החוזקה העיקרית של נתניהו היא חוזקה תודעתית, הוא יודע לדבר אל קהל, הוא יודע להניע קהל. ככל שהמשיך לאחוז בהגה השלטון כן גדל הסיכוי שיירדם בשמירה, ואיזה גאון תקשורתי מן העבר השני יביס אותו, וייתכן שאנו נמצאים בדיוק במרכזו של אירוע כזה.
מה היה לנו כאן? היה לנו נתניהו מצד אחד על כל יתרונותיו וחסרונותיו, ומנגד אוסף של מפלגות קטנות ובינוניות, מעברה דולפת, אשר נתניהו קרא לה "גוש השמאל" והם המציאו עצמם מחדש כ"גוש השינוי" ועל-פי המצב כעת, "גוש השינוי" ניצח.
הכותרות הריקות האלה "גוש שמאל", "גוש שינוי" אינן אומרות בפועל דבר, הן נועדו להשפיע על מתנדנדים, באשר "גוש שמאל", לפחות בעיני אנשי ימין רבים אינו ראוי לשלטון, ואילו "גוש שינוי" מהווה מסר או לפחוות מסרון עם תקווה, עם חזון, ומרגע שהמסרון הזה נקלט, הלכה לדעתי כהונתו של נתניהו (אם כי כקוסם פוליטי עדיין הכל פתוח).
בתחום אחד לא היו צריכים ממציאי הסלוגן הגאוני להתאמץ, והוא בתחום ההפצה. כאן הם קיבלו שירותים חינם חינם (שוחד?) מכל קצוות המדיה, אשר פמפמו לציבור את הסיסמה החלולה "ממשלת שינוי" שוב ושוב, והפעם זה כנראה הולך להם.
נתניהו יכול לבוא בטענות רק לעצמו. מי שביסס את קשריו עם הציבור על שיטות של עיצוב תודעה עם מסרונים קצרים וחדים, בל יתפלא כאשר יקום בוקר אחד ויגלה שאנשים חדי לשון עקפו אותו בסיבוב, בייחוד במצב בו המדיה משרתת את הצד היריב באורח כמעט מלא וכמעט מוחלט.
איננו יודעים אם "ממשלת השינוי" תעשה שינוי, ואם היא תעשה שינוי, רבים הסיכויים שתעשה דווקא שינויים לרעה. מדובר בקבוצה שסיכוייה לתפקד יחדיו ולקבל החלטות יחדיו הם נמוכים מאד, אך לא ניתן לקחת ממנה את ההצלחה הפנטסטית שלה ביכולת ליצור סחף תודעתי לגרור קהלים חדשים רבים לחלום השינוי, ועל כך מגיעה להם מילה טובה מאתנו.
ולסיכום, מי שהגה את הסלוגן "ממשלת שינוי" הוא גאון תקשורתי. נתניהו שלא נוצח במישור האלקטוראלי, אולי ינוצח, לראשונה בחייו, במישור התודעתי, לא בתי המשפט משחררים אותו מהתפקיד, לא הפרקליטות, לא הבוחרים, אלא לשון מחודדת מהצד השני שהודהדה לאלפים ולרבבות על-ידי עיתונות מוטה ואינטרסנטית.