X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
איחוד משפחות מסתננים, 3.5.21 / רויטרס
מוחק את מורשת טראמפ בתחום ההגירה

ביידן מאחד משפחות מסתננים

ילדים הופרדו מהוריהם בגבול מקסיקו בימי ממשל טראמפ, והממשל הנוכחי רואה באיחודם צעד ראשון ברפורמה מקיפה – מדווח וושינגטון פוסט
▪  ▪  ▪
מסתננים חסרי בית בניו-יורק [צילום: סת' ווניג, AP]

הנשיא ג'ו ביידן הגשים הבטחת בחירות, כאשר הממשל החל (יום ג', 4.5.21) לאחד מחדש חלק ממשפחות המסתננים בגבול מקסיקו שהופרדו בכוח בימי ממשל טראמפ. מדיניות "אפס הסובלנות" שלו הובילה לצעדים פליליים חמורים נגד המסתננים ולגירושם, בעוד ילדיהם נותרו בארה"ב. ביוני 2018 הורה בית המשפט לממשל לאחד את המשפחות, במאות מקרים הדבר נעשה, אך מאות הורים כבר גורשו לארצות מוצאם. פעילי זכויות אדם טענו, כי ממשל טראמפ הקשה על ממשל ביידן לאחד את יתר המשפחות, בכך שלא ביצע תיעוד מספק.
וושינגטון פוסט מציין, כי בפועל היה קל יותר לאתר את הילדים מאשר את הוריהם; בחלק מן המקרים היה צורך בפרסומות ברדיו במקסיקו ובמרכז אמריקה [בדומה למדור חיפוש קרובים בראשית ימי המדינה]. בסך-הכל, למעלה מ-1,000 משפחות צפויות להתאחד מחדש.
מבחינת ממשל ביידן, הרגע הזה הוא חלק ממחיקה נרחבת של מורשת טראמפ בתחום ההגירה. בתחילת השבוע העלה ביידן את מכסת הפליטים – אותה הוריד טראמפ לשפל חסר תקדים – ל-62,500 עד ספטמבר, ועם יעד של 125,000 בשנת התקציב המתחילה ב-1.10.21. בפועל לא בטוח שהמכסות הללו ינוצלו במלואן; ביידן הכריז עליהן לאחר לחץ כבד בתוך המפלגה הדמוקרטית ומצד פעילי זכויות אדם. לדבריו, הצעד מחזק את מחויבותה של ארה"ב להגן על הפגיעים ביותר ולהוות מגדלור לחרות ופליטים.
ביידן עצר את בניית החומה השנויה במחלוקת של דונלד טראמפ בגבול מקסיקו, ביטל את החוק להענשת מסתננים שקיבלו סיוע ממשלתי ולא חידש את האיסור שהטיל טראמפ על מתן ויזות לסוגים מסוימים של עובדים. הבית הלבן גם הציע תוכנית כוללת, אשר תעניק למיליוני מסתננים מסלול לאזרחות, לצד הגדלת התקציב לאבטחת הגבול, אך שני הצעדים תקועים בקונגרס. הרפובליקנים טוענים שמדיניותו של ביידן אחראית לזרם העצום של מסתננים: 172,000 נעצרו בחודש מארס, המספר הגבוה ביותר מזה 20 שנה. וסקרים מעלים, כי מדיניות ההגירה היא חולשתו העיקרית של ביידן.
ביידן הטיל על סגניתו, קאמלה האריס, להוביל את מאמצי הממשל להתמודד עם גל המסתננים ממרכז אמריקה. לדבריה, הגל נובע מהעלייה בפשיעה, באסונות הטבע ובכשלים הממשליים באל-סלבדור, גווטמאלה והונדורס. לדבריה, ארה"ב רוצה לסייע לתושבי מדינות אלו למצוא תקווה בבתיהם, והזכירה שהממשל הכריז בשבוע שעבר על סיוע נוסף של 310 מיליון דולר. היא גם גינתה של ממשלת סלבדור, בראשותו של נאיב בוקלה הפופוליסט, על פיטורי שופטי בית המשפט העליון והתובע הכללי.
השר לביטחון פנים, אלחנדרו מיורקאס, אמר כי בטחונה ורווחתה של ארה"ב תלויים במצבו של אזור הגבול, ושאיחוד המשפחות הוא רק הצעד הראשון של הממשל בדרך לרפורמה במדיניות ההגירה ובבניית המערכות שפורקו בידי הממשל הקודם. הוא גם דחה את הלאומנות של טראמפ: "במקום לראות גבולות רק כקווים בין מדינות המבדילים בינינו, יש לראות אותם כנקודות מפגש".

תאריך:  06/05/21   |   עודכן:  06/05/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מהגרים
איתמר לוין
אם לא יופעל אחד הפתרונות בהם נוקב בג"ץ - כל 2,445 המסתננים יקבלו רישיון לישיבת ארעי, אותו ניתן יהיה לשלול אם יידחו בקשות פרטניות לקבלת מקלט
עידן יוסף
על-פי בדיקת הרשויות, 44% מהנתינים הזרים בדרום תל אביב מקבלים סיוע, אך לטענת מחברי המסמך אין הלימה בינו לצורכי הקהילה הזרה    המזון המבושל שקיבלו בסלי המזון אינו מותאם להרגלים ולטעם החיך של חברי הקהילה, ורובו נזרק    הילדים רגילים ל"אוכל ישראלי" יקר יותר    בהמלצות: תמיכה במכולות ובמסעדות של הנתינים הזרים וחלוקת שוברים    ח"כ מאי גולן: "עיוות מוחלט של המציאות. המסמך אינו חוקי והוכן בחוסר סמכות"
עידן יוסף
הממשלה הסודנית ביטלה את החוק משנת 1958 והדגישה בישיבתה את עמדתה לכינון מדינה פלשתינית על בסיס מתווה להקמת מדינה פלשתינית    המרכז למדיניות הגירה ישראלית: "הוסר המכשול הדיפלומטי להחזרת נתינים סודנים לארצם"
איתמר לוין
רשת המרכולים העסיקה מבקש מקלט מאריתריאה כעובד ניקיון באמצעות חברת כוח אדם; שכרו שולם כנגד תלושים פיקטיביים ולא בוצעו ההפרשות המתחייבות    ביה"ד: אושר עד רוצה להמשיך לעצום את עיניה מול המתחולל בה
עידן יוסף
הודיעה שתדרוש דרוש הקמת בית דין ארצי להגירה, ביטול סעיף הנכד בחוק השבות כדי למנוע עליית גויים לארץ וביטול חוק ליברמן באופן שלא תתאפשר הגירה כלכלית    וגם: ביטול חוק חינוך חינם לילדי זרים חסרי מעמד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il