X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: עמאר אסד/AP]
חמאס פועל להתקרב מחדש למשטר אסד
גורמים בחמאס אומרים כי בעקבות המלחמה עם ישראל חלה התקדמות חשובה במגעים לפיוס בין הנהגת התנועה לבין הנשיא הסורי בשאר אסד. נשיא סוריה בירך את חמאס על הישגיה במלחמה נגד ישראל, בחמאס הודו לו ורואים בכך איתות לנכונות לפיוס אחרי נתק של עשר שנים

אחת ההשלכות המיידיות של המלחמה בין ישראל לארגון חמאס היא שהארגון פועל בעקבות המלחמה לנסות ולחדש את היחסים בינו לבין המשטר הסורי שנותקו ב-2011, בעקבות מלחמת האזרחים בסוריה, וגרמו להעברת הנהגת חמאס מדמשק לדוחא שבקטר במרס 2012.
הנשיא בשאר אסד מאשים באופן קבוע את תנועת החמאס כי היא בגדה במשטר הסורי ונלחמה נגדו בסוריה לצד המורדים, בסוריה עצורים כיום 1700 פלשתינים, חלקם פעילים של החמאס שנעצרו במהלך מלחמת האזרחים.
כל הניסיונות של הנהגת חמאס בראשות אסמעיל הניה בשלוש השנים האחרונות להתפייס עם הנשיא הסורי נכשלו, צמרת המשטר האירני, באמצעות קאסם סולימאני ובסיוע מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה התערבה אישית בנושא מול הנשיא בשאר אסד אך הוא דחה את כל ניסיונות הפיוס על הסף, על-פי גורמים סורים, הוא ראה בהתנהלותו של ח'אלד משעל "מעשה בגידה" חמור בסוריה שגיבתה את תנועת חמאס לאורך כל הדרך וסייעה לה במשך שנים רבות.
גורמים בחמאס אומרים כי אסמעיל הניה היה מוכן להתנצל בפני הנשיא הסורי בשאר אסד על התנהלותה של הנהגת חמאס באותה התקופה ולגלגל את האשמה לפתחו של ח'אלד משעל, אולם, בשאר אסד הינו ערמומי מאוד והוא שמר את הקלפים צמוד לחזה, למודיעין הסורי יש מידע כי ארגון חמאס מעורב בצורה עקיפה בקרבות בסוריה וכי הוא מסייע לארגונים האיסלאמיים הסונים הקיצוניים בסוריה שיצאו מרחמה של תנועת "האחים המוסלמים" ונלחמים נגד הצבא הסורי.
המשטר הסורי מכנה את הארגונים האלה במילים "ארגוני טרור". גורמים בחמאס אומרים כי המשטר הסורי האשים את חמאס בבחישה בנעשה במחנות הפליטים הפלשתינים בסוריה ובמיוחד בנעשה במחנה פליטים אלירמוק. חילופי הממשל בארה"ב, ותהליך הנורמליזציה בין ישראל למדינות ערב והמאבק סביב סוגיית הגרעין האירני הביאו בחודשים האחרונים לחידוש מגעי הפיוס. את המהלך הובילה אירן ביחד עם ארגון חיזבאללה.
מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה סיפר בראיון לערוץ "אלמיאדין", ב-27 בדצמבר, כי שוחח עם מנהיג החמאס אסמעיל הניה על הצורך לחדש את הקשר בין חמאס למשטר הסורי, "יש אווירה חיובית למרות שאנו זקוקים לזמן, אני סבור שחמאס הולכת לכיוון הזה כפי שמחייב ההיגיון" אמר נסראללה, אבל, המלחמה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה ותוצאות הבחירות הפנימיות החדשות בחמאס נתנו דחיפה חדשה למאמצי התיווך.
התקדמות לקראת פיוס
השיח' נעים קאסם, סגנו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, אמר לפני כמה ימים כי "ישנה התקדמות חשובה במגעים לחזרת חמאס לסוריה, המערכה בפלשתין אומרת כי אנו בדרך לחזרת היחסים בין חמאס לסוריה". גורם בכיר בהנהגת חמאס אמר לעיתון הלבנוני "אל-אח'באר" ב-1 ביוני כי ארגונו ינצל את הניצחון במלחמה האחרונה כדי לחזק את קשריו בציר ההתנגדות, כולל סוריה, וינצל את האיתותים החיוביים האחרונים ויתרגם אותם לצעדים מעשיים ומגעים עם המתווכים בציר ההתנגדות כדי לסיים את המשבר עם סוריה ולפתוח בדף חדש עימה.
הנשיא הסורי בשאר אסד בירך לפני כמה ימים את תנועת חמאס על הישגיה במלחמה האחרונה עם ישראל והיא הודתה לו, בכך נשבר הקרח בין שני הצדדים. במהלך מבצע "שומר החומות" ירו גורמים פלשתינים כמה רקטות משטח סוריה לעבר ישראל, באישור המשטר הסורי, לאות הזדהות עם חמאס.
