X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חברת "עמידר" הקדימה את חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' בהצתת אש ובהתפשטות בערה במיוחד ביפו מתבצע טרנספר כלכלי של הערבים מיפו, תהליך המייהד את יפו וכוונתו להפחית את מספר התושבים הערבים בה
▪  ▪  ▪
יפו - ליפואים [צילום: איתמר לוין]

טרם אתייחס לחברת "עמידר" אני מוצא לנכון להתייחס לדברים, שהשמיע חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ערב יום השואה. דבריו הופנו לכתובתו של ח"כ ד"ר אחמד טיבי.
בצלאל סמוטריץ' מצא לנכון ערב יום השואה, ערב היום הקשה לכל אזרח בארץ הזו, להבהיר לחבר כנסת ערבי מטעם הרשימה המשותפת, ד"ר אחמד טיבי, מי שלא מקבל את העיקרון, שכל ארץ ישראל שייכת אך רק לעם ישראל "לא יישאר כאן. הרב שאול ורבבות תלמידיו, ובהם גם אנחנו, נדאג לכך". מצער וכואב, שערב יום השואה נציגה של מפלגה, שביבי טרח רבות שהיא תיוצג בכנסת, מצית אש של שנאה אימתנית. אותה אש שהציתו כוחות האופל ערב החשכה, שדיממה את עמי אירופה במחיר דמים יקר.
למעשה, חברת "עמידר" הקדימה את חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' בהצתת אש ובהתפשטות בערה במיוחד ביפו. אחד מתפקידיה של חברת "עמידר" בכל הארץ וכן גם ביפו לנהל בפועל אדמות, בתים ונכסי נפקדים ערבים, שנמלטו מישראל בשנת 1948. אם נתמקד ביפו, הרי בעיר ישנן מאות דירות, שדייריהם הערבים נמלטו מהם והשאירו בבתיהם את כל רכושם. חברת "עמידר" על-פי חוק שיכנה בבתים אלו דיירים המוגדרים כדיירים מוגנים, המשלמים שכר דירה לחברת "עמידר".
חברת "עמידר" פרסמה בשבועות האחרונים כ-10 מכרזים למכירת נכסי נפקדים. ל"עמידר" יש זכות לומר לדיירים המוגנים, שאם לא יקנו את הדירות ולא יודיעו על כוונתם לרכוש את הדירה תוך 90 יום, רשאית החברה למכור את הדירות.
חברת "עמידר" מעמידה פני תם בהכריזה: "החברה פועלת בהתאם למדיניות רשות מקרקעי ישראל והחלטת הממשלה בנושא הממכר... לצד היכרות עם הדיירים המוגנים ברמה האישית". ההיכרות ברמה האישית היא עם משפחות במצב סוציו-אקונומי נמוך המקבלות הצעות מחיר של כשני מיליון שקלים, ומאחר שהן אינן יכולות לשלם מתבצע טרנספר כלכלי של הערבים מיפו. תהליך המייהד את יפו וכוונתו להפחית את מספר התושבים הערבים בה.
כואב לשמוע את דברי עורך הדין מחמד כאבוב, תושב יפו, שמייצג משפחות, שמתגוררות בנכסי נפקדים ודירותיהן הוצעו למכירה. מדובר בעורך דין המתנגד להפגנות האלימות, אך גם הוא המתנגד להפגנות האלימות אינו יכול להסתיר את העובדה הכאובה והמצערת - "שלפנינו טרנספר כלכלי של הערבים החיים ביפו. חודש לפני רמדאן הפילו את הבשורה על המשפחות של יפו. מה הן אמורות לעשות"?!
