X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אלפי טילים נורו על אזרחי הארץ הטובה הזו, חלקם שילמו בחייהם, ושום עצומה? אפילו לא חצי מודעה בעיתונים להפסיק את הכיבוש והרג החפים מפשע בעזה? מה קורה כאן? אין עמוס עוז אין עצומות?
▪  ▪  ▪
מונופול בלעדי על המוסר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

לחלק ממי שמזהים עצמם כאנשי הרוח, הוגי הדעות, סופרים, משוררים, מרצים ואנשי תקשורת, אנשי אקדמיה וצבא, אנשי תעשיה וחתני פרס ישראל יש תחביב מעניין כזה, חתימות על עצומות, במיוחד על עצומות מסוימות מאוד.
לרוב עצומות בגנות מוסריותה של מדינת ישראל בדגש על רגישות סלקטיבית מאוד ביחס למיעוט הערבי בישראל ומחוצה לה. עצומות נגד הכיבוש המשחית, בעד שלום עכשיו, עצומות נגד פגיעה בצלם, בעד שבירת שתיקה, עצומות נגד הצמחת קרן חדשה בעד המסתננים.
יש את העצומות הקבועות, עונתיות סדרתיות, עם מילים מפוצצות כמו: מלחמה על הדמוקרטיה, שלטון החוק בסכנה, אפרטהייד זה כאן, הפשיזם לא יעבור, מגנים על בג"ץ, בית המשפט העליון בסכנה, סיסמאות שאיבדו את כוחן וזוהרן עומעם באחרונה.
עם ישראל נלחם מול החמאס הטרוריסטי. כל אנשי העצומות הסדרתיים לא השמיעו גיהוק, שיהוק, במקרה הטוב רק פיהוק. עם ישראל הנלחם על חייו משעמם אותם, עם ישראל הרץ אל הממ"דים וחדרי הביטחון לא כל כך מעניין את החותמים הסדרתיים, אנשי המוסר בעיני עצמם.
לכן בתום ימי הלחימה בעזה חשתי לפתע חסר משהו. העצומות של אנשי הרוח והספר לא באו אל העולם והותירו מלחמה זו בבושתה ובכלימתה כמלחמה שלא הייתה משמעותית מספיק כדי לקרוא להפסקתה.
אלפי טילים נורו על אזרחי הארץ הטובה הזו, חלקם שילמו בחייהם, ושום עצומה? אפילו לא חצי מודעה בעיתונים להפסיק את הכיבוש והרג החפים מפשע בעזה? מה קורה כאן? אין עמוס עוז אין עצומות? אולי דוד גרוסמן קטן ובולי גדול ושאר חובבי הז'אנר. למען האמת ההיסטורית היו כמה מרצים דרג ח' מבצלאל שהבינו את מצוקת הסטודנטים הפלשתינים השובתים וכתבו להם: "מבקשים להביע את הזדהותנו העמוקה עם מאבקכם על הבית, על החופש, על האלימות המשטרתית ואלימות המתנחלים". מה קרה לאנשי ההגות מבצלאל ששכחו לשרבב את מילות הניצחון האולטימטיביות, מאבק על מוסר וצדק, מדינת אפרטהייד?
הכיבוש משחית והמימון הישראלי מהכיבוש מגיע בזמן. ורגע טרם ישבר ליבם של המרצים המוסריים מבצלאל בישרו בטלוויזיה על עוד הצתת בתי כנסת, עוד שריפת ספרי תורה, עוד לינץ' ברחובה של עיר עוד שריפת בתי יהודים עוד השלכת בקבוקי תבערה, עוד גירוש יהודים מבתיהם.
במלחמת עזה לא צייצו בעלי המונופול הבלעדי על המוסר אנשי הרוח בעיני עצמם. שינוי מעניין. לא היו עצומות למען אנשי ההוד העזתים האדיבים הנאצלים, שוחרי השלום והטוב, לא היו גם עצומות לחיזוק הרוח הישראלית במלחמתה הצודקת על הגנת אזרחיה ללא הבדלי דת, מין וצבע.
לאנשי רוח אמיתיים היה מעמד חשוב בעולם היהודי הערכי, קראו להם הצופים. הצופה, היה האדם הרואה למרחוק, החש וחיי את המציאות, מנער מעליו רעשי רקע ובורר את הבר מן התבן. המפיח בעם תקווה, המתריע בשער כנגד עוולות, כנגד קלקולים. הצופה היה למגדלור אשר ידיו היו נקיות מכל רבב, אשר יכול היה לשאת את נאומו מבלי שהשרצים בקופתו ישמיעו לחשם.
לאנשי המוסר יש חלק משמעותי וחשוב לאין שיעור בתנאי שזהו אינו מוסר סלקטיבי, מוסר מזויף, מוסר חלול. מי יתננו צופים, אנשי מוסר חפים מעיוות מוסרי.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  27/05/2021   |   עודכן:  27/05/2021
+מבצע "חוק וסדר" יוארך בשבוע; 1,938 עצורים עד כה
02:07 28/05/21  |  עידן יוסף