גורמים בחמאס מדווחים כי גוברת הדרישה בתנועה לחדש את הקשרים עם המשטר הסורי, בעמדה הזו תומכים הזרוע הצבאית של התנועה ומרבית חברי הלשכה המדינית שלה, ח'אלד משעל, מנהיג חמאס בחו"ל מתנגד לכך בתוקף, בתקופת היותו ראש הלשכה המדינית של התנועה ב-2011 אירע הקרע בין המשטר הסורי לחמאס על-רקע התנגדותו של משעל למעשי הטבח שעשה הנשיא בשאר אסד בבני עמו הסונים. אלה בהנהגת חמאס התומכים בשיקום היחסים עם סוריה סבורים כי הארגון צריך לנצל את "ניצחונו" על ישראל כדי לשוב ולהתבסס בסוריה ולפתוח משם, בתיאום עם סוריה ואירן, חזית נוספת נגד ישראל.
לגירסתם, הזרוע הצבאית של חמאס יכולה לנצל את שהייתה בסוריה לפיתוח יכולותיה הצבאיות במיוחד בתחום הרקטי והטילים המדויקים. ההנהגה של חמאס הכוללת את אסמעיל הניה, צאלח אלעארורי ויחיא סינוואר קיבלה לגיטימציה מחודשת מפעילי התנועה כאשר היא נבחרה בחודשים האחרונים, במסגרת הבחירות הפנימיות בחמאס, לתקופת כהונה נוספת של ארבע שנים, היא תומכת בקשר עם הנשיא בשאר אסד ורוצה לחדש אותו.
גורמים בחמאס אומרים כי ארגוני חיזבאללה והג'יהאד האיסלאמי והגנרל אסמעיל קאא'ני מפקד כוח "קודס" האירני יתווכו בין הנהגת חמאס למשטר הסורי כדי להשיג את הפיוס, לדבריהם, שני הצדדים מבינים כעת טוב יותר את חשיבות חידוש הקשרים ביניהם.

תאריך:  02/06/2021   |   עודכן:  02/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חמאס פועל להתקרב מחדש למשטר אסד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
איציק וולף
המגזין ניוזוויק מדווח על העמקת ההשפעה האירנית בצפון אפריקה ובאזורים נוספים באפריקה    אירן, המממנת את החמאס המבצע פעולות טרור נגד ישראל, תומכת באמצעות חיזבאללה בחזית פוליסריו הנאבקת נגד השליטה המרוקנית במערב סהרה    אירן עומדת במקביל מאחורי פעולות תאי טרור מוסלמיים בניגריה
ירון פרידמן
לפני כשבועיים הוסרו העיצומים של האיחוד האירופי מעל עאישה אל-קדאפי, והוכרז כי היא כבר לא מהווה איום על ביטחונה של לוב. הכירו את בתו האלגנטית של הרודן הלובי. מה היו יחסיה עם אביה ומדוע היא טוענת שהיה גיבור?
ד"ר שרה פוייר
הגורמים הזרים הבוחשים במדינה לא ימהרו למשוך את ידיהם ממנה, אך הפעם יש סיבות לאופטימיות זהירה    הרבה יהיה תלוי ביחסי טורקיה-קהיר, להם יש השפעה גם על ישראל
יואל גוז'נסקי, סימה שיין
סעודיה מוטרדת מן התנופה ממנה נהנית אירן ומודאגת מפני חזרה של ארה"ב להסכם הגרעין עימה    אירן רוצה לצמצם את הנורמליזציה בין ישראל למדינות המפרץ ולחזק את מעמדה האזורי    גם אם תהיה הפשרה ביחסים, היא לא תהיה מהותית אלא נקודתית - אך תהיה לה משמעות מבחינת ישראל בכלל ובנוגע להסדר הגרעין בפרט
איציק וולף
סוכנות הידיעות של קטאר הודיעה כי שר האוצר מאז שנת 2013, עלי שריף אל אחמדי, נעצר בחשד לניצול לרעה של סמכויותיו ולשימוש לא ראוי בכספי ציבור
רשימות נוספות
ארה"ב: נמשיך להכיר בריבונות מרוקו בסהרה  /  מירב ארד
לא לשכוח את הקשר עם ירדן  /  ד"ר ערן לרמן
הסתיים הסכסוך במפרץ  /  יוני בן-מנחם
יחידים ממורמרים במקום הג'יהאד  /  איתמר לוין
חסימת התעלה: מה הלאה  /  שמואל אבן, תומר פדלון, אופיר וינטר
הפוליטיקה של התמרים במזרח התיכון  /  ירון פרידמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il