X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ארה"ב שיגרה משלחת של בכירים ממשרדי החוץ וההגנה לביקור בסעודיה, איחוד האמירויות, מצרים וירדן כדי לנסות ולהפיג את חששותיהן בתחום הביטחון האזורי והחזרה להסכם הגרעין. הדאגה המרכזית של המדינות הסוניות המתונות היא חזרת ארה"ב להסכם הגרעין עם אירן והתחזקות המליציות הפרו אירניות בעקבות ההסרה הצפויה של הסנקציות
▪  ▪  ▪
[צילום: איוון ווצ'י/AP]

בעוד שיחות וינה נמצאות בשלב מתקדם, ואחרי שמשלחת ביטחונית ישראלית בכירה ביקרה בוושינגטון בשבוע שעבר לשיחות עם בכירי הממשל על הסכנה הטמונה בחזרה להסכם הגרעין, משגר ממשל ביידן משלחת של בכירים במשרדי החוץ וההגנה האמריקניים לשיחות בסעודיה, איחוד האמירויות, מצרים וירדן. במשלחת ישתתפו גם מומחי ביטחון ומודיעין והביקור ימשך עד ה-7 בחודש.
דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס אמר כי הביקור נועד להרגיע את המתיחויות השונות במזרח התיכון אך הוא לא יעסוק באירן או בשיחות המתקיימת בוינה, אבל בעולם הערבי לא מתייחסים ברצינות להודעה הזו, ברור שהמדינות הערביות המתונות המשתייכות לציר הסוני שבהן תבקר המשלחת האמריקנית יביעו את חששותיהן הגדולים מההתקדמות לקראת חזרת הסכם הגרעין והסרת הסנקציות מעל אירן.
סוכנות הידיעות "בלומברג" דיווחה בשבוע שעבר כי ממשל ביידן ישגר משלחת של בכירים למזרח התיכון כדי להרגיע את חששות בנות בריתה של ארה"ב מהשיחות בוינה בין המעצמות לאירן בנושא הגרעין. אמש שוחח הנשיא ביידן בטלפון עם השיח' מוחמד בן זאיד, יורש העצר של אבו דאבי בנושא איום הגרעין האירני והביע תמיכה בהרחבת הנורמליזציה בין איחוד האמירויות לישראל.
בעולם הערבי עקבו בעניין רב אחרי הביקור של בכירי מערכת הביטחון הישראלית בוושינגטון בשבוע שעבר, לא נמסרו הרבה פרטים על תוצאות הביקור אך הרושם המתקבל מהדיווחים באמצעי התקשורת הוא שישראל החלה להפנים את העובדה שממשל ביידן נחוש להסכם הגרעין עם אירן, ממנו פרש הנשיא טראמפ ב-2018, וגם להסיר את הסנקציות וכי ישראל נוקטת כעת במדיניות של "צמצום נזקים", היא נערכת להגשת מסמך לממשל ביידן הכולל שורה של בקשות ביטחוניות וערבויות כפיצוי על החזרה של ארה"ב להסכם הגרעין. על-פי גורמים אמריקנים, אחד הנושאים המרכזיים שבהם תעסוק המשלחת האמריקנית בביקורה בסעודיה יהיה המשך המלחמה בתימן.
הנשיא ביידן מודאג מאוד מכישלון מאמציו לעצור את המלחמה בתימן, אירן, כך נראה, הגבירה את התקפות המורדים החות'ים על סעודיה באמצעות טילים בליסטיים ומל"טים ממולכדים כמנוף לחץ על ארה"ב בשיחות וינה ואין לה שום כוונה להביא להפסקת המלחמה.
בחודש שעבר הודיע ממשל ביידן לקונגרס כי הוא יקדם מכירת מערכות נשק הגנתיות לסעודיה ולאיחוד האמירויות, בין היתר מדובר בעסקת מכירת מטוסי האף-35 לאיחוד האמירויות שסוכמה בתקופת שלטונו של הנשיא טראמפ. משרד החוץ האמריקני הודיע כי הוא מתייחס לאיחוד האמירויות כ"שותפה חשובה בתחום המלחמה בטרור" ואל סעודיה כ"שותפה אסטרטגית" וכי ארה"ב לא תעמוד מהצד כאשר אחת מבנות בריתה, הכוונה לסעודיה, מופצצת כל יום (על-ידי המורדים החות'ים בתימן).
