X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
סינוואר. על שער עיתון הארץ [צילום: ג'ון מינצ'ילו/AP]
שפלות הארץ
התמונה במעריב והתצלומים בהארץ אינם שני צידי המטבע. הם אותו צד בדיוק, שמשקף את כישלון ההסברה הישראלית זו התנצלות, שאינה מרשימה את דורשי רעתנו, רחמני החמאס באשר הינם, ושוקן ביניהם. לדאבון הלב, ענייני ההסברה מתעוררים אצלנו רק לאחר מעשה, בשכוך האש, ובהיפתח מלחמת הגירסאות בינינו לבין האויב

התמונה שפורסמה בעיתון זה ביום חמישי אמרה הכל: הארכי-טרוריסט יחיא סינוואר, שיצא בשן ועין מהסבב הלוחמני הנוסף שיזם, נראה בה בעת שנשא עוד אחד מנאומי השיטנה שלו, דיבר על עשרת-אלפים שאהידים שמוכנים לפעול בישראל, כאשר על זרועותיו ילד תמים, עטוי לראשו צעיף חמאסי ירוק, מחזיק בידיו רובה. צעצוע עזתי. כבן חמש נראה הילד וכבר "נכנס לעניינים". שנאת ה"יאהוד" שמוטמעת בו, והחלום מגיל אפס לראות בקץ המדינה היהודית. בבתי הספר בעזה ילדים משחקים בנשקים, משננים סיסמאות שיטנה. כך מכשירים את דור השאהידים הבא.
בקושי החלה הפסקת האש וסינוואר מיהר לשאת נאום מתריס, שיקרי, מאיים, כדי לחזק את התודעה שהחמאס ניצח. הבטיח שהמאבק יימשך, בלי שים לב למספר הקורבנות בצד הערבי, גם לא מספר הבניינים וההרס העצום. לא עכשיו ולא בעתיד. וכי על ישראל מאיים הסינוואר? על בני עמו שלו הוא מהלך אימים! נשים, ילדים וזקנים, חסרי אונים, שנתונים לחסדי משטר האימים החמאסי.
לעומת התמונה שפירסם מעריב, עיתון אחר, במקרה גם הוא באותיות עבריות, פירסם באותו יום 67 תצלומים בעמודו הראשון - וחזר עליהם גם בעמודו השלישי. 67 תצלומים של הילדים שנהרגו בעזה במהלך מבצע "שומר החומות", לשביעות רצון החמאס. הארץ עשה קופי-פייסט לצילומים ולדיווח משותפו מעבר לים, ה"ניו-יורק טיימס", שכבר מזמן מיצב עצמו כעיתון אנטי ישראלי בעליל. הארץ הוכיח שוב - והפעם בגדול - את תפקידו כעיתון מגמתי, פוסט-ציוני, חד-צדדי, שמספק תחמושת חזותית ומילולית לאנטישמים ולשונאי ישראל.
שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם גלעד ארדן קבל על "פיגוע ההסברה" הזה והסביר כי הארץ לא רק תירגם כתבה מתוך ה"ניו-יורק טיימס" אלא אף מחק ממנה את הילדים הישראלים שנהרגו. "זו לא טעות, זו מדיניות" - קבע ובצדק. היו מי שכינו את הארץ - "ביטאון החמאס", והעטירו עליו עוד ועוד גידופים. עיתון בשירות תעמולת האויב. קיצוני אף מהעיתון הניו-יורקי.
התמונה במעריב והתצלומים בהארץ אינם שני צידי המטבע. הם אותו צד בדיוק, שמשקף את כישלון ההסברה הישראלית. השגריר ארדן ניסה "לכבות את האש": "ישראל היא מדינה דמוקרטית מוסרית שפוגעת אך ורק במי שמנסה לרצוח אותה, ומנסה כל הזמן למזער את הפגיעה בחפים מפשע. החמאס שמתעקש לפעול מתוך מרכזי אוכלוסייה ולהתחבא מאחורי אזרחים תמימים, הוא זה שאחראי לכך שילדים פלשתינים נפגעים".
עם כל הכבוד לשגריר הרהוט, זו אינה נקראת הסברה. זו התנצלות, שאינה מרשימה את דורשי רעתנו, רחמני החמאס באשר הינם, ושוקן ביניהם. לדאבון הלב, ענייני ההסברה מתעוררים אצלנו רק לאחר מעשה, בשכוך האש, ובהיפתח מלחמת הגירסאות בינינו לבין האויב. במלחמה זו ידה של ישראל על התחתונה. היכן ההסברה? - עולה זעקת המצוקה, כי בעוד שבמאבק הצבאי, התוצאה אינה מוטלת בספק, במישור התעמולתי התוצאה ברורה גם כן - כישלון ישראלי צורב.