אם ניתן למספרים לדבר הרי בין השנים 2000-2019 עלה שיעור התושבים הערבים ביפו ב-7%. במקביל חלה ירידה דומה בשיעור היהודים שחיים ביפו - אך למרות מה שאומרים המספרים חברת "עמידר" עיקר תפקידה לייהד את יפו ובדרך "חוקית" לסייע בביצוע תהליך הטרנספר של ערביי יפו.
מסתבר, שאין בעיריית תל אביב ובמוסדות הממשלה מי שרואה, כי ביפו קיימת קהילה של ערבים מוסלמים ונוצרים, שיש להם צרכים. נולדים ילדים, מוקמות משפחות, המבקשות לבנות את חייהם בתחום המרחב הקהילתי, והקושי העיקרי של המשפחות הוא לרכוש דירה. אומנם קיים חוק המגן על דיירים מוגנים, אבל בנכסי נפקדים מתגוררות לרוב משפחות עניות, שאינן מסוגלות לממן את רכישת ביתן. כשהנכס מוצע למכירה במכרז, משום מה הקונים הם יהודים. משום מה במכרזים זוכים יהודים.
כואב לקרוא את מה שכתב ההיסטוריון דניאל מונטרסקו, מחבר הספר "עיר שסועה לה יחדיו". - "העירייה גילתה את הפוטנציאל החדש של יפו והקימה קאדר של אנשים, שהבינו את הפוטנציאל התכנוני והנדל"ני שלה... לכן אנחנו רואים היום מכירת נכסים מעמידר ורשויות ממשלתיות... מטרתם להפריט נכסי מדינה שהופקעו בצו חוק נכסי נפקדים בשוק החופשי".
הרגשות שמעוררת סוגיה זו, למרבה הכאב, משתקפות בעימותים הקשים, שפקדו את יפו בימים האחרונים. אני כיליד הארץ הזו מזדהה עם ילידי העיר יפו המוחים בקריאה "הם מנסים להוציא אותנו מיפו". כיהודי אני זועק - "יפו ליפואים".
אסיים מתוך הבאת מובאות מספר הספרים, הפונות אלינו שנתייחס לערביי יפו, כשם שהתנהג אברהם אבינו - שלו הובטחה כל הארץ - כיצד הוא פונה אל בניה ילידיה של העיר חברון. חובה עלינו לאמץ את דרך התנהלותו של אברהם אבינו, שבא לקנות חלקת קרקע בחברון. הוא לא בא כסמוטריץ' - כל הארץ היא שלנו. אברהם אבינו לא בא כנציג מתנשא ויהיר של חברת "עמידר", אלא בה עם הנכס הרוחני של ספר הספרים "גֵּר-וְתוֹשָׁב אָנֹכִי עִמָּכֶם" (בראשית, פרק כ"ג פסוק ד'). אברהם אבינו מלמד אותנו דרך מכבדת את יליד הארץ הזו, וכך נוצרת הדדיות של קשב של האחד לזולתו האחר.
אברהם בא אל בני חת ילידי הארץ הזו עם עולם ערכים של פרשת "קדושים" מספר "ויקרא" -"וְכִי יָגוּר אִתְּךָ גֵּר בְּאַרְצְכֶם, לֹא תּוֹנוּ אוֹתוֹ כְּאֶזְרָח מִכֶּם יִהְיֶה לָכֶם הַגֵּר הַגָּר אִתְכֶם וְאָהַבְתָּ לוֹ כָּמוֹךָ כִּי גֵּרִים הֱיִיתֶם בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם (פרשת "קדושים", ספר ויקרא, פרק י"ט פסוקים 33-34).
אירועי הימים האחרונים מראים לנו, שלא סולם הערכים האנושי והמוסרי של אברהם אבינו ושל פרשת "קדושים" הנחו את חברת עמידר. חברה שמזמן אינה חברה משכנת, אלא זו חברה שכל מטרתה להפריט את נכסי התושבים הערבים, שהופקדו בידיה בצו חוק נכסי נפקדים, ולהפקירם לפורענויות של השוק החופשי. בשוק החופשי הזה משום מה הנכסים אך מועברים אך ורק ליהודים. מצער, שכל הפעולות של חברת "עמידר" מנוגדות לעולם הערכים של אברהם אבינו - "גֵּר וְתוֹשָׁב אֲנִי עִמָּכֶם".