השיחות של המשלחת האמריקנית במצרים יעסקו, על-פי גורמים אמריקנים, בנושאי הביטחון האזורי ובמצב זכויות האדם, על הנשיא ביידן מופעל לחץ כבד בתוך ארה"ב לטפל בנושא הפרת זכויות האדם על-ידי משטרו של הנשיא עבד אלפתאח א-סיסי.
בירדן תדון המשלחת האמריקנית עם המלך עבדאלה בסוגיות הביטחון האזורי, בניסיון של הנסיך חמזה לקשור קשר נגד המלך ובהשלכות דחיית הבחירות הפלשתיניות בשטחים.
ספק רב אם המשלחת האמריקנית תצליח להפיג את החששות של המדינות הערביות שבהן היא תבקר מסכנת החזרה להסכם הגרעין עם אירן, זהו הנושא המרכזי שמדאיג את מנהיגי המזרח התיכון שעוקבים בדקדקנות אחרי השיחות בוינה. מדי יום מופצות ידיעות ושמועות שונות באמצעי התקשורת הערביים והבינלאומיים על ויתורים משמעותיים שעשה ממשל ביידן בשיחות וינה והממשל עסוק בהכחשתן, מחול השדים התקשורתי מחייב את ממשל ביידן לנסות ולהרגיע את בנות בריתה של ארה"ב במזרח התיכון, במיוחד לאחר ביקורה של המשלחת הביטחונית הישראלית בוושינגטון.
אחד החששות הגדולים של סעודיה ואיחוד האמירויות הוא שהסרת הסנקציות מעל אירן תביא להתחזקותה הכלכלית של אירן והיא תזרים כסף רב כדי לחזק את שלוחותיה השיעיות בתימן, עירק, סוריה ולבנון, לספק להן טילים בליסטיים ומל"טים ולהגביר את התפשטותן במדינות אלה.

תאריך:  05/05/2021   |   עודכן:  05/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממשל ביידן מנסה להרגיע חששות מפני החזרה להסכם הגרעין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
משלחת אמריקנית רשמית תצא השבוע לביקור בסעודיה, באיחוד האמירויות, במצרים ובירדן    זאת לנוכח חששות מדינות אלו מפני שינוי המדיניות האמריקנית בנושא הגרעין האירני ועל-רקע התבטאויות של מוחמד בן סלמאן המבטאות התקרבות לאירנים
יוני בן-מנחם
ישראל וממשל ביידן הקימו צוותים משותפים להתמודדות עם איום הטילים המדויקים והמל"טים שבידי אירן ושלוחותיה במזה"ת. ממשל ביידן סבור שהטילים הבליסטיים הם האיום הגדול ביותר מצידה של אירן אבל ההערכה בישראל היא שהוא איננו מתכוון לפעול נגדה באמצעים צבאיים
אורי שרגיל
האסטרטג אהוד ברח מלבנון בשל גומת 'בוץ' קטנה    במקום לייבש את הגומה - הוא מאפשר להפוך את לבנון לפרדס עבור 200,000 טילים המכוונים לעריה של ישראל ולכל מקורות כוחה, ויד המקרה עדין נטויה
איציק וולף
הממשל האמריקני העביר מסרים לממשלת ישראל ולפיהם הוא אינו מרוצה מן הפרסומים שעסקו בהרחבה בתקיפת יעדים אירניים שונים    היום אחר-הצהריים יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון בנושא האירני
עידן יוסף
ברפובליקה דווח כי האיש, רזה קרימי, עזב לפני הפיצוץ שאירע ביום ראשון    דווח עוד כי נעשים מאמצים לעצור אותו ולהסגירו    אירן האשימה השבוע את ישראל בפיצוץ ואמרה כי מדובר ב"טרור גרעיני"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il