X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
סטיבן קולבר על נאומו של ביידן, 29.4.21 / The Late Show
הנקודות המרכזיות בנאומו של ביידן בקונגרס

אחדות, סין, הוצאות ומיסים

וושינגטון פוסט: ביידן קרץ לדו-מפלגתיות, הציע דרך חדשה למאבק מול סין, אתגר את הרפובליקנים ותיחם את גבולות הוויכוח על המיסוי
▪  ▪  ▪
ביידן. טון כמעט מתנצל [צילום: AP]
ביידן קורא להשקיע 4.1 טריליון דולר
איתמר לוין
מבטיח שהתוכנית להשקעת 2.3 טריליון דולר בתשתיות תיצור מיליוני משרות בשכר טוב למעמד הביניים * הציג רשמית את תוכניתו להשקעת 1.8 טריליון דולר בחינוך - כולל בחינוך חינם במשך 16 שנים * "תוכניות הגרעין של אירן וקוריאה הצפונית הן סיכון חמור; פועלים עם בעלי בריתנו" * "ארה"ב תהיה ארסנל החיסונים של העולם" * "בואו נחסל את הסרטן"
לרשימה המלאה

1. קריצה חוזרת לדו-מפלגתיות
כאשר מקשיבים לחלקים מנאומו של הנשיא ג'ו ביידן בקונגרס (29.4.21), קשה לדעת שהקונגרס תקוע במבוי סתום – כותב אהרון בלייק, בעל טור בכיר בוושינגטון פוסט. למרות שאף רפובליקני לא תמך בתוכנית הסיוע שלו, ביידן יצר רושם כאילו היא אושרה פה אחד. הוא גם העניק לכולם, כולל כולם, את הקרדיט על הצלחת מבצע החיסונים.
הייתה זו טקטיקה רטורית מעניינת. מעבר לקריאה לרפובליקנים לתמוך בכמה מגבלות בתחום הנשק, ביידן לא הקדיש זמן של ממש לאופוזיציה. ואפילו הקריאה הזאת נעשתה בטון כמעט מתנצל, כאשר הוסיף לנוסח הכתוב: "תראו, אני לא רוצה להתעמת". אגב, גם המילים "כולכם" לא הופיעו בנוסח הכתוב. כמה היבטים של הקורונה היו מדי פעם אל-מפלגתיים, אבל לא בנשיאותו של ביידן. הוא נראה כמעט מעמיד פנים שזה כך, כאשר הציע לרפובליקנים שישמח לחלוק איתם את הקרדיט אם ישתפו פעולה.
2. סין במוקד
סדר היום של ביידן מנצל את הפלת כמה מן החומות המפלגתיות בידי דונלד טראמפ, והדבר בולט במיוחד במדיניות כלפי סין. הוא אמר: "אין שום סיבה שלהבים לטורבינות רוח לא ייבנו בפיטסבורג במקום בבייג'ינג". ביידן התייחס פעמיים לשיחתו עם הנשיא שי ג'ינפינג, ותיאר את סין כיריב שחייבים להתמודד איתו, אם כי בדרכים שונות מאלו של טראמפ.
שי רוצה להפוך את סין למדינה החשובה ביותר בעולם, הבהיר ביידן. הוא ושליטים סמכותנים אחרים חושבים שדמוקרטיה אינה יכולה להתחרות בהם במאה ה-21 משום שלוקח לה יותר מדי זמן להגיע להסכמות. כדי לנצח בתחרות על העתיד, צריך להשקיע סכומי עתק במשפחות ובילדים – טען ביידן. לדבריו, יריביה של ארה"ב סבורים שהיא אינה יכולה להתגבר על השקרים, הכעס, השנאה והפחדים. במילים אחרות: רוצים להתמודד עם סין? תשכחו ממלחמת הסחר ותעבירו את התוכניות שלי.
3. להוציא הרבה כסף
ביידן הציע בנאומו הוצאות עתק, אך כאלו המתמקדות בעיקר בנושאים חיוניים להם יש תמיכה דו-מפלגתית ניכרת, ולא כאלו המזוהים עם הליברלים. אבל הנאום גם הציג נשיא שפחות ופחות אכפת לו שייחשב לליברל קיצוני. בעוד הקונגרס עודנו דן בתוכניתו להשקיע 2.3 טריליון דולר בתשתיות, ביידן מציע להשקיע 1.8 טריליון דולר בחינוך ורווחה. יחד עם חבילת הסיוע לקורונה בסך 1.9 טריליון דולר, מדובר בתוכניות של 6 טריליון דולר ב-100 הימים הראשונים.
יש לחכות ולראות כמה מכל זה ימומן בפועל ולא באמצעות הגדלת הגרעון. ביידן קורא להעלאות מס על העשירים והחברות, לצד מימון לרשות המיסים לשם העמקת הגבייה. ברור שהוא מציע הרחבה של הממשלה בממדים שלא נראו עשרות שנים. במשך שבועות פורסמו ידיעות על כוונתו של ביידן שלא לשחק על בטוח ועל כך שהוא מעודד מהתמיכה הנרחבת בתוכנית הסיוע לקורונה. אבל גם לשביעות הרצון הציבורית מהגדלת ההוצאות יש גבול, מדגיש בלייק.
ההצעות גם מציבות אתגר בפני הרפובליקנים. המספרים אינם לטובת ביידן, כאשר בסנאט יחסי הכוחות הם 50-50 והוא צריך 60 קולות כדי להעביר חקיקה. ציניקנים יאמרו שהוא מעלה הצעות פופולריות שלא יעברו, כדי שיוכל להטיל את האשמה על הרפובליקנים. אבל מכל מקום, הנאום שרטט את גבולות מאבקי החקיקה בשלוש השנים הבאות, והנושא המרכזי יהיה כמה הוצאות יהיו האמריקנים מוכנים לבלוע בנוסף לטריליונים שכבר הוצאו למאבק בקורונה.
4. נקבעו התנאים לוויכוח על המס
ביידן ייחד חלק משמעותי מנאומו להגנה על הצעתו להעלאת מיסים, ואמר שוב ושוב שהן לא יפגעו באיש מלבד העשירים. ההעלאות יגעו רק ב-0.3% מהאמריקנים, הצהיר. "כאשר אתם שומעים מישהו שאומר שאינו מוכן להעלות את המיסים על העשירים, תשאלו אותו על מי הוא כן מוכן להעלות". הוא הזכיר, כי שיעור המס השולי המירבי המוצע – 39.6% - הוא זה ששרר בתחילת כהונתו של ג'ורג' בוש הבן.
החזרה הזאת הייתה מכוונת. ביידן יודע שהוא יכונה "מעלה מיסים". ברצונו לוודא שהוא מדבר משלב מוקדם ולעיתים קרובות על כוונותיו – הבטחה שכעת יצטרך לממש – ולאתגר את הרפובליקנים להתמודד עם הנקודה הזאת במישרין, לנוכח הסקרים המלמדים שהאמריקנים תומכים בהכבדת הנטל על העשירים.