המשטרה אומרת כי במבצע "חוק וסדר" נעצרו 348 חשודים ברחבי הארץ. מתחילת מבצע שומר החומות נעצרו 1,938 חשודים, כמעט כולם פורעים ערבים, והוגשו 175 כתבי אישום.
בביקורו ביחידת מתפ"א אמר המפכ"ל: "אנו בעיצומו של מבצע "חוק וסדר", מבצע רחב היקף ברחבי הארץ שמשיג את מטרתו שהיא מיצוי הדין עם המעורבים בהתפרעויות ובאירועי האלימות והפשיעה בשבועות האחרונים. אנו נמשיך אותו גם במהלך השבוע הבא בדגש על מעצר פורעי החוק ואיתור אמצעי לחימה בלתי חוקיים."
מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, שביקר ביחידת מתפ"א (מנהלת תיאום פעילות אכיפה) הפועלת לאכיפת חוק התכנון והבניה ודיני המקרקעין, אמר: לאור השגת מטרות מבצע חוק וסדר בימים האחרונים, כפי שהגדרנו אותן, החלטנו להמשיך את המבצע גם בסוף השבוע ובמהלך השבוע הבא, תוך ריכוז מאמץ מודיעיני, מבצעי וחקירתי למעצרם של פורעי החוק ואיתור אמצעי לחימה בלתי חוקיים, בדגש על מעצר מחזיקי כלי הנשק בניגוד לחוק, כדי לדאוג שאלו שפגעו בביטחון האזרחים ייעצרו ויעמדו לדין ושהשקט ברחובות יישמר".

+לוד: ערבים השליכו בקבוק תבערה לבית יהודי
01:01 28/05/21  |  עידן יוסף

ברחוב בעל התניא בלוד השליכו פורעים ערבים בקבוק תבערה לעבר בית של יהודים. אין נפגעים אך נזק נגרם לדירה. ראש העירייה יאיר רביבו הגיב: "פיגוע חמר מאוד. הערתי את כל צמרת המשטרה והשב"כ. לצערי, זו תוצאה ישירה של ההסתה שלא פוסקת".

+ארבעה מפרי סדר ערבים נעצרו בשייח ג'ראח
23:37 27/05/21  |  עידן יוסף

כוחות המשטרה ולוחמי משמר הגבול הפועלים להשבת הסדר בשכונת שמעון הצדיק (שייח ג'ראח) בירושלים בעקבות הפרת סדר במקום בהשתתפות עשרות מתפרעים ערבים, עצרו ארבעה מתפרעים חשודים בגין הפרת סדר איומים. אחד העצורים אף תקף שוטר. החשודים נעצרו והועברו להמשך חקירה במשטרה.

+נתפסה החוליה שביצעה פיגוע בעוז ציון
22:02 27/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הותר לפרסום: כוחות צה"ל ושב"כ תפסו את חוליית המחבלים שהשליכו בקבוקי תבערה לעבר בית סמוך לגבעת אסף  ▪  בנס איש לא נפגע בפיגוע, אך נזק נגרם לרכוש

[צילום: דוברות בנימין]
+העמדת דברים על דיוקם
13:26 27/05/21  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה

המדיניות של הרשות הפלשתינית היא לתמוך באנגלית בפתרון של 2 מדינות אבל, לנהל מאבק נגד ישראל בכל המוסדות הבינלאומיים במטרה להביא לדמוניזציה ודה-לגיטימציה של קיומה

אג'נדות פלשתיניות [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]
+ההזדמנות המדינית של הרש"פ
09:42 27/05/21  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

גורמים בכירים ברש"פ מרוצים מהחלטת ממשל ביידן לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים ומפרשים אותה ככישלון תוכנית "עסקת המאה". להערכתם, נוצרה כעת הזדמנות לחידוש המשא-ומתן עם ישראל תוך הפעלת לחץ מדיני כבד עליה להסכים לפתרון שתי המדינות

[צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איפה העצומות כולן
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אודה לך מאד,
בקשה אישית לכותב  |  27/05/21 14:24
 
- המשותף בינך וביני
בני תור קל  |  28/05/21 15:01
 
- קראתי את הודעתך רק הבוקר,
בני ידידי היקר,  |  30/05/21 11:40
2
כל הכבוד, מר בן סבו
עמעד  |  28/05/21 12:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
גורמים בכירים ברש"פ מרוצים מהחלטת ממשל ביידן לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים ומפרשים אותה ככישלון תוכנית "עסקת המאה". להערכתם, נוצרה כעת הזדמנות לחידוש המשא-ומתן עם ישראל תוך הפעלת לחץ מדיני כבד עליה להסכים לפתרון שתי המדינות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - בעייתי, תודה, חוויה ב"אופרה" בחדרה ומדיניות מוזרה    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות ואושר
איציק וולף
שר החוץ הקטארי הודיע כי מדינתו תמשיך לתמוך בפלשתינים "כדי להגיע לפתרון צודק ומתמשך עד להקמת מדינה עצמאית עבורם"    מצרים צפויה להזמין את ישראל וחמאס למשא-ומתן עקיף בקהיר לרגיעה ארוכת טווח
ירון פרידמן
איך מגיעים עשרות אלפי טילים לרצועה "במצור" כפי שהפלשתינים מגדירים את הרצועה? לכאורה רק כמה ארגוני מחבלים קטנים עומדים מול ישראל, אולם בפועל מדובר בתמיכה מסיבית של כמה מדינות העומדות מאחוריהן
איציק וולף
מנהיג חמאס ברצועת עזה נאם בפומבי ברצועת עזה וטען שנתניהו וגנץ הם האחראים להסלמה    לגלג על טענות ישראל בדבר פגיעה במערך המנהרות של ארגונו וטען כי נותרו 400 קילומטרים של מנהרות פעילות    "על האויב ועל העולם לדעת שזו רק הייתה חזרה גנרלית - תמרון קטן, שמראה מה יכול להיות אם ישראל תנסה שוב לפגוע באל-אקצה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il