X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
אוסטין פורס את משנתו: פעילות חובקת-כל - מהשמים ודרך הסייבר ועד האוקיינוס - כדי להרתיע את אויביה של ארה"ב ולנצח בצורה מוחצת בכל עימות
▪  ▪  ▪
אוסטין. להישאר הטובים ביותר [צילום: סוזן וולש, AP]

  • שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, נשא דברים ב-30.4.21 בפני הפיקוד ההודי-פציפי של צבא ארה"ב. הדברים עובדו למאמר בוושינגטון פוסט וכאן מובאים עיקריו.
אבן הפינה של הגנת ארה"ב היא נחישות, המבטיחה שאויבינו יבינו את הטיפשות שבכניסה לעימות. "רק כאשר נשקנו יעילים מעל לכל ספק", אמר הנשיא ג'ון קנדי ב-1961, "אנחנו יכולים להיות בטוחים מעל לכל ספק שלעולם לא ייעשה בהם שימוש".
60 שנה מאוחר יותר, אנחנו עדיין הטובים ביותר בעסק. אבל להיות הטובים ביותר כיום אינו ערובה לכך שנהיה הטובים ביותר מחר – לא בעידן בו הטכנולוגיה משתנה את אופי הלחימה עצמה. ולא בעידן בו אויבינו הפוטנציאלים פועלים במכוון כדי למחוק את יתרוננו. שמירת היתרון הטכנולוגי מובנה שינויים חשובים בעבודה שאנו עושים כדי לשמור את ארה"ב בטוחה לא רק באוויר, ביבשה ובים אלא גם בחלל ובמרחב הסייבר.
כדי להבטיח שהמחיר והסיכונים של תוקפנות יהיו גבוהים מכל תועלת אפשרית, נשתמש ביכולות הקיימות, נבנה חדשות ונשתמש בכולן בדרכים חדשות ומתחדשות – יד ביד עם בעלי בריתנו ושותפינו. איננו יכולים לחזות את העתיד. אנחנו זקוקים לשילוב הנכון של טכנולוגיה, תפיסות ויכולות מבצעיות – כולם מחוברים ברשת כה אמינה, גמישה ואדירה, שהיא תגרום לכל אויב לעצור. עלינו ליצור יתרונות לעצמנו ודילמות להם.
במסגרת מה שאני מכנה "נחישות משולבת", צבא ארה"ב לא יעמוד בפני עצמו, אלא יגבה את הדיפלומטיה האמריקנית ויקדם מדיניות חוץ המשתמשת בכל הכלים של עוצמתנו הלאומית. כפי שהנשיא ביידן הבהיר, הדיפלומטיה חייבת לבוא ראשונה והשימוש בכוח חייב להיות תמיד המוצא האחרון.
המשמעות של נחישות משולבת היא שימוש שונה בחלק מהיכולות הנוכחיות שלנו. זה אומר לפתח תפיסות מבצעיות חדשות לדברים שכבר יש לנו. וזה אומר להשקיע במיחשוב קוונטים ובינה מלאכותית, שיסייעו לנו לקבל החלטות מהירות יותר וטובות יותר. אנחנו כבר משקיעים בהזדמנויות עצומות במיחשוב-על, המסגרת המאפשרת לנו לעבד מידע בעודנו נאסף, לנתח אותו ולשתף אותו מיידית – מה שמאפשר לנו למצוא לא מחט אחת בערימה שחת אחת, אלא עשר מחטים בעשר ערימות, ולמסור את מיקומן לכוחות ושותפים שונים. זה נותן לנו יתרון בעולם האמיתי בזמן אמת, ולהבין בצורה מלאה מצבים המשתנים במהירות המלחמה. אבל נחישות כיום אינה נשענת על פלטפורה, זרוע או מיומנות מסוימות. היא בנויה על רשתות שאנחנו בונים לכל רוחבו של צבאנו.
בחלל, למשל, נחישות משולבת יכולה לבוא לידי ביטוי בכך שנבטיח שיכולות כמו ה-GPS שלנו ימשיכו לפעול אפילו אם אויבים יתקפו אותה בטילים, כלי סייבר או כלי נשק המוצבים בחלל. המשמעות עשויה גם להיות הפעלת יכולת סייבר במקום אחד כתגובה לתקרית ימית במרחק של מאות ק"מ.
כל אויב החושב לנסות להשיג יתרון בזירה אחת, חייב לדעת שאנחנו יכולים להגיב לא בזירה אחת אלא ברבות אחרות. כוח ההרתעה טמון ביכולתנו להגיב בתוקפנות במועד ובאופן שאנו בוחרים. זה לא יהיה קל. טבע הלחימה משתנה; היא מתרחבת לזירות חסרות תקדים ומשתרעת מהשמים לסייבר ולמעמקי האוקיינוסים. הדבר מחייב חשיבה חדשה ופעולה חדשה במשרד ההגנה. אנחנו חייבים לעבוד יחדיו – עם בעלי ברית ושותפים, בין הפיקודים, בין הזרועות ולאורך הצנרת שלנו. עלינו לחשוב בצורה מאומצת יותר ויצירתית יותר על מניעת המאבק העתידי. ואם איננו יכולים למנוע אותו, עלינו להיות מוכנים לנצח בו בצורה מוחצת.

תאריך:  10/05/21   |   עודכן:  10/05/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל ביידן
איתמר לוין
נותרו רק 1,156 איש שצריך לאשר בסנאט - לצד 4,000 משרות אמון פוליטיות    התוצאה היא ממשלה שאינה מתפקדת ומחייבת רפורמה מקיפה
איתמר לוין
אפילו אם יאושרו כל רכיבי הצעתו של ביידן להכבדת נטל המס על העשירים, הוא יהיה נמוך מאשר לאחר מלחמת העולם השנייה ואפילו פחות מאשר בשנות ה-90
איתמר לוין
ההתאוששות החלה עוד בימי טראמפ, אך ביידן העניק לה תנופה נוספת ובעיקר יצר בקרב האמריקנים את התחושה שהקורונה עומדת להסתיים
איתמר לוין
טוען שיש לאזן בין מס שלא יהיה גבוה מדי לבין מס המעודד העלמות    מציע שני שיפורים לתוכנית: להשוות את מיסוי ההון והעבודה, ולהעניק הקלות למשקיעים
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: ביידן קרץ לדו-מפלגתיות, הציע דרך חדשה למאבק מול סין, אתגר את הרפובליקנים ותיחם את גבולות הוויכוח על המיסוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il