X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לא ניתן בשום פנים ואופן לקצץ תקנות חניה באופן גורף שכזה, ללא פתרונות תחבורתיים אלטרנטיביים סבירים נכון להיום, זאת כל ילד יודע, התחבורה הציבורית במדינת ישראל מפגרת בעשרות רבות של שנים לעומת יתר המדינות המתוקנות בעולם הרחב
▪  ▪  ▪
מגמה נכונה [צילום: פלאש 90]

במהלך העשור אחרון אני מבחין בדיסוננס הולך וגובר בין הרצון של מקבלי ההחלטות בכל הדרגים להקטין את תקני החנייה לבין העדר מערכת הסיעים המונית, מה שנקראת בז'ארגון העממי "תחבורה ציבורית".
אם עד לעשור האחרון היו תקני החנייה, כולל בערים הגדולות והצפופות, נדיבים למדי, הרי שבהדרגה הם צומצמו, ובמיוחד במרכזי הערים. עיריית תל אביב, לדוגמה, החליטה בקיץ שעבר לצמצם אותם ל-0.5 בלבד במרכז העיר ול-0.8 אחוזים בשכונות הלווין.
בד בבד גם משרדי הממשלה הרלוונטיים, ובמיוחד משרד השיכון ומנהל התכנון של שמרד הפנים, הוציאו פעם אחר פעם תקנים חדשים ומגבילים של חניות, זאת מתוך מגמה ברורה לעודד שימוש בתחבורה ציבורית.
אישית וכנשיא לשכת הקבלנים אני סבור שבעקרון זוהי מגמה נכונה וחיובית למשק הישראלי. שימוש בתחבורה ציבורית יחסוך ללא ספק תקורות שוטפות גבוהות מאוד לתקציב המדינה, עד כדי חסכון של מיליארדים, ויהפוך את אורח החיים של הישראלי הממוצע לדומה לזה של עמיתיו בחו"ל.
אולם, וזה אולם גדול, לא ניתן בשום פנים ואופן לקצץ תקנות חניה באופן גורף שכזה, ללא פתרונות תחבורתיים אלטרנטיביים סבירים. נכון להיום, זאת כל ילד יודע, התחבורה הציבורית במדינת ישראל מפגרת בעשרות רבות של שנים לעומת יתר המדינות המתוקנות בעולם הרחב, כך שלא ניתן בפועל לבקש ממיליוני ישראלים להיפרד לאנחות מהרכב הפרטי שלהם, ללא פתרונות חלופיים.
סכנה ממשית
העובדה, למשל, שישראל הינה המדינה היחידה בעולם המערבי שעדיין אין לה בכל עריה הגדולות רכבת תחתית כהלכתה, להוציא קו רכבת קלה שפועל בירושלים, ושהעבודות על הקו האדום של הרכבת הקלה שעתיד לקשר את פתח תקוה, רמת גן ותל אביב בואכה בת ים, נמשכות זה עשור בקירוב, אומרת דרשני אחד גדול.
נכון. על הנייר קיימות תוכניות מגירה גדולות וחשובות, בתוכן לרשת את כל מרחבי גוש-דן לא רק בקווי רכבת קלה שתפעל מעל לפני הקרקע, אלא גם ברשת מקיפה ומודרנית של מטרו תת-קרקעי, אולם ברור לכל שעד שתוכניות אלה יתממשו, ייקחו שנים רבות שבהן גוש-דן המורחב יהפוך לבוקה ומבולקה, עד כדי סכנה ממשית של קריסת תשתיות ופגיעה קשה בכלכלה הישראלית.
ובמילים אחרות, קיצוץ תקני החנייה, רעיון הגיוני ומבורך לכשעצמו, רק יחמיר עוד יותר(!) במהלך השנים הקרובות את מצוקת תושבי המטרופולין, שימצאו את עצמם בין הפטיש לסדן, בין קיצוץ סיטוני לא מבוקר של תקני חנייה, לבין מציאות עגומה של אלטרנטיבת תחבורה ציבורית שכמעט ואינה קיימת כלל.
כדוגמה חיובית, דווקא, אביא את ההתעוררות הדרמטית של העיר בת ים, שבשנים הקרובות יילכו וייבנו בה עשרות גורדי שחקים עם שימושים מעורבים, עסקים, מסחר, בתי מלון ומגורים, במרחק הליכה מתחנת הקו האדום של הרכבת הקלה העתידה לקצר משמעותית את זמן הנסיעה בינה לבין מרכז תל אביב.
אולם, לצערי, זוהי בהחלט דוגמה יוצאת דופן שאינה פותרת כלל ועיקר את ה"הגיון העקום" של מקבלי ההחלטות, הן במשרדי הממשלה והן בעיריות, שטווים מציאות אלטרנטיבית של מערכת הסעים המונית שבפועל רחוקה מאוד מלהיות קיימת, כך שיש מקום לשקול שוב, ולגופו של עניין, את התפיסה הגורפת של צמצום תקני חנייה, זאת לבל תהפוך להיות חלילה חרב פיפיות.