תאריך:  22/04/2021   |   עודכן:  22/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת "עמידר" אחראית למהומות ביפו
תגובות  [ 22 ] מוצגות  [ 22 ]  כתוב תגובה 
1
קוויזלינג עלוב
מגיב ותיק  |  22/04/21 09:49
 
- מדוע בתגובה הזו מגיב ותיק שכח
צ'ה גווארה שואל  |  26/04/21 15:53
2
מאבק צודק אסור לנהלו באלימות.
טובה נבון,  |  22/04/21 10:41
3
לא להיגרר לפרובקציות אלימות.
הצעה ליפואים  |  22/04/21 14:10
 
- מזכירת הקוויזלינג העליון
מגיב ותיק  |  22/04/21 16:32
4
לא לאלימות
ישראל בן חיים  |  22/04/21 20:54
5
לא לאלימות
ישראל בן חיים  |  22/04/21 20:54
6
ה' שמור אותי מאוהבי כי מקליסקי
ב,ל  |  22/04/21 21:48
7
אלימות מכשילה מאבק צודק ל"ת
לא לאלימות  |  22/04/21 22:18
8
מאחלת לכולנו שבת שלום
yטובה נבון  |  23/04/21 12:33
9
שבת שלום ומבורכת לעם ישראל
שבת שלום לעם ישרא  |  23/04/21 19:20
10
עמידר חברה מסוכנת
ישראל..  |  24/04/21 08:39
11
חברת עמידר חייבת לשנות קו
yuטובה.  |  24/04/21 12:25
 
- חברת עמידר חייבת למנוע הצתת אש
פנייה ל"עמידר"  |  24/04/21 18:37
12
חובת "עמידר" לפעול בשיקול דעת
פנייה ל"עמידר"  |  24/04/21 20:36
13
לא לאלימות
נערה.  |  25/04/21 08:50
14
אני מזהה תהליכים כמו בליל הבדו
ב,ל  |  25/04/21 10:28
15
עו"ד בן גביר והמגיב ב.ל שכחו
נערה.  |  25/04/21 10:58
16
להב"ה ארגון מסוכן במדינה דמוקר ל"ת
איתמר..  |  25/04/21 12:34
17
זהירות מפרובקטורים.
שלמה לוי.  |  25/04/21 13:35
18
לא לאלימות הפוגעת במאבק צודק
לא לאלימות !!!!  |  26/04/21 09:54
19
מאחלת בהצלחה לערביי יפו במאבקם ל"ת
yטובה נבון  |  26/04/21 10:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלון קוחלני
ועדת באזל פרסמה הנחיות המציעות דרכים למדידת סיכוני אקלים המחייבות בנקים ומפקחים לבחון את ההשלכות של סיכוני אקלים על המערכת הפיננסית
שאול מנשה
ברוב התהפוכות בעולם הערבי, ובמה שנקרא "האביב הערבי", הייתה מעורבות של האיסלאם הקיצוני. התוצאה של ה"אביב הערבי" היא תבוסת האיסלאם המיליטנטי כגון: דאעש, האחים המוסלמים במצרים, חמאס והאסלמיסטים בירדן
יוני בן-מנחם
שר החוץ הירדני הגיע לביקור ברמאללה בשליחות המלך ודן עם יו"ר הרש"פ בגורלם של בתים בשכונת שיח' ג'ראח בירושלים שבית משפט ישראלי הורה לפנותם מיושביהם. גורמים מדיניים בירושלים אומרים כי התערבות ירדן בסכסוך המשפטי בשיח' ג'ראח היא מיותרת ומחריפה את המתיחות בין שתי המדינות
איתן קלינסקי
ברכתי למדינתי בפתחה של השנה ה-74 לקיומה    שמירה על עולם התוכן של "ואהבת לרעך כמוך" מחייב אותנו להתריס נגד המציאות הקיימת, בה קיימת חלוקה קוטבית בלתי צודקת בעוגה הלאומית בין ציבור עובדים שכירים ובין המעסיקים
עמנואל בן-סבו
יום בשנה מדברים על ניצולי השואה, יום בשנה מדברים על חללי מערכות ישראל, שעה בשנה מזכירים את הלומי הקרב אשר חלק מהם התבטא לא פעם כי היה מעדיף ליפול בקרב ולא להיות המובס התמידי מול מערכות ביורוקרטיות האמורות להעניק לו את הסיוע הנדרש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il