X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
כללי עשה ולא-תעשה, באדיבות אקונומיסט

תרבות המשרד שאחרי הקורונה

להמשיך לשמור על היגיינה, לא למהר ללחוץ ידיים ולהתחבק, להורות את טון הדיבור, להיות סבלניים לעמיתים עצבניים, לא להתרברב במעשיהם בסגר
▪  ▪  ▪
לא להצמיד את הכסאות [צילום: Business Wire / AP]

התקדמות החיסונים תוביל בקרוב לחזרה למשרדים, גם אם לא לחמישה ימים בשבוע וגם אם לא לתרבות של "תשע עד חמש". אקונומיסט מציע כמה עשה ולא-תעשה בעולם החדש שאחרי המגיפה.
אל תספר על החופשה האקזוטית שלך. לרוב האנשים לא היה מה לעשות מעבר לבהייה בגינה שלהם. הם לא רוצים לשמוע על הטיול שלך לאיים המלדיביים, אפילו אם היית בשבועיים בידוד לאחר מכן. אנשים צייתו לכללים כי אמרו להם שכולם באותה סירה; הם לא רוצים לשמוע שיש לך יאכטה.
אל תתרברב במעשיך בסגר. רבים התקשו בסגר, אז אל תספר שלימדת את ילדיך יוונית עתיקה ומתימטיקה דיפרנציאלית במקביל לאירוח של תריסר ישיבות זום ביום. בה במידה, אל תגיד: "יש לך WiFi? איזה מזל היה לך. אני הייתי צריך להשתמש ביוני דואר".
אל תבוא למשרד מצונן. בעבר ציפו מעובדים לבוא כשהם מנוזלים, אבל המגיפה הוכיחה שנגיפים עוברים בקלות רבה מאדם לחברו. שולחנו של העובד המצונן יתמלא עד מהרה בממחטות נייר והקומקום יופקע לצורך בישול לימונדה חמה; עמיתיו יצטרכו ליהנות ממזל רב כדי שלא להידבק. הצטננות איננה קורונה, אך כאשר ניתן לעבוד מהבית – אין שום סיבה להדביק את חבריך.
שמור על היגיינה. כאשר עובדים יחדיו, נוגעים בהמון משטחים משותפים. רחץ את ידיך לעיתים קרובות ככל האפשר, החזק את הדלת לחברך כדי שלא יצטרך לגעת בידית. הכללים האלה מועילים גם מול נגיפים אחרים.
נקה את שולחנך מדי ערב. בעתיד הקרוב, עובדים רבים יתחלקו לסירוגין באותו שולחן. אל תשאיר עליו פחיות שתייה, קסדת אופניים או פתקים. כדי שהעסק יעבוד, יהיה צורך לספק לעובדים ארוניות לאחסון חפציהם.
אל תעמוד קרוב מדי אלי. כולם התרגלו לשמירת הריחוק החברתי, כך שהתקרבות למרחק של פחות משני מטרים תיראה פוגענית. אל תקרב את הכסא שלך עד כדי כך שרגלך או ידך כמעט תגע בשכנך. אם במעלית יש כמה נוסעים, אל תידחף; חכה לבאה.
דבר בשקט. עובדים בילו זמן רב בשיחות וידאו, בהן מדברים בעוצמה הגבוהה ב-15% מן הרגיל – אולי בגלל המחשבה שמדברים אל מישהו הנמצא במרחק. במשרד זה כמובן לא נחוץ. יקח זמן לחזור לשיחה שגרתית, אבל אל תדבר בקול עמום כמו שחקן המגלם את הנרי החמישי של שייקספיר.
אל תתלבש בצורה רשמית מדי. עברה למעלה משנה מאז עובדים לבשו חליפה ועניבה ומאז עובדות הקפידו על לבוש מהודר. הלבוש הלא-רשמי הפך ללבוש היום-יומי, במיוחד מתחת למותניים (ולקו המצלמה). אולי אופנת המשרד לא תחזור לקדמותה, אבל יש גבולות: גברים צריכים להימנע משילוב של מכנסיים קצרים וסנדלים. אל תתלבש להלוויה, אבל גם לא לחוף הים.
היה סבלני לעמיתים עצבניים. אחדים יהיו להוטים לחזור למשרד יותר מאחרים, גם מסיבות בריאותיות. אל תתבדח על משרות חלקיות ואל תשכח לכלול אותם בפגישות זום. אל תצא מתוך הנחה שכולם רוצים ללחוץ ידיים ברגע שהם רואים אותך (שלא לדבר על חיבוקים). לא כל המרכיבים של עבודה מרחוק ייעלמו בן לילה.

תאריך:  28/04/21   |   עודכן:  28/04/21
+קיש: עוד 3 שבועות ישראל תהיה כמעט ללא מגבלות קורונה
14:51 28/04/21  |  מירב ארד

סגן שר הבריאות יואב קיש טוען במליאת הכנסת: "אם הירידה בתחלואה תימשך - בעוד שלושה שבועות נשחרר את המגבלות לחלוטין".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מאיר חוטקובסקי
בשעה טובה המדינה יוצאת אט אט מטראומת הקורונה, אך השלכותיה ילוו אותנו עוד תקופה ארוכה.   סקר צרכים של מספר גופים ובניהם הג'וינט ובנק ישראל מציגים תמונה עגומה של פגיעה במשקי הבית במגזר הקשישים    ההערכה היא שהשלכות המשבר ילוו אותנו עוד תקופה ארוכה
איתמר לוין
לקחים ממשברים קודמים מלמדים, כי אחריהם מגיעה תקופה של פריחה כלכלית - אבל היא מוגבלת מכפי שנהוג לחשוב ועלולה לגרור אי-שקט חברתי משמעותי
מירב ארד
וובינרים יתפרשו על פני תקופה של חודשיים ויעסקו בשלל סוגיות רלוונטיות לענף התיירות המתאושש מהמשבר. ההרצאות יועברו בעברית או באנגלית וישודרו במסגרת הפלטפורמה המקוונת של יריד התיירות IMTM
מירב ארד
מספרם ירד במרס בשיעור הנמוך בכמחצית מהממוצע (7% בלבד לעומת ממוצע של 15%)    מנכ"ל שירות התעסוקה, רמי גראור: "כפי שנוכחנו לכל אורך המשבר האוכלוסיות הפגיעות ביותר הן השכבות החלשות"
איציק וולף
ברשות ארצות הברית כ-60 מיליון מנות חיסון מתוצרת בריטית והן צפויות להיות מועברות בחודשים הקרובים למדינות אחרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il