס את ועדת החוץ והביטחון לבחינת היערכות מערכת הביטחון למקרה של הסלמה

+גם השקר צריך קורטוב של הגיון
08:32 22/04/21  |  שאול מנשה   |   לרשימה המלאה

ברוב התהפוכות בעולם הערבי, ובמה שנקרא "האביב הערבי", הייתה מעורבות של האיסלאם הקיצוני. התוצאה של ה"אביב הערבי" היא תבוסת האיסלאם המיליטנטי כגון: דאעש, האחים המוסלמים במצרים, חמאס והאסלמיסטים בירדן

האביב הערבי [צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירדן מתערבת בסכסוך בשכונת שיח' ג'ראח בירושלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עידן יוסף
בשעה 01:41 הלילה הופעלה התראת צבע אדום בעקבות טיל קרקע אוויר שזלג משטח סוריה לשטח ישראל, אשר נפל במרחב הנגב    צה"ל תקף את הסוללה ששיגרה את הטיל וסוללות טילי קרקע אוויר נוספות במרחב הסורי    תושבי הפזורה הבדואית דיווחו על שמיעת הד פיצוץ ועל כך שחלונות בתיהם רעדו    גם תושבים בשטח רחב מירושלים עד מודיעין עילית מסרו כי שמעו קול חזק
עידן יוסף
יוני בן-מנחם
ממשלת ירדן הגדילה את היצוג הירדני במועצת הווקף המוסלמי בירושלים והוציאה ממנה את הנציגים הקשורים לרש"פ. גורמים ירדנים אומרים כי המלך עבדאללה מאותת לישראל כי בכוונתו לפעול להפחתת המתיחות בהר-הבית ולחיזוק מעמד ירדן כאפוטרופוס של המקומות הקדושים בירושלים
עידן יוסף
הממשלה הסודנית ביטלה את החוק משנת 1958 והדגישה בישיבתה את עמדתה לכינון מדינה פלשתינית על בסיס מתווה להקמת מדינה פלשתינית    המרכז למדיניות הגירה ישראלית: "הוסר המכשול הדיפלומטי להחזרת נתינים סודנים לארצם"
יורם אטינגר
הפגיעות הפנימית של ירדן מושפעת על-ידי הפיצול הפנים-בדווי שמקורו ב-1921, כאשר המשפחה ההאשמית מחיג'אז במערב סעודיה יובאה על-ידי האימפריה הבריטית, והומלכה על השבטים הבדווים בירדן, המפוצלים שבטית, גאוגרפית, תרבותית, רעיונית ודתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il