הכותב הוא נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת "מזרחי ובניו"
תאריך:  28/04/2021   |   עודכן:  28/04/2021
+משרד הבריאות לא ביטל חובת הזמנת שוברים לרכבת
20:27 28/04/21  |  עידן יוסף

במשרד התחבורה אומרים כי למרות שהממשלה ביטלה את ההגבלות על תפוסת הנוסעים ברכבת, משרד הבריאות טרם ביטל את חובת הזמנת שובר הנסיעה לפני העלייה לרכבת, ותקנה זו עודנה בתוקף עד ל-6 במאי.
כמו כן, חלות תקנות משרד הבריאות המתייחסות לנסיעה בתחבורה הציבורית, בהן חובת עטיית מסיכה ואיסור אכילה בזמן הנסיעה.

+נורמליזציה: התחבורה הציבורית במזרח י-ם משתדרגת
17:30 28/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הסדרי נסיעות ברב-קו נכנסים לשימוש במזרח העיר ובצפונה ולאפשר לציבור הנוסעים הערבי מעבר קל בין חלקי העיר  ▪  על שבעת המפעילים תופעל בקרה אלקטרונית שתגביר את הדיוק

מסוף שער שכם

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקשר הגורדי בין חניות לתחבורה ציבורית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
הממשלה אישרה ביטול מגבלת התפוסה של 75% ביום חמישי    ביטול המגבלה בא ברקע דילול משמעותי של שירות התחבורה הציבורית והצפיפות המתגברת בשל רמדאן, ל"ג בעומר והשבתת קווי רכבת    לא בוטלה חובת הזמנת השוברים ברכבת
עידן יוסף
בהוראת משרד התחבורה הופסק שירות הרכבות באזורי החשמול כדי לאפשר עבודה מהירה ורציפה    משרד התחבורה לא הקצה במקביל חלופות נסיעה באוטובוסים, ותלונות הנוסעים הרבים שנתקעו לא אירחו להגיע    בתגובה הנחתה השרה להפעיל 5 נסיעות בשעות הערב המאוחרות רכבות בקו החוף - דבר שיבוא על חשבון קיצור משך העבודות
עידן יוסף
עם הסרתן בהדרגה של הגבלות הקורונה חלה ירידה קלה ברמת הדיוק בתחבורה הציבורית    נתיב אקספרס ומטרופולין תופסות את המקומות הראשונים, ודן ממשיכה לדשדש הרחק מאחור עם ציונים נמוכים במיוחד
עידן יוסף
לסטודנטים הנוסעים בתחבורה הציבורית יוצע הסדר מיוחד ברב-קו לחמישה חודשים בלבד עד תום שנת הלימודים האקדמית    החולשה: לרוב מוחץ של הסטודנטים ההסדר אינו משתלם
עידן יוסף
גם רכבות הלילה תשובנה לפעול    נוסעי הרכבת בתחנת נתב"ג יידרשו להנפיק שוברי כניסה לרכבת    החוזרים ארצה המחויבים בבידוד אינם רשאים להשתמש ברכבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il