כמו המאמר הזה, גם כל הדיונים והמאמרים האחרים בנושא זה מתקיימים בעקבות מבצע או מלחמה, פעולות טרור ופעילות שכנגד. ועדת חוץ וביטחון של הכנסת מתכנסת לקיים דיון מיוחד, ברשתות החברתיות ובעיתונים מתנהלים ויכוחים טעונים, ראש הממשלה מוחה על החלטת האו"ם לבדוק "הפרות החוק הבינלאומי בעזה". כך עד ששוכך לזמן-מה הגל התעמולתי נגדנו, והעניין ההסברתי יורד מסדר יומנו. ואולם הפעם המערכה ההסברתית קשה מתמיד, כי בידי שונאינו נשק תעמולתי חמור במיוחד, בדמות הארץ ואלה החיים מפי העיתון המזיק זה, מסלפי האמת על הסבב הנוכחי וסיבותיו, מבקרי ישראל שלא בצדק.
מחרתיים נדע מי יהיה או תהיה היורש-ת של הנשיא היוצא ראובן ריבלין. ייתכן גם שנדע אם יש לנו ממשלה חדשה, או שמא בכל זאת ניקלע לסבב בחירות חמישי. כך או כך במסגרת חלוקת השלל, יש לוותר על תיקים מיותרים לחלוטין ולהקים אחת ולתמיד משרד להסברה לאומית. יבורכו המסבירים המתנדבים, אבל אין די בהם.
משרד ממשלתי יתכלל את כל הפעולות בתחום ההסברה, ישלים תודעתית את מה שהשיג צה"ל על הקרקע, יפעל בכל ימות השנה ולא יתעורר מתרדמת רק לאחר תוקפנות טרוריסטית. במשרד הזה יועסקו טובי הדוברים והמאמינים הציונים, ביומיום ולא רק לעת מצוקה. הם יחדירו מסריהם לכל הרשתות החברתיות, לכלי התקשורת למיניהם, בארץ ובעולם. הפעולה תהיה לוחמנית, יזומה, בלתי מתנצלת, תתנהל בעת רגיעה ובעת לחימה, לפני המכה ולאחריה, ונקווה שתנחיל לנו הצלחות בשדה הקרב התודעתי. הסברה ערכית, עובדתית, יעילה במידה כזו, שלא נהיה עוד מוטרדים מהנזקים שמעולל לישראל עיתון ישראלי אחד והארץ שמו.

תאריך:  01/06/2021   |   עודכן:  01/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
לפני מספר ימים פגשתי באדם אשר גרתי בשכנותו בילדותנו. הוא צעיר ממני בכמה שנים, לא נפגשנו ולא שוחחנו מזה למעלה מ-40 שנה    אני רוצה לספר לכם מה שמעתי ממנו
רון בריימן
נפתלי בנט הוא אדם אוהב ישראל. מה מחבר אותו עם גוש השנאה, מי שהדבק המחבר ביניהם הוא אך ורק ההסתה כנגד ראש ממשלה. כמה זמן ייקח עד שלהט השנאה וההסתה נגד ראש הממשלה הנוכחי יופנה אל ראש ממשלת גוש השנאה?! תמוה מאוד שמכל הבטחות והתחייבויות הבחירות שלו, שאותן הפר, בחר נפתלי בנט לדבוק רק בהתחייבות הטכנית מכולן והפחות ערכית - מניעת בחירות חמישיות - וגם אותה בסופו של דבר לא יקיים
יוני בן-מנחם
מצרים משקיעה מאמץ דיפלומטי אינטנסיבי כדי להשיג פריצת דרך שתביא לייצוב הפסקת האש והבנות רגיעה חדשות בין ישראל לחמאס. המשא-ומתן העקיף בין ישראל לחמאס הוא קשה וגורמים בכירים בירושלים אומרים כי יש להנמיך ציפיות לגבי תוצאותיו, סכנת ההתדרדרות לסבב לחימה נוסף עדיין קיימת
ציפורה בראבי
"מעבר לים" הוא רומן מרתק על חייו של נחום גוטמן, על ראשית האמנות והספרות בארץ ישראל בתחילת המאה העשרים, על ראשית הבוהמה הישראלית בארץ כשתל אביב הלכה ונבנתה כמרכז החדש של חיי החברה הישראלית
דן מרגלית
כנראה באמת מתחיל להאמין שנקרא על-ידי ההשגחה העליונה לשמש כ"מלך היהודים" וכ"מלך המשיח" אשר יציל אותם מכל פגע ומחלה    הוא הפך מגלומן נטול מעצורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il