תאריך:  29/04/21   |   עודכן:  29/04/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל ביידן
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מנתח את מדיניות החוץ של הממשל, לנוכח פעולותיו ב-100 הימים הראשונים, הצהרותיו של הנשיא והאתגרים המיידיים באסיה
איתמר לוין
צפוי להתמקד בנושאי פנים - הקורונה, ההשקעות בתשתיות, משבר המסתננים בגבול מקסיקו ותוכנית להשקעות ענק בחינוך ובריאות    200 איש בלבד יהיו נוכחים באולם בית הנבחרים, לעומת 1,600 בשנים רגילות; הכרטיסים חולקו למחוקקים בהגרלה ועל בסיס "כל הקודם זוכה"
איתמר לוין
במרכז התוכנית: חינוך חינם מגיל שלוש עד גיל 17, שנתיים חינם בקולג'ים הקהילתיים, הכרה במעונות יום לצורכי מס    המימון המוצע - מהכבדת נטל המס על העשירים והעמקת הגבייה    הרפובליקנים יתנגדו בתוקף וביידן יתקשה להעביר אותה בקונגרס
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מסביר כיצד צעדיו של הנשיא הקודם והמשך קיומו של הטראמפיזם מקשים על הנשיא הנוכחי לממש את מדיניותו בתחומים המרכזיים
איתמר לוין
זוכה ל-53% תמיכה מול 42% מתנגדים - טוב בהרבה מאשר טראמפ, אך הרחק מאחורי ששת הנשיאים הקודמים    עיקר התמיכה - במאבק בקורונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il