X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הקומדיה המרירה של חנוך לוין בהצגה עם חתונות והלוויות בבית צבי קרום הוא ממחזותיו המשובחים של חנוך לוין
▪  ▪  ▪
גונבת את ההצגה [צילום: שמה ברבירו]

"קרום" הוא מעדן מבית היוצר של המחזאי המנוח חנוך לוין ששוב מפציע, עליז ומטורלל, בהצגה שהיא נופת צופים בבית צבי ברמת גן ושוזר גם משחק מעולה, הברקות בימוי, חוייה תיאטרלית וגם, איך לא, עיסוק אובססיבי בחלק הגוף שיושבים עליו. הבמאי אלון טיראן להטט עם להקת השחקנים המשובחת והתוצאה מרנינה ומענגת.
חנוך לוין כתב את "קרום" בשנת 1975. ההצגה עוסקת בקרום החוזר ארצה מאמריקה אל שכונת מגוריו, מקום עלוב ושופע דמויות הזויות. חברתו לשעבר של קרום היא טרודה, המתכוונת להינשא לתכטיך, בעל תסביך נחיתות. עם זאת, כאשר חוזר קרום, טרודה שעדיין מאוהבת בו מבקשת לחזור אליו. קרום דווקא חולם על ממון רב, נשים נאות וקריירה משל עצמו. בגלל הלחץ הסביבתי ובעיקר של אמו הוא מסכים להתחתן עם טרודה. במקביל אנו מתוודעים לתוגתי, היפוכונדר מדופלם, השורץ בביתו ועוסק בסוגיה מתי הזמן הנאות להתעמל.
השכנים שלו הם דולצ'ה ופליציה, שאוהבים ללכת לאירועים וחתונות, לזלול ולשתות. גם שקיטא השקט מתגורר בשכונה מצלם כל העת ומנציח את האירועים. אנו גם פוגשים את דופה, חברתה של טרודה, הרוצה להתחתן ונישאת לתוגתי. דופה פירושה תחת בפולנית ובכלל כל המחזה שורץ סביב ישבנים, לצורך ושלא לצורך... קרום מכיר גם את צויצי, בת לוייה של ברטולדו האיטלקי, בחור זמני עד שתיסע לאמריקה. בין לבין, מתגלה גידול בראשו של תוגתי והוא מת. גם אמו של קרום הולכת לעולמה. ורק קרום נשאר ואינו עושה דבר להגשמת שאיפותיו.
המחזה הוצג בשעתו בתיאטרון חיפה, בקאמרי ואפילו תורגם לפולנית והוצג בפולין. המחזה מוצג כאילו באולם קולנוע, כאשר השחקנים ישובים בכסאות וצופים בעלילה ומידי פעם קמים ומגלמים תפקידים בסצנות.
רן בן לולו מגלם יפה מאוד את קרום. הוא שוחה בתפקיד ובהחלט מעורר אמפטיה. אופיר שטיין בר זכאי משחקת נהדר את אמו של קרום, אישה הבוחשת בחייו ומנסה להועיל לו, המימיקה שלה היא מצוינת. אופק זרקו הוא שקיטא מעולה, מצלם כל העת וגם מדווח לקהל על העומד להתרחש ועל מיקום הסצינות. חן תמיר נפלא ומצטיין כתוגתי ההיפוכונדר. אין ספק שארגון ההיפוכונדרים יכול לבחור בו לראש הארגון בזכות המשחק הנהדר, המימיקה שלו, משחקו ללא דופי. ינון בן שושן משובח כדולצ'ה השכן שאוהב ללכת לחתונות ולהצטייד במנות אוכל מגוונות.
עמית מינסטר גונבת את ההצגה כפליציה, אשתו, משחקת נפלא והיא מרשימה בתפקיד. היא זוללת מטעמים ומרוקנת בקבוקים (טוב, רק בקבוק קטן) ואין ספק כי יש לה פוטנציאל מרשים. אור ברכה כתכתיך הוא מצוין. משחקו ראוי ומשובח. אליה וקס מגלמת את טרודה ומשחקה הוא טוב מאוד, מושלם ויפה. דניאל דדון מוצלחת במיוחד כדופה.
אור וכולדר היא צוויצי מושלמת, נהנתנית ומשחקת עם הגברים. יש לה יכולות משחק מעולים. אדם קנדה משובח מאוד כברטולדו האיטלקי וגם הקברן והספר. עמית בר משחק מצוין כרופא שיבויגן והצלם. דינה קולסון עיצבה תפאורה פרקטית של אולם קולנוע נייד ותלבושות מוצלחות. יעקב סליב עיצב תאורה נאותה.
אין ספק כי קרום הוא ממחזותיו המשובחים של חנוך לוין, על המתרחש בשכונה אחת שהיא בעצם בבואה לעולם כולו.

[צילום: שמחה ברבירו]
הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתי"ם, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  10/06/2021   |   עודכן:  10/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי שרגיל
לאוויר היה ריח חריף, צורב, של בשר צלוי, כורכום וטעם מלוח, מדגדג בתערובת באשה של דגים מתים שנפלטו לחוף. התעטשתי המון פעמים וזה הצחיק אותי
עידית קינן
תיאטרון "מלנקי" מעלה את ההצגה "אמוק", עיבוד לספרו של שטפן צווייג, דרמה פסיכולוגית מסעירה שבמרכזה טירוף אהבה קטלני    אמוק הוא סיפור על תשוקתו הסודית והאומללה של רופא לאישה מסתורית ויהירה המעבירה אותו על דעתו, משכיחה ממנו את כל כללי האתיקה וממלאה את נפשו ברגשי אשם עד שאינו יכול להכילם עוד
יוסף אליעז
כיפת ברזל וכיפת כסף (שחורה)    שלושת הצדיקים לא שירתו כלל בצה"ל אך נהנו מהגנתם של חיילים מהמגזרים האחרים, שגם הקריבו את חייהם או שלמותם הגופנית, כולל משירותו של בנט בסיירת מטכ"ל
רועי אורן
חשוב לקרוא ספרים ואני מקווה שעד המשבר הבא נחזור לספריות ולחנויות הספרים ופעם אחת נדמיין שאנו בזמן אחר ובמקום אחר
צבי גיל
המדיה הליברליים בישראל לא זוכים לדריסת רגל בביטאונים הלאומניים או החרדיים כפי שדעות לאומניות וחרדיות מוצאות ביטוי בענפי התקשורת הדמוקרטית-ליבראלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il